فارس نوشت:

 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس تلاش می‌کند هرچه سریعتر ایرادات شورای نگهبان به طرح نظارت بر نمایندگان را مورد رسیدگی قرار داده و آنها را برطرف کند.

 

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل تقارن عید غدیر با روز سه‌شنبه، مجلس این هفته روزهای یکشنبه و دوشنبه تشکیل جلسه علنی می‌دهد.

وی افزود: تعدادی از همکاران پیشنهاد دادند که ممکن است برخی از نمایندگان برای عید غدیر بخواهند به حوزه‌های انتخابیه‌شان بروند و در آنجا برنامه‌هایی داشته باشند، از این رو امکان دارد برای برگشت به تهران به منظور حضور در جلسه علنی روز چهارشنبه، با مشکل مواجه شوند، به همین دلیل مقرر شد پارلمان این هفته دو روز جلسه علنی داشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه از طرح سؤال از رئیس‌جمهور سخن به میان آورد و تصریح کرد: بر اساس آخرین اخبار، گویا مجدداً تعداد امضاهای طرح مذکور از حد نصاب افتاده است، باید منتظر جلسه علنی فردای مجلس بمانیم تا ببینیم باز هم آقایان طرح سؤال از رئیس‌جمهور را دنبال می‌کنند یا خیر.

به گفته وی، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، زمانی که طرح سؤال از رئیس‌جمهور دارای تعداد امضاهای لازم نباشد، قابل طرح نیست و امضاکنندگان نمی‌توانند در این صورت به هیئت رئیسه فشار بیاورند که طرح را مطرح کند.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا بر همین اساس با اشاره به طرح استیضاح مجید نامجو وزیر نیرو که به هیئت رئیسه برای مطرح شدن ارائه شده است، گفت: اگر در جلسه علنی فردای مجلس، امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر نیرو، این طرح را دنبال نکنند، معلوم می‌شود که در جلسات مشترک آقایان با نامجو، موضوعات و مسائل مورد نظر نمایندگان حل شده است اما اگر طراحان استیضاح مجدداً این طرح را پیگیری کنند، آن زمان طرح مذکور وجه دیگری پیدا می‌کند و باید در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح "نظارت مجلس بر امور نمایندگان" که پس از تصویب وکلای ملت مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، متذکر شد: اولویت مجلس بر این است که طرح نظارت بر نمایندگان هرچه سریعتر رفع اشکال شده و اجرایی شود.

نماینده مردم نیشابور در خانه ملت اضافه کرد: مجلس تلاش می‌کند هرچه سریعتر ایرادات شورای نگهبان به طرح نظارت بر نمایندگان را مورد رسیدگی قرار داده و آنها را برطرف کند.

وی  با اشاره به لایحه بودجه 1391 کل‌کشور، گفت: تاکنون هیئت رئیسه 2 بار به صورت رسمی با دولت برای ارائه به هنگام این لایحه به مجلس مکاتبه داشته است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در خاتمه یادآور شد: هیئت رئیسه به صورت کتبی و رسمی از دولت خواسته است که لایحه بودجه 91 را در زمان مقرر آن که 15 آذرماه است، برای رسیدگی به مجلس ارائه دهد چراکه امسال انتخابات مجلس نهم را در پیش داریم و قرار است 12 اسفندماه برگزار می‌شود و اگر لایحه بودجه سریعتر به خانه ملت ارائه نشود، ممکن است بررسی آن در مجلس با مشکلاتی مواجه شده و رسیدگی به این لایحه به سال آینده موکول شود.
/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 1
    طرح استیضاح رییس جمهور فعلا ارزش نداره چون آخر کار مجلس است. شاید مجلس بعدی پیگیری کنه.فعلا مسئله اصلی بودجه 91 است.