باند قاچاق و فروش داروهای بیماران سرطانی، با درآمدشان باغ و خودرو خریدند

ایران نوشت: باندی که به صورت گسترده در زمینه قاچاق انواع داروهای کمیاب بیماران سرطانی در اصفهان فعالیت می‌کرد متلاشی شد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی اقداماتی مشخص شد سر شبکه این باند با همکاری فردی دیگر از طریق سند سازی و صدور فاکتور فروش صوری برای داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی به صورت غیراصولی داروها را از انبار آنها خارج و این داروها را که اغلب از نوع حساس و یخچالی بودند به صورت غیربهداشتی و از طریق ناوگان حمل بین شهری مسافر به سایر استان‌ها از جمله تهران، قزوین و آذربایجان شرقی ارسال می‌کند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با رصد مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی تمامی رابطان متهم در استان‌های مذکور به صورت همزمان در یک عملیات ویژه و ضربتی دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: با دستگیری متهمان و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد وجوه حاصل از فروش داروها به حساب سرشبکه باند قاچاق دارو و همسر وی واریز می‌شده و آنها با این وجوه اقدام به خرید باغ، زمین و خودرو می‌کردند.
سردار هاشمی‌فر خاطرنشان کرد: در نهایت سرشبکه باند قاچاق دارو و همدست وی در یک عملیات هوشمندانه و ضربتی دستگیر شده و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند و در ادامه 4 نفر دیگر از افراد مرتبط با آنها نیز به پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان احضار شدند که تحقیقات در خصوص جرایم و تخلفات صورت گرفته توسط آنها در حال رسیدگی است.
وی گفت: طی هماهنگی با مرجع قضایی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از انبار داروخانه‌هایی که متهمان داروها را از آنها خارج کرده بودند بازرسی به عمل آمد و مشخص شد 16 هزار و 380 داروی کمیاب بیماران سرطانی که ارزش آنها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 331 میلیارد ریال بوده به صورت غیرمجاز و قاچاق خارج و توزیع شده است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1825857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =