عضو فراکسیون اقلیت مجلس اگرچه گلایه​هایی از عملکرد هیات رئیسه دارد اما معتقد است که این مسائل نباید باعث قهر کردن نمایندگان و عدم کاندیداتوری​ برای ادوار بعد شود.

محمدرضا خباز نماینده کاشمر که از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس​جمهور بود، در گفت​وگو با خبرآنلاین، از لوث شدن بررسی این سوال در مجلس انتقاد کرد و گفت: وقتی  طرح یک سوال به جایی می​رسد که نماینده برای حقوقش این​قدر خودش را به آب و آتش بزند و دعوا بکند، دیگر نا و نفسی برای نمایندگان نمی​ماند و آدم از پا در می​آید.
وی 155 رای مخالف به استعفای مطهری، علی​رغم شانتاژهایی که علیه وی در مجلس وجود داشت را نشان دهنده این دانست که سوال کنندگان بر سوالشان مقاوم​تر شده​اند .وی گفت: همین امر راه را برای پیگیری سوال در مجلس راحتر و هموارتر کرده است.
این نماینده اقلیت که جلسه استعفای مطهری در مجلس را مثبت ارزیابی می​کرد، ادامه داد: تا حدودی وجهه مجلس پس از بررسی استضاح وزیر اقتصاد با عدم رای به استعفای آقای مطهری باز سازی شد. به گفته وی، اگر هیات رئیسه مجلس، کسانی باشند که جایگاهشان با رای تثبیت شده​ای باشد و نخواهند در حین دوره برای رای بعدی کارهایی انجام دهند و واقعا شایسته حضور در جایگاه هیات رئیسه باشند، جایگاه مجلس بالا می​رود.
خباز در پاسخ به اینکه با وجود انتقاداتی که به مجلس دارید، آیا بار دیگر نامزد انتخابات قوه مقننه خواهید شد یا نه؟، اظهار داشت: بنده چهاردوره نماینده بوده​ام و به چشم خود دیده​ام که هیات رئیسه​های قوی باعث توانمندی بیشتر مجلس می​شوند. ما نباید با مجلس قهر کنیم و کنار برویم. مگر اینکه شرایطی بوجود آید که نتوانیم بیاییم.
وی با اشاره به اینکه در انتخابات دور گذشته مجلس، همسرش که خواهر شهید است از او خواسته بود تا دیگر نماینده نشود و بیشتر وقت خود را با خانواده و بی دغدغه بگذراند، خاطرنشان کرد: به همسرم گفتم اگر فردای قیامت، برادر شهیدتان یقه​تان را بگیرد که عافیت طلبی باعث شد در عرصه نیایید، چه جوابی می​دهی؟ بگو تا من هم خیالم راحت شود و بدون حضور در انتخابات مجلس، زندگی​مان را راحت دنبال کنیم.
نماینده کاشمر با بیان اینکه دنبال مظاهر دنیوی نیست، افزود: اگر هوس بود، چهار دوره بس بود! این احساس مسئولیت است که ما را به عرصه انتخابات نه هوس رانی و علاقه به رای که بخواهیم باز در مجلس حضور یابد. خوشبختانه در این پنج دوره، من  مشکل غبور از تاییدشورای نگهبان نداشته​ام و در پنج دوره​ای که کاندید بودم، هربار تایید صلاحیت شدم و فقط در یک دوره رای نیاوردم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    3 1
    تا کی شما ها میخواهید به ما خدمت کنید و هر رو ز وضع بدتر بشه . ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید