پایان دو روز جنون‌آمیز با کریستیانو رونالدو

پرسپولیس دیشب در خانه شکستی تلخ را متحمل شد.

سپهر ستاری: پرسپولیس و النصر شب گذشته در دیداری حساس از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند. دیداری که به واسطه حضور کریستیانو رونالدو و چند ستاره دیگر در ترکیب تیم عربستانی حواشی زیادی را در خود داشت و در نهایت هم با برتری دو بر صفر شاگردان لوییز کاسترو در النصر به پایان رسید. در چند روز اخیر تمام توجهات به حضور رونالدو معطوف شده بود و فوق‌ستاره با حضور در ایران تقریبا تمامی اتفاقات دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

کودکان عاشق رونالدو در آزادی!
در دو روز اخیر تعداد زیادی از هواداران کریستیانو رونالدو خودشان را به هتل اسپیناس رسانده بودند تا بتوانند با ستاره محبوب‌شان عکس یادگاری بگیرند. اتفاقی که ازدحام عجیبی را اطراف محل اقامت فوق‌ستاره پرتغالی به وجود آورد و حتی باعث شد النصری‌ها قید تمرین پیش از مسابقه را هم بزنند. علی‌رغم اینکه در بازی دیشب حضور تماشاگران ممنوع بود ولی تعدادی از هواداران خردسال رونالدو با پیراهن النصر خودشان را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند تا شاید شانسی برای دیدار با او پیدا کنند. البته ماموران امنیتی به هیچ تماشاگری اجازه ورود نمی‌دادند و تلاش‌های هواداران Cr7 بدون نتیجه ماند.

نکته عجیب اما این بود که تا بامداد امروز جمعیت زیادی همچنان اطراف هتل اسپیناس حضور داشتند و امیدوار بودند رونالدو پس از بازی دوباره به این هتل برگردد. این درحالی است که کاروان تیم النصر پس از مسابقه راهی فرودگاه شد تا به عربستان برگردد. هواداران ایرانی رونالدو اما تا حدود ساعت 4 صبح مشغول تشویق او در سعادت‌آباد بودند!

چمن ورزشگاه کار دست پرسپولیس داد

در ماه‌های اخیر انتقادات زیادی به کیفیت پایین چمن ورزشگاه آزادی وارد شده و مسئولان این ورزشگاه هم وعده‌های زیادی برای حل این مشکل داده بودند. با این حال در بازی دیشب کیفیت بسیار پایین چمن کاملا به چشم می‌آمد و حتی انتقاد بازیکنان النصر و تمسخر عربستانی‌ها در فضای مجازی را نیز در پی داشت.

با این حال بازنده اصلی مشکلات ورزشگاه آزادی پرسپولیس بود. در همان دقایق ابتدایی بازی مهدی ترابی بدون اینکه با کسی برخورد کند روی زمین افتاد و مصدوم شد. خروج ستاره پرسپولیس اتفاقی بود که تاثیر زیادی روی عملکرد این تیم داشت و باعث شد تیم یحیی گل‌محمدی در موقعیت‌سازی موفق ظاهر نشود. البته این نقد به یحیی وارد است که چرا از نفراتی خلاقی مثل یاسین سلمانی و سروش رفیعی زودتر استفاده نکرد تا تیمش در حملات وضعیت بهتری پیدا کند.

پایان دو روز جنون‌آمیز با کریستیانو رونالدو

ضربه دوم کیفیت بد چمن به پرسپولیس کارت زردی بود که میلاد سرلک دریافت کرد. او در یک صحنه موقع کنترل توپ لیز خورد و برای اینکه النصری‌ها صاحب موقعیت نشوند مجبور به کنترل توپ با دست شد و یک کارت زرد گرفت و در ادامه اخراج شد.

در دقایق پایانی بازی هم وحید امیری به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد تا پرسپولیسی‌ها حالا نگران مصدومیت دو ستاره مهم خود باشند.

پرسپولیس تحت‌تاثیر ستارگان رقیب

پرسپولیس در این بازی به وضوح با تیم همیشه فاصله داشت و بازیکنان این تیم تحت‌تاثیر نام چند ستاره النصر قرار گرفته بودند. به نظر می‌رسد اتفاقات چند روز اخیر هم در کاهش اعتماد به‌نفس بازیکنان پرسپولیس بی‌تاثیر نبوده است. شاگردان گل‌محمدی در طول 90 دقیقه تنها دو شوت زدند که هیچ‌کدام در چارچوب نبود و این تیم در جریان بازی امیدگل صفر را به ثبت رساند. تنها موقعیت‌های پرسپولیس روی دروازه النصر از طریق ضربات ایستگاهی به دست آمد که شهاب زاهدی یک موقعیت ایده‌آل را از دست داد.

البته مصدومیت زودهنگام ترابی و کمبود مهاجم هم در عملکرد دیشب قرمزها نقش زیادی داشت و شاید اگر ترابی در زمین می‌ماند می‌توانست کمک زیادی به موقعیت‌سازی تیمش کند. با این حال پرسپولیس در چند هفته نخست لیگ هم مشکلاتی در خلق موقعیت داشته و این موضوع بیش از گذشته در بازی با النصر به چشم آمد.

اخراج سرلک، تیر خلاص به پرسپولیس

پرسپولیس در نیمه اول کاملا عقب کشیده بود و با گرفتن فضاها تلاش می‌کرد جلوی موقعیت‌سازی النصری‌ها را بگیرد. البته تا حدودی ترس و کمبود اعتماد به‌نفس هم در بازی این تیم دیده می‌شد ولی آن‌ها در نیمه اول خیلی به رقیب موقعیت ندادند. شاگردان یحیی نیمه دوم را بهتر از نیمه اول آغاز کردند و در دقایق ابتدایی کمی جلو کشیدند اما اخراج میلاد سرلک تمام برنامه‌های سرمربی پرسپولیس را به هم ریخت. اخراجی که روی یک خطای بچه‌گانه رخ داد و سرلک با توجه به اینکه یک کارت زرد داشت باید با احتیاط بیشتری کار می‌کرد. البته تصمیم یحیی برای تعویض نکردن پس از اخراج سرلک هم در نوع عجیب بود. با اخراج سرلک و عدم حضور یک هافبک پرسپولیس میانه میدان را به رقیب واگذار کرد.

پایان دو روز جنون‌آمیز با کریستیانو رونالدو

پرسپولیسی‌ها در آخرین تقابل خود با النصر هم با اخراج احسان پهلوان ده‌نفره شده بودند ولی آن بازی برخلاف تقابل دیشب پایان خوشی برایشان داشت و در ضربات پنالتی موفق به کسب پیروزی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا شدند.

خشم یحیی در نشست خبری

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پس از بازی به شدت عصبانی بود و حرف‌های تندی را به زبان آورد. او درباره شرایط ورزشگاه آزادی گفت: «ورزشگاه آزادی یکی از بهترین ورزشگاه‌های ایران بود، ولی الان ببینید به چه روزی افتاده است. چنین بازی‌هایی نقطه ضعف‌مان را نشان می‌دهد و شاید تلنگری برای مسئولانی باشد که در فوتبال ما تصمیم‌گیرنده هستند. امیدوارم به خودشان بیایند و بدانند چقدر در بحث سخت‌افزاری و ساختاری مشکلات زیادی داریم. البته صحبتی که وزیر ورزش و جوانان درباره ساخت استادیوم جدید کرد باعث آبروداری از فوتبال کشورمان می‌شود. امیدوارم این صحبت‌ها عملی شود تا استادیوم آبرومندی برای مردم و فوتبال‌مان داشته باشیم.»

او در ادامه با اشاره به قوانینی چون سقف بودجه و تاثیر آن روی عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «ما با توجه به امکانات‌مان و وضعیتی که داریم سعی کردیم خودمان را آماده این بازی کنیم. نمی‌گویم توان‌مان همین بود، اما دوست داشتم در زمین خوب بازی می‌کردیم و این اتفاقات (مصدومیت ترابی و اخراج سرلک) نمی‌افتاد. در هر صورت تصمیماتی که برای فوتبال ما گرفته شده است، محدودیت‌های زیادی برای باشگاه‌های حاضر در آسیا ایجاد می‌کند. این محدودیت‌ها کار را برای مربیان و باشگاه‌ها سخت کرده است.»

خروج رونالدو و پایان دو روز جنجالی

میکسدزون ورزشگاه آزادی پس از بازی پرسپولیس و النصر در شلوغ‌ترین حالت خود قرار داشت و حتی افراد متفرقه‌ای هم در آن دید می‌شدند. به جز امید عالیشاه و افشین پیروانی دیگر پرسپولیسی‌ها ترجیح دادند مصاحبه نکنند و در سکوت وارد اتوبوس تیم‌شان شوند. بازیکنان النصر هم با تاخیری طولانی در نهایت راهی اتوبوس شدند تا اینکه در نهایت کریستیانو رونالدو با همراهی چند محافظ و تحت تدابیر شدید امنیتی با عبور از میکسدزون خودش را به اتوبوس النصر رساند.

در نهایت النصری‌ها راهی فرودگاه شدند تا با پرواز به سوی عربستان خودشان را برای حضور در لیگ داخلی آماده کنند. آن‌ها جمعه شب در یک دیدار حساس و سخت میزبان الاهلی خواهند بود. این درحالی است که کسی از تاریخ بازی بعدی پرسپولیس در لیگ اطلاعی ندارد!

پایان دو روز جنون‌آمیز با کریستیانو رونالدو

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1815478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =