ایسنا نوشت:

از پایان آذر ماه سال جاری، مرحله اول اکران فیلم‌های خارجی در 3 سینمای تهران آغاز خواهد شد.
حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمای فارابی ـ که مسوولیت برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌های خارجی را برعهده دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت اکران فیلم‌های خارجی گفت: پخش فیلم‌های خارجی براساس قانون در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است بنابراین ما برای اکران این فیلم‌ها طرحی داریم که طبق برنامه‌ریزی‌هایمان قرار است این طرح از پایان ماه جاری در سه سینما اجرا شود.
وی درباره سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های خارجی توضیح داد:‌ فعلا با توجه به دغدغه سینماگران سعی کرده‌ایم روش معتدلی را انتخاب کنیم تا هم ظرفیت سینماها گرفته نشود و هم بتوانیم با اکران فیلم‌های خارجی پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان باشیم.
نجاریان تصریح کرد: طبق مذاکرات انجام شده فعلا قرار است این طرح در سه سینمای تهران به صورت تک سانس و روزانه اجرا شود. تاکنون سینما «فرهنگ» به عنوان یکی از سینماها قطعی شده و با دو پردیس سینمایی دیگر در حال مذاکره هستیم.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره‌ی جزییات بیشتر طرح اکران فیلم‌های خارجی گفت:‌ مرحله اول این طرح به شکلی برنامه‌ریزی شده است که در آن حداقل پنج فیلم به نمایش درخواهند آمد. سعی کرده‌ایم این پنج فیلم به صورتی باشد که نیاز طیف‌های مختلف علاقه‌مندان را پاسخ بدهد به عنوان مثال در میان این پنج فیلم هم فیلم‌های هنری و دانشجویی داریم و هم فیلم‌های روز خارجی که مخاطبان عام سینما می‌پسندند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا «من یک پاپ دارم» که اکران آن توسط شورای صنفی نمایش اعلام شد نیز جزو این طرح است؟، گفت: بله. «من یک پاپ دارم» نیز یکی از فیلم‌هایی است که در طرح فارابی دیده شده، اما متاسفانه دوستان در شورای صدور پروانه نمایش اشتباها صدور مجوز را زودتر از موعد به رسانه‌ها اعلام کردند.
نجاریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر رایت فیلم سینمایی «من یک پاپ دارم» که محصول کشور ایتالیا است خریداری شده و ما در حال آماده سازی آن برای نمایش در طرح اکران فیلم‌های خارجی هستیم.
وی درباره‌ی اسامی دیگر فیلم‌های خارجی که در مرحله اول این طرح اکران خواهد شد،گفت: اسامی این فیلم‌ها را پس از دریافت پروانه نمایش اعلام می‌کنیم و فیلم «ما یک پاپ داریم» با توجه به اینکه پروانه نمایش‌گرفته،اولین فیلم این طرح خواهد بود.
قائم مقام فارابی در پاسخ به سوالی درباره اکران فیلم‌های سه بعدی خارجی در سینما «آزادی» هم گفت: ما به دوستان در سینمای «آزادی» اعلام کردیم که طرح اکران فیلم‌های سه بعدی می‌تواند در قالب طرحی که در فارابی تعریف شده است اکران شود، در واقع از جای گرفتن فیلم‌های سه بعدی در طرح اکران‌فیلم‌ خارجی،استقبال کردیم.
 وی خاطرنشان کرد:اگر دوستانی که مسوول طرح اکران سه بعدی هستند برای قرار گرفتن در طرح فارابی اعلام آمادگی کنند، فیلم سه‌بعدی آنها با حمایت ما اکران می‌شود.البته در غیر این صورت خودمان برای اکران فیلم‌های سه بعدی در طرح اکران فیلم‌های خارجی برنامه‌هایی داریم.
نجاریان در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد:‌ طبق طرح بنیاد سینمایی فارابی قرار است هر ماه یک فیلم در سه سالن سینمایی که اعلام می‌کنیم، اکران شود که امیدواریم طیف فیلم‌هایی که در نظر گرفته شده است مخاطبان علاقه‌مند به فیلم‌های خارجی را راضی کند.

5719

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =