کمدی سوررئال «لو آور» به کارگردانی آکی کوریسماکی برنده شصت و نهمین دوره جایزه سالانه لویی دلوک شد.

به گزارش خبرآنلاین، فصل جوایز سینمایی در فرانسه روز جمعه با اعلام برنده جایزه لویی دلوک سال 2011 در مراسمی در پاریس به طور رسمی آغاز شد.

«لو آور» به کارگردانی آکی کوریسماکی کارگردان فنلاندی که تولید مشترک فنلاند، فرانسه و آلمان است، جایزه لویی دلوک بهترین فیلم فرانسوی سال را به خانه برد.

آندره ویلمس، ژان‌-‌پی‌یر داروسن، کتی اوتینن، بلوندین میگل و الینا سالو در «لو آور» بازی می‌کنند که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده جایزه فیپرشی شد.
این فیلم همچنین در کن مورد تقدیر هیئت داوران کلیسای جهانی قرار گرفت و در جشنواره‌های فیلم مونیخ و شیکاگو برنده جایزه شد.
«لو آور» که به نمایندگی از فنلاند در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار حضور دارد، درباره وضعیت پناهندگان در فرانسه است.

داستان در بندری به همین نام روی می‌دهد و درباره ایدریسا یک پناهنده کم سن و سال آفریقایی است که در همان حال که پلیس به دنبال اوست، می‌کوشد پیش مادرش در لندن برود.

فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» که نامزد چند جایزه گلدن گلوب است، «پاتر» ساخته آلن کاوالیه که در کن روی پرده رفت، «اعلان جنگ» والری دونزلی که نماینده فرانسه در اسکار است و «برف‌های کلیمانجارو» ساخته روبر گودیگیان که اخیرا برنده جایزه لوکس پارلمان اروپا شد، تعدادی از رقبای «لو آور» برای دریافت جایزه لویی دلوک بهترین فیلم فرانسوی سال 2011 بودند.

کوریسماکی 54 ساله در سال 2002 با فیلم «مرد بدون گذشته» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم کن همین طور جایزه کلیسای جهانی شد. «کابوی‌های لنینگراد به آمریکا می‌روند»، «آریل»، «من یک قاتل قراردادی اجیر کردم» و «دختر کارخانه کبریت‌سازی» از دیگر فیلم‌های اوست.

جایزه لویی دلوک بهترین فیلم اول هم به «
Donoma» ساخته ژین کارنار اعطاء شد. این فیلم تنها با 150 یورو ساخته شده است.

اعضای هیئت داوری جایزه لویی دلوک را گروهی از منتقدان مطرح فرانسوی به ریاست ژیل ژاکوب رئیس جشنواره کن تشکیل می‌دهند.
این جایزه یکی از معتبرترین جوایز سینمایی فرانسه است. جایزه لویی دلوک سال 1937 به افتخار لویی دلوک تشکیل شد که یکی از اولین روزنامه‌نگاران فرانسوی با تخصص سینما بود.

هالیوود ریپورتر / 16 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =