هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:

همواره از شهرت چشمگیر هنرپیشه مطرح جهان در اموری خارج از دنیای هنر و سینما استفاده شده است. از جمله این موارد می‌توان به کمک آنها به سازمان ملل در پی‌گیری امور خیریه اشاره کرد. ولی نکته جالب‌توجه این است که بازیگران محبوب هالیوود و بالیوود با جذب گردشگران به رونق گردشگری جهان نیز کمک می‌کنند.
در شرایطی که در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری به منبع درآمد بسیاری از کشورها تبدیل شده، 5 ستاره سینمایی جهان، اما نقش بسزایی در جذب گردشگران داشته‌اند.

«ریچاردگیر» و «جولیا رابرتز» در اندونزی
براساس این گزارش، سفر تفریحی و طولانی مدت «ریچارد‌گیر» ستاره هالیوود به اندونزی، صنعت گردشگری این کشور را به یکباره و طی چند روز، متحول کرد و رونق بی‌سابقه‌ای به آن داد.
ریچاردگیر و خانواده‌اش در سال گذشته به اندونزی سفر کردند که این امر رشد چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشت. این در حالی است که با اکران فیلم «بخور، نیایش کن، عشق بورزن با بازی «جولیا رابرتز» که بخش‌هایی از آن در بالی فیلمبرداری شد، صنعت گردشگری این منطقه نیز به روزهای خوب خود بازگشت.
اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان است که نزدیک به 90 درصد مردم آن مسلمانند. به همین دلیل، تعداد زیادی از مردم این کشور بخشی از اعمال گردشگران، از جمله مصرف مشروبات الکلی را در مکان عمومی، غیراخلاقی می‌دانند و خواستار مقابله دولت اندونزی با این‌گونه اعمال هستند.
کارشناسان گردشگری، راه ‌حل این مشکل را جایگزین کردن گردشگران مسلمان با گردشگران فعلی اندونزی می‌دانند. همچنین ایجاد مجتمع‌های ویژه گردشگری، به نحوی که گردشگران خارجی به حضور در مناطق شهری و مسکونی نیاز نداشته باشند.، یک راهکار دیگر است.

«شاهرخ‌خان» در مالزی
از سوی دیگر، «شاهرخ‌خان»،‌ستاره بالیوود نیز در سال‌های گذشته، صنعت گردشگری مالزی را رونق داده است. حاصل سفر شاهرخ‌خا برای بازی در فیلم «داتوک» به مالزی، افزایش چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشت.
طبق آمارهای ارایه شده از سوی مسئولان صنعت گردشگری مالزی، از زمان نمایش فیلم داتوک، تعداد گردشگران مکان‌های فیلمبرداری این فیلم چند برابر شد، این در حالی است که دولت مالزی قصد دارد در قالب برنامه‌ای 10 ساله، تعداد گردشگران مالزی را در سال 2020 به رقم 50 میلیون گردشگر در سال برساند که این امر سه برابر شدن سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی مالزی را در پی خواهد داشت در قالب این طرح، با ساعدت دولت مالزی را در پی خواهد داشت. در قالب این طرح، با مساعدت دولت مالزی برای ساخت فیلم‌های سینمایی بالیوود در این کشور، همچنین 200 هزار فرصت شغلی جدید در مالزی ایجاد کرد.

«مل‌گیبسون» و «جورج کلونی» در ایتالیا
از سوی دیگر، «مل‌گیبسون» نیز صنعت گردشگری شهر کوچک «کالابریا» کشور ایتالیا را متحول کرده است.
مل‌گیبسون همچنین قصد دارد تا یکی از قلعه‌های تاریخی شهر «کالابریا» را به مبلغی در حدود چهارمیلیون یورو خریداری و چند هفته از سال را در این قلعه سپری کند. در این راستا، شهردار شهر کالابریا، خرید قلعه‌ای 600 ساله را که حدود 13 هزار متر مربع مساحت دارد، به مل‌گیبسون، پیشنهاد کرده است.
در همین حال، آخرین فیلم «جورج کلونی»، چهره مشهور سینمای جهان، باعنوان «آمریکایی‌» که مدت‌ها در صدر جدول فروش گیشه در منطقه‌ آمریکای شمالی قرار داشت، هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به یکی از شهرهای کوچک ایتالیا روانه کرد. گفتنی است، فیلم سینمایی «آمریکایی» در منطقه کوهستانی «آبروتز» در نزدیکی «رم» فیلمبرداری شد و جوج کلونی به عنوان یکی از ستاره‌ها معروف جهان، توانست بخش گردشگری این شهر را بسیار رونق دهد.

جاذبه‌های بالیوود در ترکیه!
در شرایطی که در سال‌های گذشته ساخته شدن سه‌گانه مشهور هالیوودی «ارباب حلقه‌ها» در کشر زیبای نیوزلند و دو فیلم مشهور «رمز داوینچی» و «شجاع دل» در اسکاتلند، رشد چشمگیر گردشگران این دو کشور را در پی داشت، مسئولان صنعت گردشگری ترکیه برای جذب بیشتر گردشگران هندی به سینمای این کشور متوسل شده‌اند!
براساس این گزارش، مسئولان صنعت گردشگری ترکیه در راستای جذب بیشتر گردشگران دومین کشور پرجمعیت جهان، از برخی شرکت‌های فیلمسازی بالیوود برای ساخت فیلم در نقاط مختلف این کشور دعوت کرده‌اند،‌ این در حالی است که پیش بینی می‌شود ترکیه در سال جاری میلادی میزبان 30 میلیون گردشگر باشد.
ترکیه در سال‌های اخیر، براساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی، یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگری بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی به یکی از سه مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل شود.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =