جمهوریخواهان و دمکراتها ناتوان از حصول به اجماع در خصوص کاهش بدهی ها هستند.

کمسیون عالی در امور کاهش بدهی های آمریکا بعد از سه ماه تلاش و رایزنی و نوسانات منفی بازارهای جهانی و همچنین بحران بدهی های اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که جمهوریخواهان و دمکراتها نمی توانند بر سر کاهش بدهی های آمریکا به توافق برسند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با ابزار ناامیدی نسبت به روند موجود، دلیل عدم تفاهم و شکست تلاشهای کمیسیونِ کاهش بدهی را رأی منفی جمهوریخواهان عنوان کرده و تصریح کرد که بسیاری از اعضای جمهوریخواه کنگره حاضر به پذیرش پیشنهادات نیستند. سناتور پتی موری و جب هنسارلینگ، نمایندگان جمهوریخواه در بیانیۀ مشترکی اعلام کردند که از عدم تفاهم میان دو جناح به شدت ناامید شده اند اما با وجود اختلافات زیادی که میان دو طرف وجود دارد، تلاشها همچنان برای متقاعد ساختن و ایجاد اتحاد میان دو جناح برای مقابله با بدهی ها که کشور را در بحران بزرگی فرو برده، ادامه دارد. این بیانیه می افزاید: نباید حل این مسئله به نسل های بعدی واگذار شود.
کمیسیون مذکور که شامل 6 جمهوریخواه و تعدادی از نمایندگان دمکرات است، مسئولیت کاهش بدهی های آمریکا را بر عهده دارد و تا چهارشنبه شب مهلت داشت تا گزارش نهایی خود را اعلام کند. بعد از اعلام شکست توافقات باراک اوباما اعلام کرد به رغم عدم حصول توافق میان نمایندگان، ایالات متحده آمریکا در معرض خطر عدم پرداخت بدهی قرار نخواهد گرفت و او همۀ تلاش خود را برای اعمال فشار بر نمایندگان خواهد کرد. باراک اوباما حتی تهدید کرد که کاهش بودجه ای را که قرار است مورد بررسی قرار گیرد را وتو کند.
نقطۀ اختلاف میان دمکرات ها و جمهوریخوان در چند محور خلاصه می شود. دمکراتها خواهان افزایش مالیات برای ثروتمندان هستند و این در حالی است که جمهوریخواهان در برابر این مسئله مقاومت می کنند و در مقابل خواهان کاهش خدمات دولتی هستند. درصورت عدم توافق میان جناح ها پیش بینی می شود که طرح کاهش بدهی آمریکا از سال 2013 به طور خودکار به مرحله اجرا در آید که هم شامل کاهش هزینه ها در حوزۀ دفاعی و خدمات اجتماعی در طول 6 سال خواهد بود.
بدون شک کاهش بدهی 15 میلیارد دلاری آمریکا از مهمترین مباحث در طول تبلیغات انتخاباتی سال 2012 ریاست جمهوری خواهد بود. باراک اوباما که قصد دارد بار دیگر صندلی ریاست جمهوری را از آن خود کند، بدون شک در تبلیغات انتخاباتی مبارزه سختی را با جمهوریخواهان و ضربه زدن به چهرۀ آنان در نزد مردم آغاز خواهد کرد. جناحی که همواره در مقابل افزایش مالیات ثروتمندان و طبقۀ مرفه جامعه مقابله کرده است.
گفتنی است موسسه استاندارداند پورز رتبۀ اقتصادی آمریکا را از AAA به AA+ کاهش داده اما همچنان سایۀ کاهش مجدد رتبۀ بر ایالات متحدۀ آمریکا سنگینی می کند.

26331

 

لوموند/ 22 نوامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Hossein US ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    بدهي ١٥ هزار ميليارد دلار است! هزارش جا افتاده