۴ نفر
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

ویدیوی بالا نگاهی به گاف های متعدد رئیس جمهور آمریکا دارد.

جو بایدن از همان ماه اولی که توانست در رقابت انتخابات ریاست جمهوری بر دونالد ترامپ فائق بیاید، رفتارهایی را از خود نشان می‌داد که موجب نگرانی همه افرادی می‌شد که او را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کرده‌اند. اگر چه پیش از این هم، جو بایدن این دست رفتارهای غیرعادی را از خود نشان می‌داد و در همان دوران کوران رقابت‌های انتخاباتی، دونالد ترامپ او را خواب‌آلود یا حتی کودن خطاب کرد اما روز به روز رفتارها و اظهارات او عجیب‌تر می‌شد. تا آنجا که یک روز معاون رئیس‌جمهور آمریکا را همسر خود معرفی کرد و یک روز دیگر با فردی خیالی آن هم پس از اتمام سخنرانی، دست داد.

آمریکا تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی کمتر از یک سال فاصله دارد و به‌تدریج تنور رقابت‌های انتخاباتی هم داغ می‌شود.بهمین دلیل است که چهره‌های دموکرات تا جای ممکن می‌خواهند تا ابعاد زوال و مشکلات ذهنی بایدن رسانه‌ای نشود و به نقل محافل تبدیل نگردد. تا آنجا که پزشک سابق کاخ سفید که سابقه خدمت در دوران ترامپ و اوباما را داشته، چندی پیش فاش کرده که اطرافیان بایدن در کاخ سفید چالش‌های جدی بایدن در حوزه سلامت روان را مخفی می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز پیش تر درباره بایدن گفت: «او باید دیوانه باشد یا از زوال عقل رنج می‌برد.»

به موازات آغاز موضع‌گیری چهره‌های جمهوری‌خواه علیه بایدن ، دکتر «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید و نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس انگشت روی نقطه ضعف بایدن در افکار عمومی آمریکا گذاشته است.

نیویورک پست می‌نویسد ، جکسون که بارها این سوال را مطرح کرده است که آیا رئیس جمهور ۸۰ ساله توانایی شناختی فرماندهی کل را دارد یا خیر، مجدداً خواستار ارزیابی ذهنی او شد. این پزشک جمهوری خواه این خواسته‌ها را در نامه‌ای مطرح کرده که در در میان جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان توزیع شده‌است.

در این نامه خطاب به بایدن، آمده است: «ما از شما می‌خواهیم که فوراً استعفا دهید و از نامزدی خود برای انتخاب مجدد انصراف دهید یا به یک ارزیابی غربالگری شناختی معتبر بالینی رضایت دهید و این نتایج را در دسترس عموم قرار دهید.» در این نامه، جکسون اصرار دارد که با توجه به سن بایدن، گاف‌های عمومی مختلف و نظرسنجی‌های اخیر که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نگران عملکرد ذهنی او هستند، آزمایش شناختی لازم است. جکسون که در دو دولت ترامپ و اوباما پزشک کاخ سفید بود ؛ در این نامه می‌نویسد: «زمانی که برای اولین بار پیشنهاد خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کردید، سؤالات و نگرانی‌هایی در مورد توانایی‌های شناختی شما مطرح شد. این نگرانی‌ها تنها به این دلیل افزایش یافته است که افت ذهنی و فراموشی شما از زمان انتخاب شما آشکارتر شده است.

جمهوری‌خواهان روی ناتوانی در راه‌رفتن ، دستپاچگی کلامی ،فرار از رسانه‌ها ، فراموشی نام‌ها ، گیجی در برنامه‌های دیدار و گاف‌های پیرمرد ۸۰ ساله متمرکز شده‌اند. واقعیت این است که آمریکایی‌ها عاشق رئیس‌جمهوری کاریزما و مقتدر هستد اما بایدن یک رئیس‌جمهوری پیر است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =