رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعتقاد دارد طلا را تحت هیچ شرایطی نمی توان از مبادی رسمی کشور خارج کرد.

محمد كشتي آراي، رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در رابطه با خروج طلا از كشور گفت: «  از مبادی اصلی که نمی توان طلا را خارج کرد. هیچ کس نمی تواند از مبادی رسمی کشور مانند فرودگاه، مرز هوایی و زمینی طلا را خارج کند. خروج طلا از کشور ممنوع است اما مسلما دست های غیر قانونی وارد بازار خواهد شد. »

او در بخش ديگري از گفته هاي خود به اين موضوع اشاره كرد كه  به دليل وسعت مرز هاي ايران خروج طلا از كشور امري محال به شمار نمي آيد: « در کشور ما یک مرزی بسیار طولانی داریم که کنترل آن تا حد زیادی مشکل است. پیش از اینکه چنین اتفاق هایی بخواهد به وقوع بپیوندد باید مقام های اقتصادی کشور یک فکر درستی کنند. در حال حاضر هم به نظر من دیر نیست و می شود این وضعیت پیش آمده را کنترل کرد. در حال حاضر نگاه کنید این صف های طولانی که مقابل بانک ها اتفاق افتاده است چه جو روانی را به وجود آورده است.»

رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر به تبعات رواني نگهداري سكه اشاره كرد و گفت: « ما اگر از نظر روانشناسی هم بخواهیم بررسی کنیم، وجود همین سکه ها در دست مردم می دانید چه عواقبی را به همراه خواهد داشت؟ افرادی که حجم قابل توجهی سکه و طلا در اختیار دارند برای نگهداری آن اعصاب زیادی را باید صرف کنند. این خرج کردن اعصاب و روان هزینه ایجاد می کند و عواقب بدی دارد. »
متن كامل گفت و گو با محمد كشتي آراي، رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر را در اينجا مي توانيد بخوانيد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    4 2
    بنده خدا چقدر به فکر مردم ه.!!!!! اصلا به فکر سکه هاش نیست که داره قیمتش افت مکنه!!!!!!!!!!!
  • ... IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    3 0
    با تریلی !! میتوان طلا را از کشور خارج کرد !!