نایب رئیس شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی می گوید برخی شرکتها، تخلفات مالی داشته اند که پرونده آنها به دادگاه رفته، ولی هزار میلیارد تومان نمی شود

امید سلیمی بنی: مسئولان شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، درباره تخلفات مالی اخیر در این شرکت، تناقض گویی می کنند. دیروز، پس از آنکه سلیمان جعفرزاده، رئیس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، شستا و صندوق بازنشستگی کشوری، از تخلف مالی 1000 میلیاردی در این مجموعه ها خبر داد، روابط عمومی شستا، با انتشار اطلاعیه ای، این اظهارات را کذب محض خواند، ولی امروز، نایب رئیس هیات مدیره شستا تایید کرده:" تعدادی از شرکتهای زیر مجموعه شستا مانند "سیمان ساوه" تخلفاتی مرتکب شده اند."
علی یوسف پور، از نقش نمایندگان مجلس در این تخلفات، پرده برداشته و اظهار کرده مستندات لازم را به دادگاه ارائه کرده است: "موارد را به دادگاه ارائه کرده ایم. یکی از تخلفات انجام شده نیز با اعمال نظر یکی از نمایندگان مجلس بوده که این مورد را نیز هم به دادگاه و هم به مجلس اعلام کرده ایم."
معاون سابق پارلمانی و حقوقی صادق محصولی، همچنین درباره پاداشهای چند صد میلیونی به برخی مدیران که در گزارش رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس، مطرح شده بود، پاسخ صریح و شفافی نداده است. یوسف پور می گوید: "پاداشهای ارائه شده براساس مقررات و مصوب مجمع شرکتها انجام می شود و قوانین آن در شستا وجود دارد که یک مدیر در شرکت چقدر باید پاداش دریافت کند."
نایب رییس هیات مدیره شستا، توضیح نداد آیا مقررات شرکتها اجازه می دهد که برخی از مدیران 450 میلیون تومان پاداش بگیرند، در حالی که کمینه حقوق کارگران همین شرکتها، 330 هزار تومان است.
  

رئیس تحقیق و تفحص: ندیده اند و تکذیب می کنند
شستا، دیروز در اطلاعیه ای، اظهارات رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، بازنشستگی و شستا را چنین توصیف کرد: "خبر مذکور کذب محض است."

این شرکت سرمایه گذاری، جعفرزاده را تهدید به شکایت در دادگاه کرد: "در صورت عدم ارائه مستندات لازم، شستا شکایت خود در این خصوص علیه کسانی که این ادعاها را مطرح می نمایند از طریق مراجع قضایی و ذیصلاح پیگیری خواهد نمود."
این در حالی است که سلیمان جعفرزاده، رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس، درباره تهدید شستا به شکایت در دادگاه گفته: "وقتی این شرکتها هنوز اسناد تخلف خود را ندیده اند چگونه آن را تکذیب می کنند؟"
وی بار دیگر بر ارائه مستندات به مجلس و تصمیم نمایندگان در صحن علنی تاکید کرده و جزئیات بیشتری از تخلف مالی را این شرکتها مطرح می کند: "آیا برداشت دو میلیارد تومان از سرمایه این شرکتها به مدت سه سال بی آنکه مدیر شرکت متوجه این موضوع شود مصداق تخلف مالی نیست. پاداش 450 میلیونی به یک نفر بر اساس چه منطقی پرداخت شده است. آنها چه توضیحی برای هدیه هزار و 70 سکه‌ای دارند؟"
با این وجود، نایب رئیس شستا می گوید اعضای هیات تحقیق و تفحص از ابتدا، در جریان تخلفاتی بوده اند که توسط حراست این شرکت شناسایی و به دادگاه ارائه شده است. به گفته علی یوسف پور: "چنانچه تخلفی انجام شده باشد به مدیرعامل شرکت اطلاع داده و رسیدگی و گزارش می شود. تمامی تخلفات در شرکتهای زیر مجموعه شستا به هیئت تحقیق و تفحص ارائه شده است."
یوسف پور همچنین در مورد تخلفات در شرکتهای زیر مجموعه شستا تاکید کرده: "تخلف، هزار میلیارد تومانی اعلام شده در شرکتهای شستا کذب است و چنانچه مدارکی مبنی بر تخلفات وجود دارد باید در اختیار ما قرار داده شود."
این درخواست در حالی اعلام می شود که جعفرزاده بارها در مصاحبه های متعدد خود گفته بود: "مسئولان تامین اجتماعی باید هر چه سریعتر اسناد لازم را در اختیار هیات تحقیق و تفحص قرار دهند، وگرنه باید در مجلس از خود دفاع کنند."
47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =