حوادث ایران و جهان در دوشنبه 23 آبان 1390

قتل دو زن به دست همسران خود

خبرگزاری مهر نوشت: دو مرد جنایتکار که در جنایتهای جداگانه همسران خود را به قتل رسانده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس دستگیر شدند.
در نخستین جنایت مردی به خاطر سوءظن همسرش را با ضربه کار از پا درآورد. تیم جنایی پس از اطلاع از ماجرا و حضور در بیمارستان با جسد زنی مواجه شده که کاردی در کمرش فرو رفته بود. در ادامه با شناسایی هویت مقتول به نام نیلوفر 28 ساله کارآگاهان راهی خانه او شده و با بهم ریختگی وسایل و آثار خون روبرو شدند.
در ادامه همسر نیلوفر از سوی ماموران دستگیر شد که در نخستین بازجویی ها منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: به همسرم شک داشته و تصور می کردم او به من خیانت کرده است. بر سر این موضع با او درگیر شده و کاردی را در کمرش فرو کردم. سپس او را به بیمارستان رساندم. وقتی از مرگ او مطمئن شدم به خانه آمده و قصد فرار داشتم که از سوی ماموران دستگیر شدم.
قتل همسر با ضربه های چوب در دومین جنایت روز شنبه مردی به خاطر اختلافاتی که با همسرش داشت او را با ضربه های چوب کشت. ماموران پس از حضور در محل جنایت با جسد غرق در خون زن جوانی روبرو شدند که با ضربه های جسم سخت از پا درآمده بود. کارآگاهان سپس همسر این زن را بازداشت کردند که او با اعتراف به این جنایت گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم. او به بیماری روحی و روانی من توجهی نمی کرد.امروز با هم درگیر شدیم. در یک لحظه کنترلم را از دست داده و با چوب شروع به کتک زدن او کردم.وقتی به خودم آمدم او دیگر نفس نمی کشید. با این اعترافات، بازپرس جنایی به تیمی از متخصصان پزشکی قانونی دستور داد وضعیت روحی و روانی مرد جنایتکار را بررسی کنند.
 

 

مسمومیت با مونوکسید کربن خانواده ای را راهی بیمارستان کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی، خانواده ای سه نفره را راهی بیمارستان کرد. آقای عباسی افزود: وقوع این حادثه ساعت 20 و 58 دقیقه دیروز به این مرکز اعلام و با اعزام دو دستگاه آمبولانس به محل وقوع این حادثه در خیابان شهید رجایی و امدادرسانی به هنگام، جان این افراد نجات داده شد. وی گفت: مأموران اورژانس با اقدامات اولیه پزشکی مصدومان را که مردی 37 ساله، خانمی 32 ساله و پسر بچه ای 6 ساله بودند، به بیمارستان فیروز آبادی منتقل کردند.

 

 

راننده زن سعودی محکوم شد/ ضربات شلاق به جرم رانندگی

خبرگزاری مهر نوشت: یک زن سعودی که اخیرا با به چالش کشیدن قوانین ضد حقوق بشری در عربستان در معابر عمومی رانندگی کرده بود با وجود عفو نمایشی ملک عبدالله، محکوم به 10 ضربه شلاق شد. "شیماء جستینه" که در ماه ژوئن گذشته در جریان آغاز حرکتی از سوی بانوان عربستانی در معابر عمومی رانندگی کرده بود، توسط دستگاه قضایی آل سعود به 10 ضربه شلاق محکوم شد. درحکم صادر شده از سوی قاضی سعودی به قوانین وزارت کشور عربستان استناد شده است که در آن رانندگی زنان ممنوع اعلام شده است. این درحالی است که "ملک عبدالله" پادشاه سعودی اخیرا دستوری را در زمینه لغو حکم صادره درحق این زن سعودی صادر کرده بود.

 

 

محموله کوکائین در استرالیا کشف و ضبط شد

واحد مرکزی خبر نوشت: پلیس فدرال استرالیا بالغ بر سیصد کیلوگرم کوکائین قاچاق شده به این کشور را کشف و ضبط کرد. پلیس استرالیا با همکاری نیروهای پلیس بین‌الملل، مقادیر بسیار زیادی کوکائین، به ارزش هفتاد و هشت میلیون دلار آمریکا را در قایقی که در آب های شهر ساحلی بوندابرگ در شمال شرق استرالیا لنگر انداخته بود، کشف و ضبط کرد. پلیس استرالیا اعلام کرد، کشف این مقدار کوکائین نه تنها در سال‌های اخیر در این کشور بی سابقه بوده، بلکه این پنجمین کشف بزرگ مواد مخدر در طول تاریخ استرالیا به حساب می آید.
در پی این کشف، چهار شهروند اسپانیایی که دو تن از آنان از خدمه این قایق بودند، و دو نفر دیگر از سیدنی برای تحویل گرفتن این محموله‌ی قاچاق به بوندابرگ آمده بودند، توسط پلیس استرالیا در همین شهر دستگیر شدند. پلیس استرالیا به علت تحقیقاتی که در حال انجام است، از نام بردن این چهار مظنون اسپانیایی خودداری کرده است.در صورت محکومیت این مظنونان در دادگاه استرالیا، احتمال دارد شدیدترین مجازات قانونی برای قاچاق مواد مخدر که همان زندان ابد است، برای آنان صادر شود.
کوین زوکاتو، مدیر بخش ملی مقابله با جنایات سازماندهی شده‌ی استرالیا در شهر بریسبین گفت، عملیات کشف و ضبط این محموله‌ی بزرگِ کوکائین از سوی پلیس استرالیا و دستگیری مظنونان، نمونه‌ای فوق‌العاده از همکاری مأموران اِعمال قانون در استرالیا با پلیس بین‌الملل بود که همکاری بسیار خوبی در تحقیقات و سپس دستگیری متهمان با یکدیگر داشتند. وی در رابطه با قاچاقچیان و سایر جنایتکاران در استرالیا چنین تأکید کرد که این امر کاملاً روشن است که این تبهکاران، هر کجا که بروند، بالاخره نیروهای پلیس استرالیا آنان را تعقیب و دستگیر خواهند کرد.

 

 

وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری در شرق اندونزی

واحد مرکزی خبر نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی شش ممیز چهاردهم در مقیاس امواج درونی زمین - ریشتر- روز دوشنبه استان مالوکو شمالی در شرق اندونزی را تکان داد اما هنوز هیچ گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده و هشداری هم در مورد سونامی داده نشده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و ژئوفیزیک اندونزی، کانون درونی این زمین لرزه در عمق ده کیلومتری سطح زمین و در فاصله شصت و نه کیلومتری جنوب شرق شهر لابوها قرار داشته است. ماه گذشته نیز زمین لرزه ای به بزرگی شش ریشتر جزیره بالی اندونزی را لرزاند که بر اثر آن دهها نفر زخمی شدند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =