این زن ممکن است ۷ سال زندانی شود/ علت: نظر منفی درباره رب گوجه‌فرنگی+ عکس

زنی اهل نیجریه به‌دلیل نقض قوانین سایبری ممکن است به ۷ سال زندان محکوم شود. او در فضای مجازی درباره یکی از برندهای رب گوجه‌فرنگی نظر منفی داده بود.

نادیا زکالوند: چندی پیش «چیوما اوکولی»، بعد از خرید یک قوطی رب گوجه‌فرنگی برند اریسکو، نظر خود را درباره رب در فیس‌بوک ثبت کرد. او مدعی بود که رب بیش از حد شکر داشته و متمایل به طعم شیرین بوده است. سپس چیوما از دوستان خود هم خواست تا نظر خود را درباره رب ارائه دهند.

این زن ممکن است ۷ سال زندانی شود/ علت: نظر منفی درباره رب گوجه‌فرنگی+ عکس

به دنبال این نظر، حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نظر دادند که این رب را باکیفیت نمی‌دانستند. شرکت برند این رب گوجه‌فرنگی از چیوما خواست که از تخریب این محصول دست بردارد. اما چیوما روی ادعای خود پافشاری کرد و در نهایت چند روز بعد دستگیر شد.

او اکنون به قید وثیقه آزاد است اما با احتمال ۷ سال زندانی شدن و پرداخت ۵ هزار دلار روبه‌روست. او در شبکه‌های اجتماعی درباره روش برخورد نامناسب پلیس با خود صحبت کرده و گفته است که در محل بازداشتش، یک صندلی هم نبوده و او مجبور بوده، یک شبانه‌روز را ایستاده سپری کند، درحالی که آب باران هم به داخل ساختمان نفوذ کرده و پاهایش کاملا خیس شده بودند.

این زن ممکن است ۷ سال زندانی شود/ علت: نظر منفی درباره رب گوجه‌فرنگی+ عکس

او اکنون با کمک وکیل خود قصد دارد برای حق آزادی بیان خود و تا شکست شرکت شاکی رب گوجه‌فرنگی اریسکو بجنگد.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1891304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =