۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰

هفته نامه سیاحت تجارت نوشت:

سرزمین اسپانیا، شمال قسمت اعظم شبه جزیره ایبری، جزایر بالنارس، جزایر قناری و شهرهای «شبته» و «ملیله» در شمال قاره آفریقا است. اسپانیا پس از فرانسه، دومین و بزرگترین کشور غرب اروپا است، با تاریخچه‌ای بسیار کهن و قدیمی که اعصار پیش از تاریخ را نیز در برمی‌گیرد.

مادرید: پایتخت باشکوه اسپانیا در کنار رودخانه «مانزانارس»، یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است، شهری با 4 میلیون‌نفر جمعیت و مرکز اقتصاد، فرهنگ، هنر، ورزش و سیاست سرزمین ماتادورها. مادرید را می‌توان نمونه کوچک کشور اسپانیا دانشت. از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارد، مادرید سهم بیشتری می‌برد!

مادرید را مردم دنیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب‌های پرزرق و برق و زنده‌اش می‌شناسند. موزه‌های بی‌شمارش، رستوران‌ها و کافه‌های همیشه بیدارش و هوای معتدل و مردم همیشه خندان و بانشاطش، مادرید را به یکی از پرگردشگرترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. تقریباً چهار فصل سال، این شهر شلوغ است و پر از مسافر، با این حال پاییز و اوایل زمستان، برای دیدن مادرید وقت مناسب‌تری است. هم هوا خوب است و هم فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در این شهر برپاست.

قلب مادرید، میدان «دروازه خورشید» در قسمت جنوبی شهر است که با دو مجسمه معروف متمایز است؛ مجسمه پادشاه کارلوس سوم و مجسمه خرس و درخت که نماد خانواده سلطنتی اسپانیا و نماد مادرید به شمار می‌رود. «پوئرتا دل‌سول» در مرکز مادرید قرار دارد و از آنجا به راحتی به هر جای شهر می‌توان رفت. نزدیک این منطقه، میدان مشهور دیگری با نام «پلازامایور» قرار دارد که از شلوغ‌ترین و زیباترین میدان شهر است.

مردم مادرید به شب‌زنده‌داری و خیابان‌گردی معروف شده‌اند. خیلی از کافه‌ها و مغازه‌ها تا ساعت 5 صبح دایر است و مردم زنده‌دل مادرید، در نقاط مختلف شهر رفت‌ و آمد می‌کنند. میدان «سیبلس» را باید موقع بازی‌های باشگاه «رئال مادرید» اینجا جمع می‌شوند و اکر تیمشان ببرد، شادی و سرور تا صبح روز بعد، در تمام خیابان‌ةای شهر برپاست.

مادرید، شهر مجسمه‌هاست و در هر گوشه و کنار آن، اثری از دست هنرمندی چیره‌دست دیده می‌شود که به سنگ‌ها، طرح و نقشی زیبا داده‌اند. همه جا بساط هنر و آواز به راه است. در خیابان‌ها می‌توانید مجسمه گاوهایی را بینید که روی تنشان به سبک‌های مختلف نقاشی شده است. این گاوها، نماد میدان گاو بازی و ماتادورهای اسپانیا است.

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید، نه تنها یکی از بهترین‌های اروپا، بلکه کل جهان است و متروی این شهر با 234 ایستگاه، رتبه ششم را در بین متروهای دنیا از لحاظ طول خط مترو دارد و بیشترین سهم را در جابه‌جایی مسافر در شهر مادرید به دوش گرفته است. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، همه جای شهر به راحتی انجام می‌شود و قطار محلی مادرید هم برای دیدن محله‌های اطراف شهر و گشت‌زدن از شمال تا جنوب مادرید، انتخاب مناسبی است.

بارسلون؛ یا بارسلونا، دومین شهر کشور اسپانیا است. قدمت این شهر به سده نخست میلادی باز می‌گردد.

این شهر به تنهایی سه محوطه میراث فرهنگی کشور اسپانیا را در خود جای داده است. هفت بنا از آثار معمار مشهور «آنتونیو گاودی»، بیمارستان تاریخی «دو سنت‌پو» و صخره‌نگاری ماقبل تاریخ در حاشیه مدیترانه.

مشهورترین موزه شهر بارسلون در 24 دی 1378 خواهر‌خوانده اصفهان شناخته شد و از آن زمان، این دو شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و تجاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

والنسیا: سومین شهر مهم اسپانیا، شهری است اشرافی، قدیمی و زیبا که به علت هوای مطبوع آن در فصل زمستان، شهر بهاری گردشگران جهان است. درختان پرشکوفه‌اند و آب‌های گرم مناسب شنا و پیاده‌روی در شب‌های خنک، هر کسی را وسوسه می‌کند که 3 ماه زمستان را برای سفر به والنسیا انتخاب کند.

والنسیا علاوه‌بر تمام جذابیت‌هایی که از گذشته دارد، امروز با پروژه معماری عظیمی که شهر علم و هنر نام گرفته، حسابی سرزبان‌ها افتاده است. طراحان فضاهای عمومی والنسیا که از مشهورترین معماران دنیا هستند، از تمام امکانات طبیعی و قدیمی شهر استفاده کرده‌اند تا والنسیای زیبای امروزی را بسازند. شهر علم و هنر، واقعاً شهری تمام عیار برای هنر دوستان است.

اگر کمی از شهر دور شوید، می توانید قطعه‌ای از بهشت روی زمین را ببینید، منطقه «هات‌اسپرینگ» در 90 کیلومتری شمال شهر واقع شده و به لحاظ چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز طبیعی، چشمه‌های آب معدنی، کوه‌های آبی و خاکستری و دره‌های زیبایش شهره عام و خاص است.

جزایر قناری: از مجموع 7 جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و آب‌وهوای آن،‌ تقریباً در چهار فصل سال شبیه به هم است. مهم نیست در چه فصلی از سال باشیم، آب و هوای جزیره‌های هاوایی، همیشه بهاری است. تابستان‌ها دمای هوا به زحمت به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد و زمستان حدوداً 8 درجه خنگ‌تر می‌شود.

پیاده‌روی در کوچه‌های سنگفرش و تپه‌های سرسبز و کمی استراحت در سایه‌سار درختای با برگ‌های پهن و تیره، شاید یکی از بهترین و آرام‌بخش‌ترین لحظه‌هایی باشد که در طول سفر تجربه خواهید کرد. برای همین است که سازمان گردشگری اسپانیا همیشه از شعار تبلیغاتی «دوباره جوان شوید» در دعوت‌نامه‌های سفر به جزایر قناری استفاده می‌کند.

یکی از دیدنی‌های این منطقه، آتشفشان «ال تیده» است. این آتشفشان بزرگ سال 2007 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و سومین آتشفشان فعال و بزرگ دنیاست. اطراف این‌کوه، تورهای درمانی برای استفاده از آب‌های معدنی برگزار می‌شود، اما اگر اهل ورزش هستید، روستای کوهستانی «آناگا» می‌تواند شما را خوشحال کند. اگر تا بالای کوه رفتید، مطمئن باشید چشم‌اندازی بی‌نظیر از رنگ‌های سبز و آبی منتظر شماست.

یکی از جاذبه‌های طبیعی و عجیب جزابر قناری، «روکوسنکادو» است که بومی‌ها آن را انگشت خدا می‌نامند، چون صخره بلندی است که به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته و افسانه‌های باستانی قناری می‌گوید انگشت خدا توانسته این صخره را به این حالت نگه دارد. معلوم نیست «روکوسیکادو» تا کی قرار است همین طور بایستد، ولی تا امروز که توانسته حداقل 90درصد از توریست‌های جزایر قناری را به تماشایش جلب کند!

کاخ الحمرا: یکی از مناطق دیدنی اسپانیا، شهر «گرانادا» است. اهمیت «گرانادا» به سابقه سلطنت مسلمانان در این منطقه باز می‌گردد. «الحمرا»، کاخی است مشرف بر شهر گرانادا که به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های هنر اعراب شمال آفریقا و شاید یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان محسوب شود. نام این کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به‌نظر بسیاری، از رنگ غالب بربنا، یعنی رنگ قرمز گرفته شده است.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =