ایسنا نوشت:

عضو هيات مديره بانک مسکن با اشاره به اقدامات وفعاليت قابل توجه صورت گرفته در بازار سرمايه اعلام کرد: وجود برخي محدوديت ها و کوتاه مدت بودن مصارف بانکي سبب شده تا اين گروه تمايل مردم به تامين مالي از طريق بازار پول بيشتر باشد.

محمد علي سهماني اصل - عضو هيات مديره بانک مسکن، با اشاره به اين که در تمام دنيا تامين مالي بر دو اصل بانک و بازار سرمايه استواراست گفت: در حال حاضر علي رغم کارايي نظام بازار سرمايه و با وجود فعاليت ها و اقدامات انجام شده در آن، سهم بازار پول از نظر اندازه و سهم در مقابل بازار سرمايه پررنگ تر است.

وي افزود: حجم منابع امروز در بازارپول حدود سه هزار ميليارد تومان و اين حجم در بازار سرمايه حدود 150 هزار ميليارد تومان است و اين نشان از نسبت 20 به يک ميان اين دو بازار از نظر حجم منابع دارد.

عضو هيات مديره بانک مسکن در ادامه با اشاره به مشکلات تامين مالي در بازار پول گفت:در حال حاضر 23 بانک در سيستم بانکي کشور فعال است که همين امر محدوديت هاي جدي و شديدي براي تامين سرمايه و منابع مالي ايجاد کرده است.

به گفته وي اين مساله که بخشي از بازار موجود در اختيار دولت است خود بر محدوديت بازار پول در افزايش سرمايه و اصلاح ساختار مالي و توان مالي افزوده است.

عضو هيات مديره بانک مسکن افزود : تمام اين محدوديتها سبب شده تا امروز امکان پوشش حمايت تمام حوزه هاي اقتصادي توسط سيستم بانکي مهيا نباشد .

وي در پنجمين سمينار ملي و اولين همايش بين المللي مديريت مالي و سرمايه گذاري با اشاره به اينکه مصارف بانکي کوتاه مدت است گفت: کوتاه بودن اين مصارف خود محدوديت هاي ديگري را لحاظ مي کند و سبب مي شود تا افراد همواره نسبت به اين بازاربيشتر از بازار سرمايه تمايل داشته باشند.

سهماني اصل تصريح کرد: با توجه به شرايط موجود، لازم است رويکردي اتخاذ شود تا چارچوب و بستر سازي به منظور افزايش سهم بازار سرمايه براي تامين مالي در مقابل بازار پول صورت گيرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =