روزنامه اعتماد گفت وگویی با محمدسلامتی از اعضای شاخص جبهه اصلاحات انجام داده است.

 در بخشی از این مصاحبه آمده است:
*به نظر من جناحی که ارکان‌های مختلف قدرت در اختیار آنها است، به اصل رقابت اعتقادی ندارند و عملکردشان در این مدت نشان داد که رفتاری کاملا انحصارطلبانه دارند. اگر غیر از این بود دلیل ندارد مانع از برگزاری جلسه هم‌اندیشی تعدادی گروه و تشکل‌ قانونی و رسمی شوند و جلوی کار و فعالیت‌شان را بگیرند.
*سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از آبان ماه سال 89 و بعد از اینکه دادستانی حکم انحلال سازمان را ابلاغ کرد، هیچ‌گونه فعالیتی نداشته و نداریم. البته تعدادی از دوستان و اعضا و هواداران سازمان به خارج از کشور رفته‌اند و تشکیلاتی جدید و جدا از دوستان داخل کشور راه انداخته‌اند اما سازمان مجاهدین در داخل و پس از حکم انحلال، فعالیتی نداشته، البته ما به این حکم اعتراض داریم و همان زمان هم اعتراض خود را به رای دادگاه اعلام کردیم. بنابراین سازمان مجاهدین حضور فعال و فعالیت تاثیرگذار در صحنه سیاسی ندارد که شرکت یا عدم شرکت اعضای آن در همایش اصلاح‌طلبان مهم و موثر تلقی شود. این اظهارات ناشی از همان روحیه انحصارطلبی است. آنان خواستار حضور و فعالیت رقیب نیستند و نمی‌خواهند اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه فعالیتی داشته باشند به همین دلیل برای بایکوت کردن و حذف انان چنین بهانه‌تراشی‌هایی می‌کنند.
*ما علاقه‌مند به حضوری فعال در فضای سیاسی کشور و رقابت در انتخابات هستیم و به چارچوب نظام هم اعتقاد داریم اما شرایطی وجود ندارد که این علاقه‌مندی خود را نشان دهد. از سوی دیگر می‌بینیم جناح مقابل که ارکان مختلف نظام را در دست دارند با صراحت اعلام می‌کنند که به اصلاح‌طلبان اجازه حضور در میدان انتخابات را نمی‌دهیم و پیشاپیش از رد صلاحیت آنان سخن می‌گویند، از طرف دیگر افرادی که در نهادهای ناظر و مجری انتخاباتی مسوولیت دارند، نقش هماهنگ‌کننده در جناح اصولگرا را به عهده می‌گیرند و برای پیشرفت و وحدت آنان تلاش می‌کنند.
*اصلاح‌طلبان شرط نگذاشته‌اند، در اصل مواردی عنوان شده که باید طبق قانون برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم به آن تمکین کرد. اگر این موارد رعایت شود، شرایطی رقابتی به وجود می‌آید و تاکید ما هم بر این است که جناح مقابل نباید رفتاری انحصارطلبانه داشته باشد و برخلاف موازین قانونی برخورد کند. همین که اجازه برگزاری همایش اصلاح‌طلبان را نمی‌دهند یا برخی جلسات را در دقیقه نود لغو می‌کنند رفتاری خلاف قانون است و این شیوه‌های غیرقانونی تبدیل به روال شده و ما انتظار داریم جناح حاکم مر قانون را رعایت کند و اجازه حضور همه گروه‌ها و جناح‌های کشور را بدهد. این دوران آزمایش خوبی است برای جناح‌ها که نشان دهند چقدر قانون‌گرا یا قدرت‌طلب هستند هرچند که نمایان شدن تضادها و اختلافات درون‌گروهی نشان می‌دهد که دوستان چه میزان قدرت‌طلب هستند و برای ماندن در قدرت چه کارهایی می‌کنند.
/17217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =