به گفته مهرداد لاهوتی، محمود بهمنی تلاش می​کند که در کنترل بازار سکه و ارز را به دست بگیرد اما اینکه چقدر موفق بوده یا نه؟، تابع شرایط خاص کنونی کشور است.

نماينده لنگرود در گفت​وگو با خبرآنلاين، با اشاره به جلسه غيرعلني امروز مجلس با حضور بهمني رئيس کل بانک مرکزي، حسيني وزير اقتصاد و انصاري از معاونان وزارت خارجه، اظهار داشت: در مورد نوسانات قيمت سکه و ارز نمايندگان سوالاتي را پرسيدند که رئيس کل بانک مرکزي معتقد بود سياست​هاي تدبير شده اين بانک در کنترل بازار موفق بوده و برخي موارد را هم اصلاح کرده است.
عضو کميسيون عمران از بررسي وضعيت کشور با وجود تحريم​هاي اخير به عنوان يکي از ديگر موضوعات اين جلسه ياد کرد و گفت: تحريم کشور ما از ابتداي انقلاب مطرح بوده و هست و اگرچه گاهي تشديد مي​شود اما تا کنون هرگز موثر نبوده و به جايي نرسيده است. چرا که ما به تحريم ها به عنوان يک فرصت نگريسته و از آن براي پويايي و رشد کشور استفاده کرده​ايم. چه بسا اگر مواد غذايي هم براي ما تحريم مي​شد ديگر اين قدر با مشکل واردات محصولات کشاورزي روبرو نمي​شديم و خود کفايي ما بيشتر مي​شد.
وي افزود: اميدواريم که همچنان ازتحريم​ها آسيبي به ما وارد نشود يا اينکه با کمترين آسيب، اين موضوع رفع شود.
لاهوتي با بيان اينکه اين دست جلسات بايد بيشتر شود تا شفاف​سازي بيشتري صورت گيرد، در خصوص قانع کننده بودن اظهارات بهمني گفت: مجلس و دولت بايد آنقدر به هم نزديک باشند که مسائل را شفاف​تر بگويند و از کلي​گويي پرهيز کنند تا راه حلي براي معضلات و مشکلات کشور در نظر گرفته شده و آن را به موقع رفع کنند.
او که مي​گفت انتخاب رئيس کل باک مرکزي با مجلس نيست، در خصوص عملکرد بهمني اظهار داشت: ايشان تلاش خودش را مي​کند و دور از انصاف است که بگوييم فرد بي​تفاوتي است. او مي​کوشد تا بازار را کنترل کند، اما اينکه چقدر موفق بوده يا نه تابع شرايط خاص کنوني است که در تحريم به سر مي بريم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 0
    اقای بهمنی شما که تحمل انتقاد را ندارید٫ لطفاٌ استعفا دهید. چون ما مردم ایران انتقاداتمان ادارمه خواهد داشت.
  • بهلول IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 0
    من سوالي داشتم: بايد چطور بشه كه بگيم تحريم ها اثر داشتن؟ بايد ارزش پول ملي كم بشه؟ بايد قاچاق از راههاي مجاز و غيرمجاز وارد مملكت بشه؟ بايد گراني و تورم ايجاد بشه؟ بايد كارجانجات و توليدات به خاك سياه بشينن؟ چه جوري ميشه كه شما مسئولين ميفهمين تحريم اثر نداشته؟ اينكه تحريم براي بعضي ها كه كارشون قاچاق هست و ميتونن از اين طريق رانت زيادي به جيب بزنن حرفي نيست اما اين مردم فلك زده چه گناهي دارن كه بايد عواقب جيب پر كردن بعضي ها رو بايد بكشن؟