نماینده تهران که معتقد است رأی مجلس به علی مطهری نشان‌دهنده میزان وزن حامیان دولت در مجلس است، تصریح کرد: اینها همان کسانی هستند که قصد داشتند مطهری را تنبیه کنند.

حمید‌رضا کاتوزیان عضو فراکسیون اصولگرایان در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در پاسخ به اینکه چه تحلیلی از رأی امروز مجلس به ابقای مطهری دارید، گفت: این رأی مشتی نمونه خروار بود و میزان رأی طیف‌های مختلف مجلس را نشان داد.
وی که معتقد است مردم با توجه به عملکرد دولت دیدگاهشان نسبت به دولت کنونی تغییر کرده و ضعیف شده است، اظهار داشت: این موضوع را شما در عملکرد‌های اقتصادی هم می‌توانید ببینید. در حال حاضر فضای کسب‌و‌کار کشور به شدت افت کرده است در حالی که دولت با تدبیر‌های خود می‌توانست اجازه ندهد این مشکلات به وجود بیاید.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس، رفتار‌های رئیس‌جمهور در قبال رهبری و عدم موضع‌گیری وی نسبت به جریان انحرافی و اختلاس 3 هزار میلیاردی را از دیگر عوامل دور شدن مردم از دولت دانست و گفت: سو‌استفاده مالی اخیر نشان داد دولت تنها در شعار معتقد به مبارزه با مفاسد اقتصادی است ولی در عمل بسیار ضعیف عمل می​کند
عضو فراکسیون اصولگرایان همچنین درباره استیضاح روز گذشته وزیر اقتصاد در مجلس با اشاره به اینکه از طراحان این استیضاح بوده است، گفت: من اعتمادم را از آقای حسینی پس گرفتم و فکر هم می‌کنم مجلس نباید چند‌باره به یک نفر رأی بدهد و به این لحاظ با نظر آقای توکلی موافق‌تر هستم.
وی افزود: در شرایطی که 3 هزار میلیارد تومان در کشور سو‌استفاده مالی ‌شده است، اینکه وزیر پشت تریبون عذر‌خواهی کند، کار زیادی نیست. بنده اگر جای آقای حسینی بودم حتماً به احترام افکار عمومی استعفا می‌داد.
وی درباره نظر مخالفان استیضاح که معتقد بودند استیضاح وزیر اقتصاد به تلاطم بازار سرمایه می‌انجامد، خاطرنشان کرد: سو‌استفاده مالی اخیر به اندازه کافی در کشور تلاطم ایجاد کرده و فکر نمی‌کنم استیضاح وزیر تلاطمی بیشتر‌ از این در کشور ایجاد می‌کرد. در حال حاضر از اقتصاد کشور چیزی باقی نمانده است. کارخانه‌ها با 20 درصد فعالیت می‌کنند، واحد‌های تولیدی تعطیل است، شهرک‌های صنعتی دچار مشکل است و کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. علاوه بر اینها با حجم زیاد واردات در کشور مواجه هستیم. تنها در صورت استیضاح، این تجار بودند که ممکن بود ضربه ببینند!
کاتوزیان با بیان اینکه تولید کشور با بحران‌های بزرگی دست‌ و پنجه نرم می‌کند، اظهار داشت: بعد از سو‌استفاده مالی اخیر بانک‌ها بیش از 5 میلیون تومان وام نمی‌دهند و ا‌ل‌سی‌ها داخلی «اعتبارات اسنادی داخلی» تعطیل شده است و فقط در صورتی باز می‌شود که یک طرف آن دولت باشد. این همه نشان می‌دهد که فعالیت‌های بخش خصوصی تعطیل شده است. حال سؤال اینجا است که در این شرایط جابه‌جایی وزیر موجب تلاطم بازار سرمایه می‌شود؟
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    15 0
    ای کاش این صحبتهای اقای کانوزیان از صدا و سیما پخش میشد. مطمئنم خیلی از مردم نمیدونن چرا وزیر به مجلس رفت و چگونه بازگشت
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    23 0
    پیشنهاد می کنم تصمیم مجلس به ابقاء آقای حسینی را خبر آنلاین به رای گیری بگذارد تا نمایندگان محترم بفهمند
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    3 33
    مطهری باید بماند تا توسط مردم حذف بشه و حذف خواهد شد به زودی. تا کی باید نان اسم پدر را بخورد؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 6
    اقای کاتوزیان این رای ها نشون دهنده یه امر دیگه هم است و اون اینه که وقتی دولتی بیاد که دست امثال شماها رو از خیلی جاها قطع کنه و حاضر نباشه به ساز شما برقصه مورد غضب باید واقع بشه . البته بعد از انتخابات اینده بهتر میتوان قضاوت کرد.
  • عبدا... IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 6
    اقای کاتوزیان اشتباه نکنید وزن حامیان دولت در مجلس را نتیجه استیضاح وزیر اقتصاد نشان داد. و وزن حامیان دولت بین مردم را انتخابات اتی مجلس بیشتر نشان خواهد داد . ضمنا کارخانه های با کیفیت , با صددرصد ظرفیت خود کار میکنند و خود من در یکی از ان کارخانه ها ی بخش خصوصی در شهرستان کار میکنم . ان کارخانه هایی که منظور شما هستند در قبل هم کار نمیکردند و فقط با دریافت انرژی مفت ادای کار کردن را از خود در می اوردند . جناب کاتوزیان مملکت فقط تهران نیست کمی از تهران بیرون بیایید و هوای سالم تنفس کنید.
  • حجتی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    تنها چیزی که در ایران وجود ندارد استعفا چون صندلی مهم هست نه انجام وظیفه چون اگر کسی نوندانی پیدا کند اصلا حاضر به قطع نوندانی نیست اصلا انتظار استعفا از طرف مسئولین را نداشته باشید چون امکان ندارد شما اگر سابقه ای دارید نشان دهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجتبی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    8 0
    واقعا متاسفم که حقیقت استیضاح رو مخفی کردند درود بر مطهری شجاع