بی بی سی خبر داد:

یک گروه مهم اسلامگرا ( با گرایش وهابی سلفی)در عربستان سعودی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که قانونی شدن رانندگی خودرو توسط زنان در عربستان، به "رواج فساد" دراین کشور خواهد انجامید.

در گزارشی که این گروه برای شورای عالی عربستان آماده کرده، همچنین تاکید شده که آزادی رانندگی زنان می تواند به افزایش روسپی گری، طلاق و همجنس خواهی بینجامد.

این گروه گزارش خود را در قالب یک تحقیق دانشگاهی به شورای عالی عربستان تقدیم کرده است. شورایی که می تواند در مورد آزادی رانندگی زنان در این کشور تصمیم گیری کند.

زنان عربستان سعودی طی سالهای اخیر تلاش می کنند تا "حق رانندگی خودرو" در خیابان های این کشور را از طریق تصویب قانونی در این رابطه، به دست آورند.

براساس قوانین اسلامی عربستان سعودی زنان برای شرکت در محیط عمومی باید از مردان خانواده اجازه داشته باشند.

30247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    6 2
    واقعا چرا دنیا حقوق بشر و........که مدعی هستند به اینهمه ظلم در عربستان به زنها اعتراض نمیکنند
  • محمد حسین نژاد از طبس گلشن IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    3 6
    مرد ومردانه از آمریکا وکشورهای غربی که فکر میکنند سایر ملتها ابلهند میخواهم که یک جواب قانع کننده ایی بدهند که در ایران نقص حقوق بشر بیشتر انجام میگیرد یا در عربستان زنان در ایران بیشترین حقوق دارند یا در عربستان آزادی بیان در رسانه ها در ایران بیشتر است یا در عربستان آزادی عقیده ومذهب در ایران بیشتر است یا در عربستان تنوع سران حکومت و احزاب که موروثی و تک حزبی و خاندانی نمیباشد در ایران بیشتر است یا در عربستان نژاد پرستی و فاصله طبقاتی در ایران بیشتر است یا در عربستان ترس ورعب و وحشت در ایران بیشتر است یا در عربستان ترور و کشتار در ایران بیشتر است یا در عربستان علم و صنعت ودانش و خودکفایی در ایران بیشتر است یا در عربستان به خدا از هر انسان معمولی بپرسید جواب درست را میدهد الا آمریکا
    • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
      7 1
      خوبه ما را با بورکینافاسو مقایسه نکردی !