اتحادیه اروپا تصمیم دارد محدودیت‌های جدیدی را روی حداکثر صدای دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی مانند mp3 playerها قرار دهد.

شاید بعد از شنیدن این خبر بسیاری از مسافران اتوبوس‌ها و قطارها که مجبورند در تمام طول مسیر صدای بلند موسیقی که از دستگاه های پخش موسیقی همسفرانشان خارج می‌شود را که تحمل کنند خوشحال کنند.

این پیشنهاد اتحادیه اروپا بعد از تحقیقی صورت گرفت که نشان می‌دهد از هر ده نفری که از این دستگاه ها برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند یک نفر ممکن است به دلیل صدای بسیار بلند آن دچار مشکلات شنیداری مادام‌العمر شوند و درصد زیادی از شنوایی خود را از دست بدهند.

دانشمندان در بررسی‌های خود متوجه شدند افرادی که بیش از یک ساعت در روز با صدای بلند و به مدت بیش از 5 سال با این دستگاه‌ها به موسیقی گوش می‌دهند با احتمال زیادی به مشکلات دائمی در سیستم شنیداری خود دچار خواهند شد. آ‌ن‌ها در تحقیقات خود متوجه شدند بین 50 تا 100 میلیون نفر در سراسر جهان هر روز برای گوش دادن به موسیقی از این دستگاه‌ها اتسفاده می‌کنند.

بر اساس قوانین فعلی اتحادیه اروپا هیچ محدودیتی برای بلندی صدای این دستگاه ها وجود ندارد ، اما بعد از ارائه نتایج تحقیقات اخیر این اتحادیه تصمیم گرفته است روی حداکثر صدای تولید شده توسط این دستگاه‌ها نظارت کند.

بر اساس طرح جدید از این پس دستگاه‌های پخش کننده موسیقی و موبایل‌هایی که قابلیت پخش موسیقی دارند باید شدت صدای وسایل خود را به حد استانداردی برسانند.البته تا زمانی که این طرح عملی شود چندین ماه طول خواهد کشید.

 هم‌چنین در گزارش این سازمان آمده است افرادی که با شدت 80 دسیبل به موسیقی گوش می‌دهند باید مدت استفاده از این وسایل را به 40 ساعت در هفته محدود کنند.این در حالی است که گوش دادن به موسیقی با شدت 89 دسیبل نباید از 5 ساعت در هفته تجاوز کند.

بسیاری از جوانان در مکان‌های شلوغ و در هنگام استفاده از وسایل عمومی صدای این دستگاه‌ها را تا آخرین حد ممکن بالا می‌برند. این افراد که گاهی ساعت‌های زیادی در طول هفته با این شدت به موسیقی گوش می‌دهند با احتمال بسیار بالایی ممکن است در سال‌های آینده درصد زیادی از شنوایی خود را از دست بدهند و اکثر آن‌ها زمانی متوجه این موضوع می‌شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

بی‌بی‌سی ، 28 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =