ششمین استعفای گل‌محمدی در ۴ فصل؛ این بار جدی‌تر از همیشه!

یحیی گل‌محمدی در پایان نیم‌فصل اول از هدایت پرسپولیس استعفا داد.

غزال زیاری: دوشنبه شب و پس از تساوی ناامیدکننده پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، یحیی گل‌محمدی از هدایت سرخپوشان استعفا داد. این دومین استعفای گل‌محمدی در لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود و بسیاری از پرسپولیسی‌ها معتقدند او این بار جدی‌تر از قبل است و قصد ندارد به پرسپولیس برگردد. البته مدیران باشگاه پرسپولس در روزهای اخیر اعلام کردند که برنامه‌ای برای موافقت با جدایی سرمربی‌شان ندارند و گل‌محمدی در نیم‌فصل دوم هم به کار خود ادامه خواهد داد. با این حال گل‌محمدی در روزهای اخیر تلفن خود را از دسترس خارج کرده و هیچکس از تصمیم نهایی‌اش خبر قطعی ندارد.

گلایه‌های یحیی پس از تساوی در رفسنجان

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از دیدار با مس رفسنجان، گلایه‌های خود بابت وضعیت پرسپولیس از ابتدای فصل را مطرح کرد و از جدایی‌اش خبر داد. سرمربی پرسپولیس در این خصوص گفت: «در نقل‌وانتقالات آنطور که باید یار نگرفتیم و ضعیف عمل کردیم. جنگ‌های رسانه‌ای را باختیم. جنگ‌های بیرون زمین را از دست دادیم. تیم بزرگ مثل پرسپولیس باید تدارکات بهتر و آدم‌های قوی‌تری کنارش باشد تا رقابت کند. مشکلات مالی زیادی داشتیم. شخصا نمی‌توانم ادامه دهم. سه ماه قبل با پرسپولیس فسخ کردم اما حرکتی که باعث دلگرمی شود را از باشگاه ندیدم. از همه پرسپولیسی‌ها که من را در این ۴ سال تحمل کردند، تشکر می‌کنم. امیدوارم هر کسی که می آید موفق باشد. برای نفر جدید بهترین‌ها را آرزو می کنم.»

سرمربی پرسپولیس در چند ماه اخیر بابت عدم توجه باشگاه به خواسته‌هایش دلخور بود و چندین بار هم در مصاحبه‌های خود این را اعلام کرد. او معتقد است پرسپولیس در ماجرای قانون سقف بودجه ضربه خورده و این موضوع باعث شده تیم خوبی بسته نشود. سرمربی پرسپولیس همچنان از عدم جذب مهاجم سطح بالای خارجی و امضای قرارداد با نبیل باهویی شاکی است و این را یکی از دلایل اصلی حذف پرسپولیس از آسیا می‌داند. البته یکی از دلایل اصلی گل‌محمدی برای جدایی از پرسپولس این است که باشگاه اقدامی برای تمدید قراردادش پس از قهرمانی‌های پارسال نکرده و همه چیز را به انتهای فصل موکول کرده است.

در طرف مقابل اما باشگاه پرسپولیس تا امروز به صورت جدی با استعفای گل‌محمدی مخالفت کرده و این موضوع را رسما هم اعلام کرده است. سرمربی قرمزها اما تاکنون پاسخ باشگاه را نداده و خودش را از دسترس خارج کرده است. گل‌محمدی در حالی به صورت جدی خواستار جدایی شده که پیش از استعفا حتی لیست نفرات مورد نظرش برای نقل‌وانتقالات زمستانی را هم به باشگاه اعلام کرده بود.

ششمین استعفای گل‌محمدی در ۴ فصل؛ این بار جدی‌تر از همیشه!

ششمین استعفای یحیی در ۴ سال!

دومین مقطع حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس از سال ۱۳۹۸ و نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است. گل‌محمدی در این مدت عملکرد خیره‌کننده‌ای در پرسپولیس داشته و با کسب ۳ قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و ۲ قهرمانی در سوپرکاپ یکی از بهترین دوران تاریخ باشگاه را رقم زده است. با این حال روابط یحیی با مدیران پرسپولیس در این سال‌ها همیشه پرچالش بوده و او بارها به دلایل مختلف استعفا داده که البته هیچ‌کدام منجر به جدایی نشده است.

اولین استعفای گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس شهریور سال ۱۳۹۹ بود که پس از باخت در دربی و حذف از نیمه‌نهایی جام حذفی، به دلیل اختلاف با مهدی رسول‌پناه از سمت خود استعفا داد. البته در آن مقطع او به پرسپولیس بازگشت و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند ولی انتشار ویدیوی صحبت‌های جنجالی رسول‌پناه علیه سرمربی قرمزها، باعث شد این مدیر برکنار شود. او پس از شکست بعدی مقابل استقلال و حذف دوباره از جام حذفی هم تصمیم به استعفا گرفت ولی به پرسپولیس بازگشت و موفق به کسب عنوان قهرمانی هم شد. در آن زمان جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس بود.

گل‌محمدی در دوران حضور مجید صدری هیچوقت استعفایی نداد و ۴ استعفای بعدی او همه در زمان مدیریت رضا درویش رخ داده است. او تنها ۳ روز پس از اعلام مدیرعاملی درویش تصمیم به استعفا گرفت ولی خیلی زود بازگشت که البته نتیجه همین رفت و برگشت شکست مقابل فولاد و از دست رفتن قهرمانی سوپرکاپ بود. او چند هفته بعد هم پس از تساوی در دربی برگشت لیگ بیست‌ویکم و کاهش شانس قهرمانی پرسپولیس و درگیری با داور با انتشار یک استوری استعفایش را اعلام کرد.

سرمربی پرسپولیس فصل قبل چالش خاصی با مدیران این تیم نداشت ولی امسال شرایط فرق کرده است. او مهرماه امسال اعلام کرد که قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرده و راهی دبی شد تا نشان دهد این بار در تصمیم خود جدی است ولی پس از صحبت با درویش در نهایت ماندگار شد. گل‌محمدی پس از شکست مقابل الدحیل جلسه‌ای با درویش برگزار کرد و به نظر می‌رسید روابط این ۲ نفر بهتر شده ولی پس از تساوی مقابل مس رفسنجان، او تصمیم به جدایی گرفت.

استعفاهای پرتعداد گل‌محمدی حتی ناراحتی بازیکنان و هواداران پرسپولیس را هم به دنبال داشته و باعث شده انتقاداتی زیادی از او شود. در این بین به نظر می‌رسد این بار تصمیم گل‌محمدی جدی‌تر از هر زمان دیگری باشد و شاید پرسپولیس فصل را با یک سرمربی جدید ادامه دهد.

پرسپولیس هنوز مدعی قهرمانی است

یحیی گل‌محمدی در حالی تصمیم به استعفا و جدایی گرفته که پرسپولیس علی‌رغم مشکلات زیاد تنها ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. پرسپولیس این فصل و به خصوص در هفته‌های اخیر از نظر فنی شرایط خوبی را تجربه نکرده و اکثر بازیکنان این تیم در فرم خوبی به سر نمی‌برند. مصدومیت‌های بازیکنان، افت چند ستاره مطرح و حواشی مربوط به اختلافات مدیریت و کادر فنی باعث شده پرسپولیس نتواند عملکرد درخشان فصل گذشته را تکرار کند و از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شود. با این وجود آن‌ها در نیم‌فصل اول ۳۰ امتیاز کسب کردند و در ۲ امتیازی استقلال هستند و می‌توانند در ادامه فصل هم برای قهرمانی بجنگند. البته اول باید تکلیف ادامه همکاری یا جدایی گل‌محمدی مشخص شود و این بلاتکلیفی به بزرگ‌ترین نگرانی پرسپولیسی‌ها تبدیل شده است.

ششمین استعفای گل‌محمدی در ۴ فصل؛ این بار جدی‌تر از همیشه!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =