از علاقه زوری فتح‌الله زاده به آهنگران تا دعای تحویل سالی که به رییس سازمان سینمایی نرسید

اتفاقات عجیبی در ویژه برنامه‌های نورزی رخ داد که این روزها بسیار در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

مهسا بهادری: بازهم یک مناسبت خاص پیش آمد و بازهم تلویزیون خطاهایی در مدیریت برنامه‌هایش داشت. راه خیلی دوری نرویم، امروز ویدئویی در اینستاگرام وایرال شد که به قدر کافی گویای همه اتفاقات پشت پرده تلویزیون بود و به همین بهانه هم حواشی ویژه برنامه‌های بعد از سال تحویل و حواشی ویژه برنامه‌های قبل از سال تحویل را بررسی کردیم.

فتح‌الله زاده باید آهنگران را دوست داشته باشد...

آن ویدئویی که قرار است درباره آن صحبت کنیم سبقه قبلی دارد، محمدحسین میثاقی، مجری ویژه برنامه شبکه سه سیما از علی پروین و حسن روشن، فوتبالیست‌های پیشکسوت می‌پرسد که خواننده محبوب شما کیست؟ حسن روشن در پاسخ می‌پرسد قدیمی یا جدید و میثاقی با زیرکی خاصی می‌گوید هر طور که صلاح است و روشن پاسخ می‌دهد من معین را دوست دارم و همه او را تشویق می‌کنند و قتی همین سوال را از علی پروین می‌پرسد پاسخش یک کلمه است «هایده» .بیشتر از سی و شش ساعت بعد از این ماجرا و هشت ساعت مانده به تحویل سال، برنامه «ویدیو چک» با اجرای عبدالله روا، میزبان علی فتح‌الله‌زاده بود. در انتهای برنامه عبدالله روا از فتح‌الله‌زاده می‌پرسد خواننده محبوب شما کیست و او در پاسخ می‌گوید: «فکر می‌کنم آن‌طور که شما به من گفتید باید بگویم آقای آهنگران.» روا هم در پاسخ می‌گوید: «آقا شما نباید می‌گفتید که من گفتم و بعد در جواب به عوامل پشت صحنه می‌گوید نه دیگه برنامه زنده بود و رفت.»

یکی از پر رنگ‌ترین اتفاقات این ویژه برنامه‌ها همین بود و کاربران فضای مجازی این پرسش را مطرح کردند، اگر قرار است واقعیت گفته نشود چرا این پرسش را می‌پرسید و تعدادی دیگر هم این پرسش را مطرح کردند که وقتی نمی‌توان نام معین را گفت و اینگونه می‌خواهند نامش را کنار بگذارند چگونه توقع دارند به ایران بازگردد.

از علاقه زوری فتح‌الله زاده به آهنگران تا دعای تحویل سالی که به رییس سازمان سینمایی نرسید

بهروز وثوق و بهرام بیضایی بازگردند

در همین شرایط که برای کمرنگ‌کردن نام این هنرمندان چنین ایده‌ای مطرح شد، دقایقی قبل از شروع سال نو محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه علی نصیریان در ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه دو حضور داشت در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا برای بازگشت برخی بازیگران و سینماگران ایرانی خارج از کشور به ایران دستورالعمل یا منعی وجود دارد یا نه؟ تاکید کرد: واقعیت این است که ما خیلی وقت‌ها خیلی محدودیت‌ها را نداریم و هنرمندان در چارچوب قانون می‌توانند به کشور بازگردند. چندی پیش مطرح شد که استاد بیضایی دوست دارند فیلم بسازند و من می‌خواهم از ایشان دعوت کنم که به ایران بیایند و فیلم‌شان را بسازند.

از علاقه زوری فتح‌الله زاده به آهنگران تا دعای تحویل سالی که به رییس سازمان سینمایی نرسید

وی ادامه داد: استاد بیضایی بعد از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و در دوران آقای روحانی مهاجرت کردند. ایشان می‌توانند برگردند و بیایند، هیچ ممانعتی وجود ندارد. بعضی از هنرمندای قبل از انقلاب اگر مشکلی وجود نداشته باشد، می‌توانند برگردند و کارشان را انجام دهند چون درخواست‌های متعددی در سازمان سینمایی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که این هنرمندان می‌خواهند برگردند. مخصوصا اخیرا خیلی از هنرمندان این درخواست را دارند. شرایط‌شان بررسی می‌شود و واقعا اگر بخواهند در چارچوب قانون کار کنند فضا فضای بازی است.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه درباره اینکه کدام هنرمندان خارج از کشور درخواست بازگشت به ایران را دارند، تصریح کرد: الان حضور ذهن ندارم، مثلا آقای بهروز وثوقی می‌تواند برگردد و کار کند، هیچ مشکلی ندارد مگر اینکه مشکل دیگری در اینجا داشته باشد وگرنه از لحاظ سازمان سینمایی و از لحاظ وزارت ارشاد یک‌سری هنرمندان می‌توانند برگردند و کارشان را انجام دهند. ممانعتی وجود ندارد که ما نتوانیم آثار این‌ هنرمندان را ببینیم یا از فضای هنری آن‌ها نتوانیم استفاده کنیم.

البته در ابتدای برنامه المیرا شریفی مقدم با شوخی به خزاعی گفت: «آقای خزاعی شما به خاطر ماجرای مراسم اختتامیه تبدیل به چهره امسال شدید.»

در انتهای برنامه هم گفت آقای خزاعی دوست داشتیم برای خواندن دعای تحویل سال میزبان شما باشیم اما اگر اجازه دهید آقای راغب این دعا را بخوانند و این‌گونه خواندن دعای تحویل سال به محمد خزاعی نرسید.

کارلوس پویول، موی بلند، داویدز، عینک دست دوم

اما حواشی مجریان و مهمانان فوتبالی‌ همین‌جا به پایان نرسید به پنج سال قبل بازگردیم، زمانی که کارلوس پویول با وجود دریافت دستمزد و سفر به تهران به‌خاطر موهای بلندی که داشت نتوانست مقابل دوربین صداوسیما حاضر شود و دوباره به اسپانیا بازگشت، البته در آن زمان گفتند که دلیل دیگر عدم حضور این هنرمند، موهایش نیست بلکه در شرایط سخت اقتصادی چرا باید پول‌های میلیاردی به بازیکنان داده شود. اما با همان رویکرد و اتفاقا موهای بلند، ادگارد داویدز، ستاره‌پیشین تیم ملی هلند توانست در برنامه زنده شبکه سه سیما حاضر شود که آبرو ریزی اصلی همان‌جا بود جدای از شوخی‌هایی که بسیار آن را مناسب و در شان یک برنامه تلویزیونی نمی‌دانستند، مسئله پر حاشیه اهدای عینک فیک به این بازیکن بود.

در قسمتی از این برنامه محمدحسین میثاقی اعلام کرد که یکی از آیکون‌های داویدز در زمان بازی عینکی بود که به چشم می‌زد و با آن معروف شد بود و حالا ما هم یک عینک ریبون به عنوان هدیه برای داویدز در نظر گرفتیم.

پس از اینکه میثاقی عینک را به داویدز هدیه داد اسطوره هلندی با دیدن این عینک گفت: فکر کنم این عینک قبلا چند بار استفاده شده و واقعا حق من این بود که جنس دست دوم هدیه بگیرم. نگاه کنید دماغگیرهایش همه کج و کوله است. او حتی در اعتراض گفت : «آیا حق من یک عینک دست دوم است؟»

هیچکس در صداوسیما

بازهم ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود یکی دیگر از اتفاقات در برنامه «سال نو» با اجرای یوسف تیموری و حامد سلطانی با حواشی زیادی همراه بود، این برنامه در اقدامی غیرمنتظره موسیقی یکی از آهنگ‌های هیچکس در این برنامه پخش شد.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1886657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    5 1
    فتح اله زاده که آخر ریاکاری و دغلبازی هست