واحد مرکزی خبر نوشت:

وزارت دفاع مکزیک اعلام کرد در آخرین عملیات امنیتی گسترده در سراسر کشور که هشت هفته به طول انجامید، دست کم 114 نفر کشته و 1093 نفر بازداشت شدند و 50 تن ماریجوانا از باندهای قاچاق مواد مخدر توقیف شد.
وزارت دفاع اعلام کرد صد و دوازده نفر از کشته شدگان افرادی هستند که گمان می رود به نوعی با تبهکاران همراه بوده اند ضمن اینکه دو نفر نیز از نیروهای نظامی کشورند. این عملیات را ارتش مکزیک با نام عقرب از اواخر اوت آغاز کرده و تا اکتبر ادامه داد و هدف از انجام آن از بین بردن باندهای تبهکار و قاچاق مواد مخدر بوده است.
در بیانیه وزارت دفاع آمده است: در 75 هجومی که باندهای تبهکار و قاچاق مواد مخدر علیه ارتش داشتند 8 نظامی مجروح شدند. در میان بازداشت شدگان عملیات اخیر 17 نفر از اعضای گروه زیتاس دیده می شوند، این گروه متهم اصلی در حادثه ماه اوت در شهر مونتری است که در آن 52 نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از مکزیکوسیتی، حدود 4000 قطعه سلاح و تجهیزات جنگی، صدها بمب، بیش از هزار خودرو و تعداد زیادی جلیقه ضد گلوله، کلاه خود و تجهیزات مخابراتی از دیگر غنایم عملیات اخیر ارتش مکزیک بوده است. در درگیری ها میان نیروهای نظامی و امنیتی مکزیک و باندهای قاچاق مواد مخدر که از سال 2006 آغاز شده است تاکنون بیش از 40 هزار نفرکشته شدند.
28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =