نیوشا ضیغمی که در سودای تهیه کنندگی است و دفتر تهیه و تولید فیلم نیز دارد، در یادداشتی، خواندن یک رمان از ساراماگو را باعث دریافت یک نگرش جدید در خود دانسته است.

به گزارش خبرآنلاین،  آخرین کتابی که این بازیگر زن سینماخوانده، رمانی از ساراماگوی مرحوم است! وی در این یادداشت کوتاه که در شماره 452 «چلچراغ» منتشر شده، با اشاره به این مطلب نوشته است: «آخرین کتابی که خواندم، نگرش تازه‌ای به من داد نگرشی که تا قبل از آن نداشتمش. آخرین کتاب «کوری» ژوزه ساراماگو بود با ترجمه اسدالله امرایی.»

وی ادامه داده است: «قبل از آن «وجود متعالی انسان» را تمام کردم. کتابی به قلم وین دایر و با ترجمه محمدرضا آل یاسین که به نگاه و باورهای آدمی پرداخته و نویسنده در آن راهکارهای خوبی برای زندگی ارائه می‌کند. کتاب دیگری که خواندم کتابی است که برای علاقمندان به بازیگری حتما مفید خواهد بود، کتاب «بازیگری به شیوه متد» به قلم لی استراسبرگ.»

 

ضیغمی در پایان این یادداشت نیز نوشته است: «کتاب دیگری هم که مدتی پیش خواندم و بسیار دوستش داشتم، کتاب «زندگی من» _ نام صحیح این اثر «داستان من» است _ بود که در واقع زندگینامه مرلین مونرو به زبان خودش است. وقتی کتاب را می‌خوانی حیرت می‌کنی از اینکه زنگی یک سوپر استار هالیوودی گاهی اینچنین تلخ و دشوار و زجردهنده بوده. رنج ها و سختی‌های این بازیگر برایم عجیب بود و تنفرش از پشت پرده هالیوود حتی برایم باورنکردنی بود. از وقتی این کتاب را خواندم، حسم نسبت به این بازیگر عوض شده و حس عجیب و غریبی نسبت به این بازیگر محبوبم پیدا کرده‌ام. به شما توصیه می‌کنم حتما بخوانیدش که خواندنش برایتان خالی از لطف نخواهد بود.»
 

به گزارش خبرآنلاین، رمان «کوری» را انتشارات مروارید، کتاب «وجود متعالی انسان» را انتشارات هامون، کتاب «بازیگری به شیوه متد» را نشر نقش و نگار و رمان «داستان من» را انتشارات جاجرمی روانه بازار نشر کرده اند.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه آثار معرفی شده در این گزارش، کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب یا کتاب ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =