همزمان با ارائه نامه ایران به بان کی مون در خصوص رد اتهامات آمریکا، آژانس بین ​المللی هم اعلام کرد که اطلاعات محرمانه هسته​ای ایران را منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اطلاعاتی درباره گزارش در آستانه انتشار آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره آنچه که ابعاد نظامی فعالیت های هسته ای ایران خوانده، منتشر کرد.
به گزارش عصر ایران، در گزارشی که در 8 نوامبر (3 روز دیگر) از سوی یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اختیار 35 عضو شورای حکام آژانس قرار خواهد گرفت جزئیات جدیدی از جوانب نظامی و محرمانه برنامه های هسته ای ایران در یک بخش ضمیمه 12 صفحه ای ، ارایه خواهد شد.
بر اساس این گزارش یکی از مواردی که در گزارش مورد تاکید قرار خواهد گرفت اشاره به این موضوع است که آژانس مدارکی در اختیار دارد که نشان دهنده طراحی مدل های کامپیوتری یک کلاهک هسته ای از سوی ایران است. از سوی دیگر در گزارش جدید آژانس تصاویر ماهواره ای از یک سایت در یک منطقه نظامی در پارچین تهران ارایه خواهد شد که از نظر آژانس در این سایت یک محفظه فولادی برای انجام آزمایش های انفجاری با قدرت بالا قابل مشاهده است .
خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود می افزاید که ۱۰ کشور مختلف ، درباره تلاش پنهانی ایران روی ساخت یک سلاح هسته ای ، از جمله کلاهک هسته ای قابل حمل توسط موشک های بالستیک ، اطلاعاتی را به آژانس ارایه کرده اند که بر مبنای این اطلاعات دو کشور یا سازمان خارجی برای طراحی بمب هسته ای به ایران کمک کرده اند.
در همین حال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به دبیرکل این سازمان به اتهامات واهی آمریکا در مورد طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن پاسخ داد.
به گزارش ایرنا در نامه ایران به بان کی مون آمده است: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به نامه 22 مهرماه دبیرکل که طی آن کشورمان را از نامه نماینده دائم دولت آمریکا در سازمان ملل مطلع نموده بود، ادعای نقش داشتن مقامات یا نهادهای وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران در توطئه ادعایی را رد نمود.
در این نامه به دبیرکل اعلام شده که جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریسم بین المللی و دولتی کلیه اعمال تروریستی را محکوم نموده و خود را متعهد به کنوانسیون1973 راجع به جلوگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین المللی منجمله مامورین سیاسی دانسته و بر این اساس به محض اطلاع از احتمال حضور یکی از متهمین طرح توطئه ادعایی در ایران از طریق اینترپل وارد عمل شده و از نیروی انتظامی خواسته شد که بررسی های لازم در این زمینه بعمل آورد.
29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182067

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =