روزنامه کیهان نوشت:<BR>

عضو مرکزیت حزب منحله توده می گوید ایران برای اینکه بهانه را از آمریکا بگیرد، غنی سازی اورانیوم را تعطیل کند!
محمدعلی عمویی در گفت وگو با پایگاه اینترنتی روز آن لاین گفته است: عقل سلیم در این است که ایران برای جلب اعتماد آمریکا، و گرفتن بهانه، غنی سازی اورانیوم را تعطیل کند.
وی ضمن بحرانی نشان دادن اوضاع و ادعای اینکه در طول عمرش چنین تهدیدهایی را مشاهده نکرده، گفت: واقعیت این است که با انقلابی که در ایران اتفاق افتاد، رژیمی که ژاندارم منطقه بود، تغییر کرد و رژیمی بر سرکار آمد که رابطه اش با آمریکا و عضویتش در قراردادهایی مثل سنتو، ناتو و مجموعه ای از روابط تغییر کرد. به طور منطقی طبیعی بود که ایالات متحده یک موضع خصمانه جدی علیه ایران اتخاذ بکند. به همین علت خطرجنگ هشداری بود برای مردم و به ویژه حکومت ایران که متوجه سیاست خارجی خودش باشد. اما امروز به نظر من ابعاد این خطر به مراتب بیشتر از آن ایام هم هست.
نکته جالب در این مصاحبه، تحریف تازه با هدف جعل سابقه انقلابی برای حزب وابسته به سرویس جاسوسی شوروی است. «عمویی» ادعا می کند که توده ای ها به جبهه رفته و شهید هم داده اند!! «نمی دانم شما به یاد دارید یا نه که ما حتی در حزب مان فراخوان دادیم که رفقای مان به جبهه بروند و شهید دادیم، ولی وقتی حساسیت آقایان را دیدیم، برای آنکه نکند اینها نفوذی تلقی شوند، دستور دادیم که رفقای ما از جبهه بازگردند. ما همزمان از صلح دفاع می کردیم؛ حتی آن موقع که خطراتی از بیرون حس شده بود و آمریکا داشت تحرک هایی را در خلیج فارس آغاز می کرد و در نتیجه آن هواپیمای ایرانی سقوط کرد، و به ویژه پس از آزادسازی خرمشهر اصرار داشتیم که این بهترین موقع است که جنگ پایان بگیرد.
ما واقعاً برای مردم کشورمان احساس خطر می کردیم و با صدق و صفا رفتار کردیم. علیرغم آن رفتاری که با ما و با دیگر میهن دوستان شد ضربه بزرگی به مجموعه اعتماد مردم ایران به حاکمیتش وارد شد[!!] درست است دشمن خارجی دشمن همه مردم ایران است و مردم با هر ناراحتی و مشکلی که با حاکمیت داشته باشند قطعاً حمله به ایران را محکوم می کنند. ولی آن جانبازی هایی که آن سالها وجود داشت...؟ به هر حال به رغم این دل خونینی که از این سیاست داریم در مقابل دشمن خارجی از سرزمین مان دفاع می کنیم»!
/217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =