مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 23 آذر 1390

سنکوپ فوتبالیست نوجوان در حین بازی فوتبال

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از بروز حادثه برای یک نوجوان فوتبالیست در حین بازی فوتبال خبر داد. حسن عباسی در تشریح جزئیات این خبر افزود: عوامل اورژانس در ساعت 11:50 روز سه‌شنبه از بروز حادثه‌ای داخل ورزشگاهی در بزرگراه هجرت مطلع شدند. امدادگران پس از حضور در محل با پسربچه 12 ساله‌ای روبرو شدند که بر اثر برخورد توپ به قفسه‌سینه‌اش سنکوپ کرده و تنفس و جریان خونش قطع شده است.
عباسی با بیان اینکه تکنسین‌های اورژانس در همان محل عملیات CPR (احیای قلبی و ریوی) را آغاز کرده‌اند گفت: متاسفانه وضعیت این نوجوان تا زمان انتقال به بیمارستان نیروی هوایی به حالت عادی بازنگشت. 

 

آمار کشته شدگان حادثه غدیر در حال افزایش/ 3نفر دیگر جان باختند

 خبرگزاری مهر نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: آمار کشته شدگان حادثه انفجار فولاد غدیر یزد همچنان در حال افزایش است و با درگذشت سه نفر دیگر شمار کشته شدگان به 13 نفر رسید. علی سلیمان ‌پور اظهار داشت: تا ظهر دیروز تعداد تلفات کشته‌ شدگان حادثه انفجار کوره فولاد غدیر یزد به 10 نفر رسیده بود اما امروز با فوت سه نفر دیگر از مجروحان، شمار کشته‌ شدگان این حادثه تلخ به 13 نفر رسید. در این حادثه در مجموع 19 نفر کشته و زخمی شدند که شمار کشته ‌شدگان در ابتدا پنج نفر و شمار مجروحان 14 نفر بود. به علت شدت جراحات سوختگی در برخی مصدومان، طی سه روز گذشته، آمار کشته‌ شدگان به 13 نفر و آمار مصدومان به شش نفر رسیده است. برخی دیگر از مصدومان نیز در شرایط نامساعدی به سر می ‌برند و سوختگی تعدادی از آنها بسیار شدید است. سوختگی مصدومانی که تاکنون جان خود را در بیمارستان سوانح سوختگی یزد از دست داده ‌اند، به طور 100 درصدی بوده است.
در پایان شیفت کاری یکشنبه شب، بر اثر حادثه ‌ای که هنوز علت آن در دست بررسی است، انفجاری مهیب در کوره بخش نورد فولاد غدیر رخ داد و 19 نفر از 23 کارگر مشغول در این بخش کشته و زخمی شدند. بر اساس دستور استاندار یزد، تیمی متشکل از کارشناسان برای بررسی علت این حادثه تشکیل شده اما این تیم هنوز به نتایج قطعی نرسیده است. برخی کارشناسان این تیم معتقدند انفجار کپسول گازی که در میان ضایعات آهن در حال ذوب وجود داشته است، علت این فاجعه بوده است اما هنوز نتیجه قطعی در این زمینه به دست نیامده است. بیشتر کشته شدگان این حادثه افراد غیربومی یزد و از شهرهای الیگودرز، درود و غیره و برخی اتباع بیگانه هندی و افغانی بوده اند.

 

پرونده حادثه کارخانه فولاد غدیر یزد به سرعت رسیدگی می شود

ایرنا نوشت: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دستور رسیدگی سریع به پرونده حادثه کارخانه فولاد غدیر یزد از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده است. ابراهیم نظری جلالی افزود: در این راستا غلامرضا شیخ الاسلامی ماموریت رسیدگی به پرونده انفجار کارخانه فولاد غدیر یزد را برعهده معاونت روابط کار این وزارتخانه قرار داده است. وی اظهار داشت: هیاتی ویژه از مدیران ارشد، کارشناسان مجرب متشکل از بازرسان کار با هماهنگی سایر مسئولان ذیربط استانی مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده دارند. این هیات ماموریت دارد ضمن بررسی علت حادثه با خانواده های کشته شدگان و مصدومان دیدار و با ابراز همدردی به وضعیت کارگران مجروح حادثه رسیدگی کند. همچنین با بررسی دقیق درباره علت بروز حادثه، قصور و تقصیرهای صورت گرفته نیز مشخص خواهد شد. 

 

بازداشت فردی که اینترنتی تجهیزات ماهواره می‌فروخت

ایسنا نوشت: سرپرست پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل فروش تجهیزات دریافت ماهواره‌ای که برای فروش آن اقدام به ایجاد سایت اینترنتی کرده بود، خبر داد. سرهنگ پارسافر در این‌باره گفت: در راستای اجرای طرح کاهش جرایم و خطرات فضای مجازی و رصد این فضا توسط کارشناسان پلیس فتا سایتی که اقدام به تبلیغ و فروش تجهیزات دریافت از ماهواره کرده بود کشف و ماموران در تحقیقات گرداننده این سایت را شناسایی و دستگیر کردند.

 

محموله بزرگ قاچاق لباس های خارجی در ماکو کشف و ضبط شد

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان ماکو گفت: با تلاش ماموران، محموله بزرگ قاچاق لباس های خارجی در این شهرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ مجید احمدی اظهار کرد: روز گذشته با تلاش ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی ماکو از یک دستگاه تریلر 157 گونی انواع البسه خارجی کشف و ضبط شد. وی، تعداد لباس های کشف شده را 19 هزار و 413 دست انواع کت و شلوار، کاپشن و لباس های خارجی اعلام کرد و افزود: قاچاقچیان پس از شکستن پلمپ تریلر، کالاهای قاچاق را در درون بار ترانزیتی آن که به قصد یکی از کشورهای آسیای میانه بارگیری شده بود به طرز ماهرانه ای جاسازی کرده بودند.
فرمانده انتظامی ماکو همچنین کشف 20 قبضه اسلحه کلت کمری و یک هزار و 80 کارتن دستگاه و لوازم الکتریکی را از دیگر لوازم قاچاق کشف شده از داخل این تریلر اعلام کرد و گفت: قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از پوشش ترانزیت محموله آن را وارد کشور کنند. وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را 13 میلیارد ریال ذکر کرد.

 

خواب‌آلودگی راننده پیکان، پنج نفر را به آغوش مرگ سپرد

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از مرگ راننده و چهار سرنشین خودرو پیکان بر اثر واژگونی خبر داد. سرهنگ صمد اسفندیاری دراین‌باره گفت: خستگی و خواب‌آلودگی راننده سواری پیکان در ساعت 7:15 روز سه‌شنبه سبب واژگون شدن آن و مرگ راننده و چهار سرنشین در کیلومتر 35 جاده قزوین ـ زنجان شده است.

 

نوجوان لجباز، حادثه ساز شد

سایت سازمان آتش نشانی نوشت: لجبازی پسر 16 ساله و عصبانیت وی پس از بگو، مگو با مادرش منجر به رخداد حادثه و آسیب دیدگی شدید وی شد. این نوجوان شب گذشته در پی درگیری لفظی با مادر خود و پس از آن که مادر با عصبانبت درب اتاق او را قفل کرد، با استفاده از طناب از پنجره اتاق خود در طبقه سوم ساختمان قصد خارج شدن از خانه را داشت که دچار حادثه شد. این نوجوان پس از آنکه روی لبه دیوار سقوط کرد یکی از نرده های محافظ دیوار وارد بدنش شد و به سختی آسیب دید.
به گفته هادی حلاجی فرمانده آتش نشانان، این پسر که با استفاده از طناب از پنجره آویزان شده بود پس از رسیدن به طبقه دوم خود را به زمین خالی کنار ساختمان پرتاب کرده بود که در برخورد با میله های محافظ دیوار یکی از میله ها وارد بدنش شده و از پهلو چپ کنار کلیه بیرون آمده بود. آتش نشانان بی درنگ پس از مهار نوجوان معلق شده با بکارگیری تجهیزات هیدرولیکی و بریدن میله، بدن وی را آزاد و او را به سطح زمین منتقل کردند. آنان پس از بریدن قسمت دیگری از میله که همچنان در بدن این نوجوان بود وی را در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند تا به بیمارستان انتقال یابد.
این گزارش حاکی است ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به دلیل حساسیت حادثه و کمک به نجات فرد آسیب دیده، گروه نجات 3 مستقر در ایستگاه 25 را همراه امدادگران اورژانس روانه بیمارستان کرد. محمد رضا تنها رئیس ایستگاه 25، در مورد اقدامات نجاتگران در بیمارستان گفت: عوامل بیمارستان نوجوان را که هنوز حدود نیم متر از میله درون بدن بود به اتاق عمل انتقال دادند و نجاتگران با بکارگیری تجهیزات نجات قسمتی دیگر از میله را بریدند و سرانجام آن را از بدن این نوجوان بیرون آوردند تا کادر پزشکی اقدامات خود را برای مداوای وی انجام دهند.

 

کشف کلت و قمه از یک پراید در جریان تعقیب و گریز مرگبار

ایسنا نوشت: رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گیلان از کشف سلاح سرد و گرم غیرمجاز در جریان یک تعقیب و گریز طولانی میان تیم گشت عملیات ویژه پلیس‌راه و یک دستگاه خودروی سواری متخلف خبر داد. سرهنگ مجید جمشاد در این‌باره گفت: تیم گشت عملیات ویژه پلیس‌راه گیلان هنگام انجام ماموریت و گشت‌زنی در محور رشت - لاهیجان به یک دستگاه خودروی پراید که مرتکب تخلف شده بود دستور ایست دادند که راننده هیچ توجهی به فرمان پلیس نکرده است.
رییس پلیس‌راه گیلان ادامه داد: پس از فرار خودرو متخلف، تعقیب و گریز میان پلیس و خودرو آغاز شد و با اعلام موضوع توسط تیم گشت به سایر تیم‌های گشت پلیس‌راه، مسیر حرکت خودروی متخلف برای متوقف کردن آن مسدود شد اما راننده با یک حرکت خطرناک با تغییر مسیر ناگهانی در بزرگراه رشت-لاهیجان درجهت خلاف مسیر حرکت خودروهای عبوری اقدام به رانندگی کرد.
جمشاد با بیان اینکه این کار متهم نیز سبب خلاصی از دست قانون نشد گفت: در تمام طول انجام عملیات تعقیب و گریز با وجود انجام حرکات بسیار خطرناک توسط راننده متخلف، خوشبختانه به سایر افراد و خودروها آسیب مالی و جانی وارد نشد. در نهایت تیم گشت عملیات ویژه پلیس‌راه در منطقه «لولمان» این خودرو را متوقف کردند و در بازرسی از آن یک قبضه کلت به همراه شش فشنگ جنگی و یک تیغه قمه را کشف و ضبط کردند.

 

روباه گرسنه و خشمگین شکار شد

سایت سازمان آتش نشانی نوشت: ساکنان ساختمان دو طبقه روز گذشته هنگامی که با یک قلاده روباه که در انباری ساختمان در طبقه همکف پنهان شده بود روبرو شدند از آتش نشانی کمک خواستند. این روباه که به نظر می رسید گرسنه و خشمگین است در پی حضور آتش نشانان با انجام حرکاتی قصد حمله به آنها را داشت اما سرانجام تسلیم آتش نشانان شد.
با اعلام خبر حضور این حیوان غیراهلی در ساختمان مسکونی به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 4 به سوی محل اعلام شده در خیابان ری حرکت کردند. آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه موفق شدند روباه خشمگین را که قصد گاز گرفتن آنها را داشت در اختیار بگیرند و به ایستگاه خود منتقل کنند تا پس از هماهنگی لازم به مرکز نگهداری این گونه حیوانات تحویل داده شود.

 

بازداشت سه شکارچی متخلف در سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه

سایت سازمان بنادر و دریانوردی نوشت: سه نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز پرنده در سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه کرده بودند توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند. از دستگیرشدگان 4 قبضه اسلحه به همراه لاشه پرنده شکار شده کشف و متخلفان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند. 400 متر تور دام که توسط صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و شبانه در تالاب سلدوز، کار گذاشته شده بود توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان نقده کشف و جمع‌آوری شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =