ایسنا نوشت:

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهوري از كاهش 24 درصدي تعداد نيروهاي دولتي در دولت‌هاي نهم و دهم خبر داد.

لطف‌الله فروزنده امروز در هفتمين كنفرانس توسعه منابع انساني گفت: در دولت‌هاي نهم و دهم 24 درصد از نيروي انساني دولت با اقداماتي مانند خصوصي‌سازي و بازنشستگي كاسته شد درحالي كه طبق برنامه تنها پنج درصد از نيروها بايد كاهش مي‌يافتند.

او با اشاره به اين‌كه هم اكنون موازي‌كاري‌هاي زيادي در حوزه منابع انساني به ويژه در دولت وجود دارد افزود: دولت بازنگري در رشته‌هاي دانشگاهي و همچنين تشكيل سازمان مهارت ملي را در راستاي بهبود وضعيت منابع انساني در دستگاه‌هاي دولتي به اجرا در آورده است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني رييس جمهوري افزود: بايد به سمتي برويم كه 20 درصد از نيروهاي ما اقدام به توليد دانش كرده و 80 درصد در زمينه كسب مهارت واجرا فعاليت كنند.

فروزنده با بيان اين‌كه در حال حاضر بسياري از دانشجويان رشته تحصيلي مورد علاقه خود را انتخاب نمي‌كنند افزود: به دليل نبود برنامه‌ريزي‌هاي درست نظام آموزشي به ويژه در مقطع دانشگاهي با چالش مواجه است چرا ما بايد در حال حاضر چهار ميليون دانشجو داشته باشيم كه اصلا لزومي به اين تعداد دانشجو نيست.

وي تاكيد كرد: متاسفانه برخي دستگاه‌هاي دولتي با وجود داشتن قانون زير بار اجراي آن نمي‌روند. به عنوان مثال مي‌توان كل فعاليت‌ها را در دولت به صورت الكترونيكي انجام داد و يا بسياري از امور را به دفاتر پيشخوان محول كرد اما متاسفانه اين كار انجام نشده است.

فروزنده تصريح كرد: بعد از ادغام وزارتخانه‌ها با يكديگر مهمترين كار ساماندهي نيروهاي انساني است و اگر چنين كاري انجام نشود مشكل نيروي انساني در وزارتخانه‌ها تازه تاسيس همانند طناب داري بر گردن وزرا خواهد بود.

همچنين در اين كنفرانس مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌كه اغلب معاونان نيروي انساني در دستگاه‌هاي دولتي آرزوي فرار از اين پست را دارند افزود: كار با نيروي انساني اصلا ساده نيست و همه مشكلات در كشور مربوط به نيروي انساني مي‌شود.

وي تصريح كرد: متاسفانه در سازمان‌ها و شركت‌هاي ايراني بيشتر از نيروي انساني به ماشين‌آلات توجه مي‌شود.

/3113

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =