مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 20 آذر 1390

پسری در پارس آباد به جرم خود گروگانگیری دستگیر شد!

خبرگزاری مهر نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد گفت: پسر 17 ساله ای در پارس آباد که به قصد اخاذی از پدرش خود را گروگان گرفته بود شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ صیاد درویشی شامگاه شنبه در جریان دستگیری این فرد اظهار کرد: شخصی به واحد گشتی مراجعه و ادعا می کند پسر 17 ساله اش توسط فرد یا افراد ناشناسی به قصد اخاذی ربوده شده و آدم ربایان با ارسال پیامک برای آزادی اش 200 میلیون ریال می خواهند. در پی این گزارش تیم های پلیس تخصصی تحقیقات گسترده ای برای شناسایی عامل یا عاملان آدم ربایی آغاز کردند که مشخص شد فرد مفقود شده حدود چهار روز پیش از مفقودشدن یک قبضه سلاح کلت کمری 6 تیر بدل از یکی از فروشگاههای شهرستان بیله سوار از طریق اینترنت خرید و مدارک شناسایی خود را جمع آوری و با دوستی که در ترکیه دارد دیدار داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد عنوان کرد: با ردیابی گوشی تلفن همراه و پیامکهای ارسالی به خانواده مشخص شد مبدأ ارسال پیام از شهرستان تبریز است. به گفته درویشی ماموران آگاهی شهرستان پارس آباد بلافاصله همان روز به شهرستان تبریز اعزام و توانستند شخص مفقود شده را در یکی از مسافرخانه های این شهرستان که با شناسنامه جعلی اقامت کرده بود شناسایی و دستگیر کنند. با بررسی ها و تحقیق صورت گرفته معلوم شد آدم ربایی در کار نبوده بلکه خود فرد مفقود شده چنین نقشه ای را کشیده تا با اخاذی از پدرش به صورت غیرقانونی به کشور ترکیه فرار کند.

 

کلاهبرداری میلیونی یک آژانس مسافرتی در ملارد کرج

ایسنا نوشت: یک آژانس سیاحتی ـ زیارتی داخلی در مارلیک اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرجی و تهرانی کرده است. این آژانس مسافرتی که با نام و برند مذهبی فعالیت می‌کرده است، پس از جلب اعتماد عمومی شهروندان در فاز سه مارلیک کرج اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده است. سرپرست این آژانس که مشخص شده با نام مستعار فعالیت داشته است، پس از دریافت مبالغی به عنوان پیش پرداخت از شهروندان، در آخرین ثبت نام‌هایی که برای سفر به مشهد مقدس و برخی اماکن توریستی کشور در سطحی گسترده انجام داده، متواری شده است. مشتریان آژانس پس از تاخیرهای پی‌درپی در اعلام تاریخ سفرشان سرانجام پس از تاسوعا و عاشورای حسینی متوجه شدند که آژانس تخلیه و سرپرست آن نیز متواری شده است.
این آژانس از متقاضیان برای انجام سفر‌های زیارتی در ماه‌های آینده و حتی تعطیلات نوروز ثبت‌نام به عمل آورده بود و از هر نفر بین 50 تا 150 هزار تومان دریافت کرده بود، این درحالی است که اکثر مشتریان برای بیش از چند نفر و در مواردی برای حدود 20 تا 30 نفر از اقوام و بستگان ثبت‌نام کرده بودند. مالباختگان در آخرین اقدام، شکایاتی را در دادسرای ملارد علیه این آژانس طرح کرد‌ه‌اند. هم‌چنین برای چندمین روز متوالی تعدادی از شهروندان معترض در مقابل این آژانس تجمع و پیگیری این موضوع از سوی مسوولان قضایی را خواستار شده‌اند. آژانس مذکور ظاهرا و به گفته‌ی برخی از مالباختگان از طریق ارسال پیام کوتاه در سطحی گسترده اقدام به جذب مشتری کرده است.

 

کرکس آرامش ساکنان خانه را برهم زد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: حضور نابهنگام یک قطعه کرکس بزرگ در حیاط خانه ای مسکونی موجب ترس و نگرانی ساکنان خانه شد که سرعت عمل آتش نشانان در به دام انداختن این پرنده غیر اهلی آرامش را به آنان بازگرداند. در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی در مورد حضور این حیوان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 14:35 دقیقه دیروز با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه 71 آتش نشانان را روانه محل اعلام شده در خیابان گلبرگ، خیابان صفایی کرد. به گفته علی خلیق فرمانده آتش نشانان، حضور این پرنده غیر اهلی در حیاط منزل مسکونی آرامش ساکنان آن را برهم زده بود و آنها از ترس حمله احتمالی این حیوان در حیاط رفت و آمد نمی کردند. آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه و با دقت فراوان موفق شدند این حیوان را به دام انداخته و به ایستگاه خود منتقل کردند تا آن را به ماموران محیط زیست در پارک پردیسان تحویل دهند.

 

دودکش غیراستاندارد، بلای جان زن و مرد خرم‌آبادی شد

ایسنا نوشت: یک زن و یک مرد میانسال در شهرستان خرم‌آباد به علت بی‌احتیاطی در استفاده از بخاری گازی جان خود را از دست دادند. ماموران کلانتری 15 شهرستان خرم‌آباد از یک مورد مرگ مشکوک در محله‌ای از خرم‌آباد مطلع شدند و پس از هماهنگی با مقام‌قضایی به محل اعزام شدند. در ادامه پس از حضور ماموران در محل مشخص شد یک زن و یک مرد میانسال داخل منزلشان فوت کرده‌اند که با حضور کارشناسان اداره گاز و بررسی‌های لازم، مشخص شد خروجی لوله بخاری روی پشت‌بام فاقد کلاهک بوده که به علت برگشت دود و گاز به فضای خانه هر دو تن فوت کرده‌اند. عوامل تشخیص هویت پس از حضور در محل اجساد را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

 

زلزله نایبندان خسارت نداشت

واحد مرکزی خبرنوشت: زلزله دیشب در نایبندان طبس خسارتی در بر نداشت. بنا بر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله به بزرگی 4 و 6 دهم ریشتر ساعت 19 و 43 دقیقه و 35 ثانیه دیشب به وقوع پیوست. آقای برزگری مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد امروز گفت: این زمین لرزه در صد کیلومتری روستای نایبندان و در منطقه بیابانی رخ داد و خسارتی نداشت.

 

دستگیری زن سارق طلاهای کودکان به بهانه یافتن مادر

ایسنا نوشت: زن جوانی که با اغفال کودکان طلاهای آنان را سرقت می‌کرد، دستگیر شد. با توجه به سرقت طلا‌جات کودکان در یزد ماموران کلانتری 12 قائم یزد برای پیشگیری و دستگیری سارق موضوع را در دستور کار قرار دادند. ماموران کلانتری با گشت‌زنی در سطح شهر مطلع شدند که سرقت دیگری از این نوع در بازار شاهزاده فاضل روی داده است. با مراجعه ماموران کلانتری به محل و بررسی اولیه مشخص شد زنی 37 ساله با اغفال دختری پنج ساله به بهانه این که می‌خواهد او را به نزد مادرش ببرد در حال خارج کردن النگوهای او بود که در این لحظه مادر کودک حاضر و این زن را تحویل ماموران می‌دهد. با انتقال سارق که «زهرا» نام دارد به کلانتری و تحقیقات لازم به این سرقت اعتراف و از وی یک عدد پلاک و یک رشته زنجیرطلا کشف شد.

 

3کشته در سانحه رانندگی محور قوچان – درگز

واحد مرکزی خبرنوشت: برخورد دو خودروی سواری در محور قوچان – درگز سه کشته و یک زخمی بر جای گذاشت. فرمانده پلیس راه خراسان رضوی گفت: در این حادثه که شب گذشته بر اثر برخورد دو خودروی پراید و ایزوسو رخ داد، سه نفر از سرنشینان خودروی پراید که همه عضو یک خانواده بودند جان باختند و یک نفر از آنها مجروح شد. سرهنگ صفایی علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی پراید اعلام کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =