وزنه برداری ایران در آستانه یک رکورد تاریخی قرار دارد.ملی پوشان ایران می توانند برای نخستین بار روی سکوی جهانی در رده تیمی بروند.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان که تا قبل از رقابتهای دسته 94 و 105 کیلوگرم هفتاد و نهمین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری، در رده بندی امتیازی در مکان شانزدهم قرار داشت، شب گذشته با یک صعود 13 پله ای، بعد از تیم های مدعی چین و روسیه در مکان سوم جدول رده بندی این رقابتها قرار گرفت.
از سال 1949 که وزنه برداری ایران با مدال طلای محمود نامجو افتخارآفرینی در رقابتهای جهانی وزنه برداری را آغاز کرد، تاکنون هیچ گاه تیم ملی وزنه برداری ایران نتوانسته است جایی در میان 3 تیم برتر مسابقات جهانی داشته باشد، اما این بار دلاورمردان پولاد سرد با هدایت کوروش باقری در آستانه کسب موفقیتی بزرگ و تاریخی قرار دارد؛ قرار گرفتن روی یکی از سکوهای جهانی وزنه برداری.
ملی پوشان وزنه برداری کشورمان هم اکنون با 338 امتیاز بعد چین و روسیه که به ترتیب 568 و 479 امتیاز به دست آورده اند در مکان سوم دنیا قرار دارند و این درحالی است که هنوز دو وزنه بردار پرامید کشورمان یعنی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی روی تخته نرفته اند.
این در حالی است که تیم ملی وزنه برداری چین در فاصله یک روز تا پایان هفتاد و نهمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان، قهرمانی خود را مسجل کرد و روس ها حتی در صورت کسب مدال طلای آخرین نماینده شان در فوق سنگین، شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت. در عین حال اگر «چنگیز موگوشکوف» روس از گردونه رقابتهای فوق سنگین حذف شود این شانس برای ما وجود دارد که حتی به عنوان با ارزش نایب قهرمانی دنیا دست پیدا کنیم. تیم ملی وزنه برداری کشورمان در رده بندی مدالی هم با 2 طلا و 3 برنزی که توسط کیانوش رستمی و سعیدمحمدپور به دست آورده است در مکان سوم قرار دارد.
، تا قبل از رقابتهای دسته فوق سنگین، تیم چین با 10 طلا، 8 نقره و 2 برنز پیشتاز بلامنازع رنکینگ مردان است و روسیه با 4 طلا و 5 نقره بالاتر از ایران در رده دوم ایستاده است.
به این ترتیب اگر بهداد سلیمی بتواند هر 3 مدال طلای دسته فوق سنگین را مطابق انتظار جهانیان از آن خود کند، تیم ملی وزنه برداری کشورمان در رده بندی مدالی مسابقات جهانی پاریس با 5 مدال طلا بالاتر از روسیه قرار گرفته و عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست خواهد آورد.
این درحالی است که سجاد انوشیروانی هم می تواند با درخشش در رقابتها امروز بعدازظهر جمع مدالهای کاروان وزنه برداری کشورمان را افزایش دهد.
رده بندی 12 تیم برتر هفتاد و نهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان تا قبل از آغاز رقابتهای دسته فوق سنگین به شرح زیر است:
1- چین با 568 امتیاز
2- روسیه با 479 امتیاز
3- ایران با 338 امتیاز
4- ترکیه با 294 امتیاز
5- لهستان با 286 امتیاز
6- آذربایجان با 269 امتیاز
251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    2 0
    اصلا هم نگاه ما بهشون نیست!! ایشان افراد حرفه ای هستند و کار خودشون رو دقیق انجام خواهند داد. چرا جو می دی؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    4 1
    ان شاالله عيدي عيد غدير خود را با ركورد شكني و پيروزي قاطع ورزشكاران فوق سنگين با مدد مولا اميرالمؤمنين علي(ع) دريافت نماييم. ( يا حق )
  • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    1 1
    به نظر من اینا از فوتبال بهترن( با اون افتضاح شیث و نصرتی) اگه رو این جور ورزشها سرمایه گذاری بشه(وزنه برداری-کشتی-تکواندو و ...) کسی نه دیگه فوتبال نگاه میکنه نه ورزشگاه میره