گران‌ترین قارچ دنیا/ قیمت: ۳۰ میلیون تومان+ عکس

«ماتسوتاکه» گران‌ترین قارچ خوراکی دنیا و یکی از باارزش‌ و محبوب‌ترین مواد غذایی ژاپنی است که علاقه‌مندان بسیاری دارد.

نادیا زکالوند: ماتسوتاکه در شبه جزیره کره، چین و حتی ایالات متحده آمریکا می‌روید ولی ماتسوتاکه‌هایی که در ژاپن تولید و برداشت می‌شوند، طعم و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای دارند. حدود نیم کیلو از قارچ‌های ماتسوتاکه معمولی ۵۰ دلار قیمت دارد. اما برای خرید همین مقدار از قارچ‌های ماتسوتاکه ژاپنی، به‌ویژه قارچ‌هایی که در منطقه «کیوتو» رشد می‌کنند، باید حداقل ۵۰۰ دلار بپردازید.

ژاپنی‌ها برای تشخیص قارچ‌های ماتسوتاکه وارداتی و بومی قانون جالبی دارد. قارچ‌های وارداتی شسته و بسته‌بندی می‌شوند اما قارچ‌های بومی بدون شستشو در اختیار خریداران قرار داده می‌شود. قارچ‌های ژاپنی رایحه‌ای قوی، بافت و ساختار گوشتی و طعمی دلپذیر دارند.

گران‌ترین قارچ دنیا/ قیمت: ۳۰ میلیون تومان+ عکس

قیمت بالای قارچ ماتسوتاکه ژاپنی به چند دلیل است که مهم‌ترین آنها کمیابی آن است. تولید سالانه این قارچ تا ۹۵درصد کاهش داشته است. همچنین کنترل آفت‌های بسیار تهاجمی این نوع قارچ بسیار سخت و هزینه‌بر است. درضمن این نوع قارچ به تغییرات آب‌وهوایی بسیار حساس است و در شرایط هوای بسیار گرم یا خشک، به‌راحتی رشد نمی‌کنند.

در ژاپن از قارچ ماتسوتاکه در سوپ‌ها و همراه با برنج استفاده می‌کنند و گاهی هم آن را روی زغال کبابی کرده و با نمک می‌خورند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =