والیبال ایران تحت تاثیر مشاوره‌های اشتباه به وزیر ورزش

والیبال ایران همچنان در انتظار تصمیم وزارت ورزش و جوانان است.

اساسنامه مورد تایید FIVB این اجازه را به وزارت ورزش نمی دهد که همچون سایر فدراسیون‌ها برای فدراسیون والیبال، سرپرست تعیین کند و از طرفی زیر بار انتخاب سرپرست توسط مجمع فدراسیون والیبال هم نمی‌رود.

قرار بود بیست و نهم آبان مجمع فدراسیون والیبال برگزار شود؛ مجمعی که خروجی آن قابل پیش‌بینی بود؛ سرپرستی مجمدرضا داورزنی تا زمان برگزاری انتخابات. این مسئله مورد موافقت وزارت ورزش هم قرار گرفته بود؛ اما به نظر می‌رسد تلاش‌های یکی از کاندیداها و البته برخی مشاوره‌ها باعث شد این وزارتخانه از تصمیم خود عقب‌نشینی کند و برگزاری مجمع فدراسیون والیبال را بدون مجوز وزارت ورزش اعلام کند.

حالا 12 روز است که فدراسیون والیبال نه رئیس دارد و نه سرپرست. این بلاتکلیفی باعث شده تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال هم نامشخص باقی بماند. شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه 2 مربی خارجی مدنظر فدراسیون والیبال به دلیل همین موضوع مذاکرات خود را با این فدراسیون قطع کرده‌اند. شنیده می‌شود وزارت ورزش با سرپرستی داورزنی در فدراسیون والیبال موافق است؛ اما اصرار دارد که او به این سمت منصوب شود و نه توسط مجمع انتخاب. برخی رسانه‌ها هشدار داده‌اند که انتصاب سرپرست می‌تواند باعث تعلیق والیبال ایران شود؛ اما اگر قرار بر ادامه حضور داورزنی در فدراسیون والیبال باشد می‌توان تمهیداتی در نظر گرفت که چنین اتفاقی رخ ندهد؛ به خصوص اینکه داورزنی عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال نیز است.

والیبال در دو دهه گذشته جور همه رشته‌های تیمی را کشیده و چنین بی‌ثباتی می‌تواند باعث رکود آن در چند سال آینده شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی بعید است والیبال ایران بتواند بار دیگر دوران درخشان خود را تکرار کند. در یکی دو سال گذشته تیم ملی والیبال نتایج خوبی کسب نکرد؛ اما تیم‌های پایه ایران روی سکوهای قهرمانی و نایب قهرمانی رقابت‌های آسیایی و جهانی ایستادند و این موفقیت‌ها باعث امیدواری به آینده والیبال ایران شد.

در خصوص برخی فدراسیون‌های دیگر همچون ژیمناستیک هم چنین وضعیتی وجود دارد. بارها اعلام شده که انتخابات این فدراسیون باید یکبار دیگر برگزار شود اما وزارت ورزش تاکنون این مسئله را نپذیرفته است. به نظر می‌رسد در چنین تصمیماتی ردپای کسانی که سال‌ها در وزارت ورزش حضور داشتند و مشاوره‌های اشتباه و گمراه‌کننده‌ای به سلطانی‌فر و سجادی دادند دیده می‌شود. باید دید کیومرث هاشمی می‌تواند بدون توجه به این مشاوره‌های اشتباه تصمیماتی اتخاذ کند که در نهایت به سود ورزش کشور باشد یا خیر.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =