بر اساس گفته های مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار است انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تشکیل شود. <BR>

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: به زودی و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان دربازار خودرو، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تشکیل می‌شود و نماینده آن در کمیته خودرو حضور می‌یابد.
محمد حسین نکویی مهر  اظهار داشت : سازمان حمایت مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان در حال فراهم‌سازی زمینه لازم برای تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو است و هم اکنون سازوکارهای ابتدایی آن در حال شکل‌گیری است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: دیماه سال 88 به جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصویب و ابلاغ شده و بعد از آن، سازوکارهای لازم مبنی براینکه اساسنامه این انجمن‌ها به چه صورت باشد و چطور شکل گیرند، فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده استانی و شهرستانی تشکیل شده است و انجمن ملی نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

به گفته نکویی مهر ، اولین گزینه‌ای که به عنوان یک کالا مدنظر است تا انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاص آن کالا شکل گیرد، خودرو است که قرار است انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو تشکیل شده و نماینده این بخش نیز در داخل کمیته خودرو حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: هدف این است که تشکیل این انجمن، فضایی برای شنیده شدن صدای مصرف‌کننده باشد ، در این راستا به دلیل اینکه نمی‌خواهیم تنشی بین مجموعه حاکمیتی و سایر بنگاه های اقتصادی مرتبط ایجاد شود، تمام تلاش را به کار خواهیم بست که این انجمن در تعامل نزدیک با این کمیته باشد.

نکویی مهر گفت: درخواست ما از این انجمن این است که نسبت به تصمیمات اتخاذ شده در داخل کمیته خودرو تمکین کنند تا فعالیت های نظارتی ما نیز بر بازار خودرو ساده‌تر باشد.

وی اطمینان خاطر داد که در صورت حضور نماینده انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو در کمیته خودرو، به طور قطع تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که منافع تولیدکننده و مصرف‌کنتده را در بر خواهد داشت.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 2
    مگر خداي نكرده تابحال حقوق مصرف كنندگان خودرو نقض شده كه ما خبر نداريم؟!!!
  • مصرف کننده دربدر IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    2 0
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم....همان سازمان حمایت از مصرف کننده بقدر کافی پدر خریداران خودرو را دراورده شما دیگر لازم نیست لطفا..
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    تنها راه حمایت از مصرف کننده داخلی، صفر کردن تعرفه واردات خودرو است. در این صورت فقط خودروسازانی از بازار خودرو سهم خواهند داشت که لیاقت واقعی داشته باشند. نه اینکه سالی 500 هزار پراید و سالی 300 هزار 405 قراضه به مردم بفروشند.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    كار سازمان حمايت از مصرف كننده ميشه تعريف داستان برا مردم كه شبا خوابشون بگيره از كدوم حمايت صحبت ميكننين بهتره با مردم روراست باشين توليد پرايد و پژو 405 رو ميگين حمايت؟