نشست خبری فدراسیون ورزشهای ناشنوایان صبح امروز با حضور مسئولان این فدراسیون و همچنین حسین شمس برگزار شد.

حسین شمس که به عنوان مدیر فنی در این فدراسیون فعالیت می کند در ابتدا گفت:« من بعد از اینکه به جمع ناشنوایان ملحق شدم، دیدم این فدراسیون چقدر مظلوم است اما امیدوارم بازتاب این نشست طوری باشد که مردم نسبت به نتایج آن حساس شوند. فوتسال ناشنوایان ایران برای اولین بار است که در بازی‌های جهانی شرکت می‌کند و پس از نایب قهرمانی آسیا جواز حضور در آن را پیدا کردیم.»
او این را گفت و ادامه داد:« تیم‌هایی که در این دوره حضور دارند تیم‌های قدرتمندی هستند، مثل برزیل، ایتالیا، اوکراین و روسیه که در همه رشته‌ها مخصوصا فوتسال صاحب اعتبارند و طبیعی است که در فوتسال هم قدر باشند. ما نیز بعد از انجام 6 مرحله اردو تیم کاملا آماده‌ای را داریم و آخرین مرحله نیز از امروز آغاز می‌شود و تا بیست و چهارم همین ماه که روز اعزام خواهد بود، ادامه دارد.»
شمس حرف هایش را این طور ادامه داد:« طی مدت آماده‌سازی بازی‌های تدارکاتی خوبی را در سطح بالا انجام دادیم از جمله آن‌ها آخرین بازی با گیتی‌پسند اصفهان صدرنشین لیگ برتر بود که توانستیم آن‌ها را با نتیجه پنج بر پنج متوقف کنیم. پیش‌بینی‌ام از کسب نتیجه در سوئد نیز این است که از مرحله گروهی صعود کنیم و باقی کار بستگی به این دارد که به چه تیمی برخورد می‌کنیم و با تمرکز بچه‌ها و تدبیری که می‌اندیشیم به مرحله بعد صعود کنیم. به هر حال به قول علی پروین که می‌گوید "منچ هم بازی می‌کنی، دنبال قهرمانی برو" این که دیگر مسابقات جهانی است و هدفمان رفتن به فینال و قهرمانی است. امیدوارم که با دعای مردم و سعی بچه‌ها به آن دست پیدا کنیم.»
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در پایان با نام بردن از کادر فنی متشکل از مولا رییس انجمن فوتسال، عزیزی و یوسفی مربی تیم و همچنین قربانی بدنساز تیم از آن‌ها تشکر کرد و خواستار پیدا شدن هرچه زودتر اسپانسر برای تیم ملی فوتسال ناشنوایان برای مسابقه‌های جهانی سوئد شد.
در ادامه این کنفرانس کاظم نظم‌ده رییس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان هم گفت:« فدراسیون ناشنوایان 17 ماه است که کارش را به صورت جدی شروع کره و قدمت 55 ساله دارد. این فدراسیون 52 ساله است که قدیمی‌ترین عضو فدراسیون آسیایی و جهانی ناشنوایان است. کار کردن با ناشنوایان نیاز به باور و اعتقاد قلبی دارد. بعد از 55 سال شاهد این هستیم که برنامه‌ریزان ورزشی هنوز تفاوت بین جانبازان و معلولین با ناشنوایان را نمی‌دانند؛ دلیل آن هم اطلاع‌رسانی ضعیف است و این باعث شده که این فدراسیون جزو فدراسیون‌های درجه سه محسوب شود.»
او ادامه داد:« توانستیم برای اولین بار به اساسنامه ثبات دهیم و کمیته و انجمن و دبیرهایمان را مشخص کنیم که تا به حال سابقه نداشته است. همچنین توانستیم در فدراسیون جهانی کرسی‌های ارزشمندی را کسب کنیم. این چشم‌انداز بسیار بلند است و می‌خواهیم فدراسیون را به یک فدراسیون درجه یک تبدیل کنیم. فدراسیون باید 25 رشته را راهبری کند تا رشته‌های ناشنوایان در سطح جهانی رشد پیدا کنند.»
نظم ده در پایان گفت:« برنامه مشخصی برای جداسازی فوتبال و فوتسال داریم.به هر حال فوتبال و فوتسال از رشته‌های پرهزینه هستند اما علاقه‌مند هم زیاد دارد و حتی فوتسال را بعد از کشتی دومین رشته ناشنوایان می‌دانیم. بعد از مسابقه‌های جهانی سوئد هم برنامه داریم تا فوتبال و فوتسال را از هم تفکیک کنیم. در این راستا نیز افرادی مثل حسین شمس واقعا بدون هیچ چشم‌داشتی به ما کمک می‌کنند و از افرادی هستند که باور و اعتقاد قلبی به این کار دارند.»
251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =