«وحی نامه» قرآن، اولین دایره المعارف داستانی قرآن در جهان اسلام – مورد حمایت پژوهشی و معنوی کتابخانه و مرکز اسناد آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی قرار می گیرد.

سعید محمدی، رئیس کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اهمیت بی مانند وحی نامه در مطالعات قرآنی و ادبیات فارسی، این کتابخانه با 99742عنوان کتاب و نشریه، تمامی منابع و مراجع چاپی و خطی خود را به همراه فضای پژوهشی و امکانات جست و جوی پیشرفته در معرض استفاده مولف گرامی این دایره‌المعارف، شهرام شفیعی و همکاران ایشان قرار می دهد.»

 

شهرام شفیعی نیز پس از بازدید از این کتابخانه و کتابخانه اختصاصی دانشگاه علوم حدیث گفت: «همجواری کتابخانه آستان و دانشگاه علوم حدیث با مضجع شریف او انشاء الله مایه برکات فراوان است. به طورعام هم باید گفت که کتاب، زر بی ضرر است. حسن عاقبت دیگر، قرار گرفتن مدفن«ابوالفتوح رازی» صاحب کهن ترین تفسیر فارسی شیعه، متوفی به قرن ششم هجری، هم روزگار با طبرسی و زمخشری در این مکان است. این تفسیر از نظر تحقیقات لغوی و ادبی از کشاف زمخشری گسترده تر است و خود به زبان فارسی نگاشته شده و از بهترین نمونه‌های نثر مرسل است. پس گنجینه‌ای بی واسطه از بررسی تطبیقی ساخت‌های نحوی عربی و فارسی برای مترجمان و محققان است. اشاره ام به اسکتمال زبان و ادبیات فارسی از فرهنگ قرآنی و تاثیر متقابل و مبارک این دو عرصه تفکیک نا پذیر است و تفسیر روض الجنان را می توان نمونه ای از این همزیستی خواند.»

 

«وحی نامه» به قلم شهرام شفیعی در سی مجلد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می شود. 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =