۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷

بررسی‌‌های محققان نشان می‌دهد جمعیت سالمندان بالای 110 سال جهان در طی سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تا سال 2034 تعداد افراد بالای 110 سال در کشورهای ولز و انگلستان به بالای 100 نفر برسد که به این ترتیب جمعیت این گروه سنی نزدیک به 14 برابر خواهد شد. اداره آمار ملی کشور انگلستان دلیل افزایش تعداد افراد بالای 110 سال را بهبود خدمات درمانی و پیشرفت‌های پزشکی و هم‌چنین تعداد تولد بسیار زیاد بعد از جنگ جهانی اول می‌داند.

این افزایش جمعیت در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش در مورد بهبود خدمات پزشکی و فراهم آوردن شرایط لازم برای زندگی بهتر نسل سالمندانی که به سرعت در حال افزایش هستند نگرانی‌های زیادی به وجود آمده بود. سال گذشته وزیر بهداشت کشور انگلستان در مورد تغییرات آب و هوایی و تهدیداتی که این عامل طبیعی می‌تواند برای سالمندان به همراه داشته باشد هشدار داد.

اندرو هاروپ رئیس سازمان سیاست‌گذاری و کمک به سالمندان در این‌باره گفت: این حقیقت که تعداد افراد بالای 110 سال به سرعت در حال افزایش است مایه خوشحالی است. این موضوع نشان از پیشرفت‌های خیره‌کننده پزشکی و اقدامات پیشگیرانه مؤثر در طی دهه‌های گذشته دارد.

اگر چه رشد تعداد سالمندان با سن‌ بسیار بالا سیاست‌گذاران را مجبور می‌کند برای بهبود سرویس‌های ارائه شده به این افراد سرمایه‌گذاری بیشتری کنند. تعداد افراد بالای 110 سال در کشور انگلستان از دهه 80 تاکنون ثابت و نزدیک به 5 نفر بوده است. تخمین زده می‌شود تعداد این افراد تا میانه سال 2009 به 7 نفر رسیده باشد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد این افراد در طی 25 سال آینده رشد شگفت‌انگیزی داشته و حداقل به 100 نفر برسد که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 30 درصد از این افراد را مردان تشکیل دهند. پیر‌ترین مردی که تاکنون در جهان زندگی کرده است جین کامنت بود که در سال 1997 در سن 122 سال و 164 روزگی فوت کرد.

پیرترین مرد بریتانیایی نیز هانری آلینگهام بود که در ماه جولای سال جاری در سن 113 سال و 42 روزگی فوت کرد.

تلگراف، 30 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =