۰ نفر
۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶

در صورت تصویب نهایی در نهادهای ذیربط، دوره ابتدایی کشور، شش ساله و دوره پیش‌دبستانی، جایگزین پیش‌دانشگاهی می‌شود.

پس از مسایلی مانند تعطیلی پنج‌شنبه مدارس ابتدایی که پس از مدت‌ها کشمکش، در نهایت اعلام شد که برای امسال منتفی است و شاید در سال‌های دیگر اعمال شود و پس از آن حرف و حدیث‌هایی که درباره کتاب تاریخ مدارس اتفاق افتاد مبنی بر این که قرار است پادشاهان از کتاب‌های درسی حذف شوند که البته آن هم این اظهار نظر دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش را در پی داشت که «در تألیف کتاب تاریخ سعی بر این است که علم قربانی نظرات مسئولان نشود، بنابراین حذف پادشاهان از کتاب تاریخ منتفی است»، اینبار طرح دیگری مطرح شده که باید دید تکلیف آن چه می‌شود و آیا به سرانجام خواهد رسیدیا نه.

بر اساس این طرح شورای‌عالی آموزش و پرورش و در صورت تصویب در نهادهای ذیربط، تغییر بزرگی در سیستم آموزشی کشور رخ خواهد‌داد؛ طرحی که بر‌اساس آن دوره ابتدایی کشور، شش ساله و دوره پیش‌ دبستانی، جایگزین پیش ‌دانشگاهی می‌شود.

مهندس مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون طرح در دست پیگیری شش ساله شدن دوره ابتدایی و حذف دوره پیش‌‌دانشگاهی و جایگزین شدن دوره پیش‌دبستانی با آن که به نوعی می‌توان گفت بزرگ‌ترین تغییر در ساختار آموزش عمومی و مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش و حتی طرحی‌ جامع‌تر از روی کار آمدن نظام جدید تحصیلی در متوسطه محسوب می‌شود، اینطور توضیح داد: اسناد تحول در وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی، تدوین و تصویب است که اگر به تصویب برسد، لازم الاجرا خواهد بود.

نوید ادهم با تأکید بر اینکه در صورت تصویب نهایی در نهادهای ذیربط، دوره ابتدایی کشور، شش ساله و دوره پیش‌دبستانی، جایگزین پیش‌دانشگاهی می‌شود، اظهار کرد: یکی از بحث‌های شاخص در این زمینه و پیشنهادات قاطعی که در این راستا مطرح شده، این است که دوره «دبستان» و «دبیرستان»، هر دو شش ساله شوند و فرایند موجود در ساختار مقاطع تحصیلی تغییر کند.

دبیر‌کل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: این طرح اگر در مراجع ذیربط چون شوراهای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی و مجلس به تصویب برسد، لازم‌الاجراست.

وی در عین حال تأکید کرد که اجرایی شدن این طرح قطعاً نیازمند تصویب نهایی در مراجع مذکور است و جامعه نباید منتظر اجرای قطعی این طرح بدون تصویب نهایی آن باشد.

نوید ادهم یادآور شد که اسناد مورد نیاز در این زمینه به مراجع مربوطه برای تصویب ارجاع شده و هم‌اکنون منتظر بررسی و در صورت امکان تصویب است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =