مروری بر حوادث ایران در پنجشنبه 1 دی 1390

فرجام پرونده درگیری مرگبار رانندگان در انتظار نظر اولیای‌دم

فارس نوشت: جلسه محاکمه راننده‌ای که در جریان درگیری، راننده دیگری را به قتل رسانده بود روز گذشته برگزار شد اما برخی از اولیای‌دم که قرار بود رضایت بدهند با دروغ‌گویی متهم حرف خود را پس گرفتند و به همین دلیل جلسه محاکمه تجدید شد.
عصر روز 15 دی‌ سال گذشته، ساکنان خیابان امیرآباد شمالی شاهد درگیری منجر به قتل راننده دو خودوری سواری بودند. در این درگیری که به دلیل ترافیک شدید، بین این دو راننده رخ داد، هاشم یکی از رانندگان، با حمله به سمت هادی 77 ساله او را هل می‌دهد که هادی به علت برخورد سرش با زمین به شدت مجروح شد و چند روز بعد در بیمارستان فوت کرد.
با توجه به اظهارات شاهدان حادثه، هاشم به اتهام قتل دستگیر شد و بعد از انجام تحقیقات قضایی به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
جلسه محاکمه روز گذشته به ریاست قاضی محمدسلطان همتیار برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست صادره، درخواست مجازات متهم را کرد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان کردند. در ادامه جلسه متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام قتل عمد را قبول ندارد گفت: شب حادثه بعد از اتفاق اول، ما از خودروهایمان پیاده شدیم. من به سمت خودروی مقتول می‌رفتم و او هم به سمت من می‌آمد که در همین حین با خودرویی برخورد کرد و روی زمین افتاد. من به هیچ‌وجه در مرگ او دخالت نداشتم. بعد از اظهارات متهم در بیان دفاعیات، قاضی همتیار به علت اینکه نظر برخی از اولیای‌دم بعد از اظهارات متهم تغییر کرده بود، دستور تجدید جلسه رسیدگی را صادر کرد تا در جلسه بعد به این مورد رسیدگی شود. برخی از اولیای‌دم که پیش از این اعلام رضایت کرده بودند در جلسه محاکمه با بیان اینکه متهم دروغ‌ می‌گوید از تصمیم خود منصرف شدند.

 

روباه در مرکز تهران به دام افتاد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: یک قلاده روباه که در داخل یک مغازه پنهان شده بود با تلاش آتش نشانان به دام افتاد. این جانور که به شدت ترسیده و موجب ترس کسبه محل شده بود پس از گرفتار شدن به باغ وحش انتقال داده شد. وقوع این حادثه در ساعت 19:00 روز گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 4 را به محل حادثه واقع در خیابان مولوی اعزام کرد. محمد یزدانی- فرمانده آتش نشانان- گفت: این روباه در گوشه ای از یک فروشگاه در خیابان مولوی مخفی شده بود که آتش نشانان با استفاده از امکانات لازم و بدون این که آسیبی به آن برسد روباه را گرفتند و به باغ وحش پارک پردیسان منتقل کردند.

 

مرگ کارگر جوان با دستگاه پرس

فارس نوشت: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از مرگ کارگر جوان بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی خبر داد. مهدی فراهانی اظهار داشت: در این حادثه که در یک کارخانه سبدسازی در جاده قدیم قم ـ کاشان رخ داد کارگر جوان جان خود را از دست داد. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه افزود: این کارگر که برای تعمیر یکی از دستگاه‌های کارخانه وارد آن شده بود به علت عدم رعایت نکات ایمنی در داخل دستگاه و عمل کردن آن دچار حادثه شد. فراهانی همچنین در ادامه با اشاره به حضور به موقع آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در محل حادثه گفت: این کارگر جوان قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده بود. وی تنها بودن این کارگر در موقع ورود به دستگاه پرس و تعمیر آن را از جمله علل وقوع این حادثه عنوان کرد.

 

چشم مرد که به پول افتاد، شلوارش 2 تا شد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم از زمانی که وضع مالی‌اش خوب شده است، درخواست ازدواج مجدد از من دارد؛ به همین دلیل خواهان طلاق هستم. این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود 9 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، اظهار داشت: شوهرم دائم قصد ازدواج مجدد دارد و این موضوع مرا آزار می‌دهد. شوهرم می‌خواهد در کنار من، زنی دیگر نیز داشته باشد و من سکوت کرده و شکایتی نداشته باشم و با این امر کنار بیایم. زن با بیان اینکه 2 فرزند داریم، گفت: شوهرم 38 سال دارد و فکر می‌کند که باید باز هم ازدواج کرده و به فکر خود باشد، در حقیقت او تصور می‌کند از عهده تأمین مخارج یک زن دیگر در کنار خودش بر می‌آید.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه همسرم باید درک کند که من او را دوست داشتم که این موضوع را با او مطرح کردم، عنوان کرد: هنوز من زن دیگر ندارم بلکه رضایت همسرم را می‌خواهم چون او باید درک کند که می‌توانم از عهده تأمین مخارج یک زن دیگر بر آیم. وی با بیان اینکه وضع مالی بسیار خوبی دارم، ادامه داد: همسرم حسود است و نمی‌خواهد با شخص دیگری ازدواج کنم، او به شکلی رفتار می‌کند که مرا در این خصوص متهم می‌کند. می‌خواهم با ازدواج مجدد حسادت و حساسیت همسرم کمتر شود و بتوانم زنی دیگر داشته و مخارج او را تأمین کنم. وضع مالی خوبی دارم و همسرم باید با ازدواج مجدد من موافقت کند و از من جدا نشود چون من او و فرزندانم را دوست دارم. زن نیز با بیان اینکه شوهرم از زمانی که وضع مالی‌اش خوب شده است، درخواست داشتن زن دوم را از من دارد، اظهار داشت: درخواست طلاق داشته و نمی‌توانم با این وضع کنار بیایم. قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و زن و مرد را به مصالحه دعوت کرد.

 

دستگیری 10سارق و کشف نزدیک به 300فقره سرقت در اصفهان

سایت پلیس نوشت: طی یک ماه گذشته ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان در راستای اجرای طرح های متعدد مبارزه با سرقت 10سارق حرفه ای را دستگیر و نزدیک به 300 فقره سرقت را کشف کردند. سرهنگ حسین حسین زاده- رییس پلیس آگاهی استان اصفهان- اظهار داشت: طی یک ماه گذشته در راستای تامین و ارتقای امنیت اجتماعی و روانی برای شهروندان اصفهانی طرح های متعددی در جهت مبارزه با سرقت های گوناگون در سطح استان به اجرا گذاشته شد. در این رابطه ماموران پلیس آگاهی استان 10سارق حرفه ای و سابقه دار به نام های منوچهر، محمدرضا، عماد، علیرضا، حسین، فردین، ایوب، حسین، حامد و داریوش را شناسایی و دستگیر کردند. در تحقیقات اولیه از این متهمان آنان مجموعا به 294 فقره انواع سرقت شامل سرقت منزل، مغازه، کیف قاپی، داخل خودرو و قطعات خودرو اقرار کردند.
رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به موفقیت آمیز بودن این طرح ها گفت: با هماهنگی مقام قضایی از مخفیگاه های این سارقان بازرسی به عمل آمد که در نتیجه مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف و پس از طی مراحل قانونی تحویل مالباختگان شد.

 

بهانه جویی‌های زن پرتوقع برای طلاق فایده‌ای نداشت

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم مالی به نامم نمی‌کند و می‌دانم که به من اعتماد ندارد بنابراین می‌خواهم از او جدا شوم. این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود 7 سال از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد، گفت: شوهرم وضع مالی خوبی دارد ولی طی این هفت سال چیزی به نامم نکرده است؛ در حقیقت او اصلاً به آینده من و فرزندم بعد از خودش فکر نمی‌کند. ممکن است شوهرم فوت کند و ما سرمایه‌ای نداشته باشیم بنابراین او باید حداقل طی این هفت سال یک خانه به نامم می‌کرد تا خیالم در زندگی مشترک راحت می‌شد.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه دلیلی برای به نام کردن اموالم نمی‌بینم، عنوان کرد: همسرم پرتوقع است و اگر خانه را به نام او کنم، مرا از خانه بیرون می‌اندازد و قدر مرا ندانسته و پول جلوی چشمانش را می‌گیرد. همسرم را طلاق نداده و مالی هم به نامش نمی‌کنم؛ در واقع اشتباهی در زندگی مشترک مرتکب نشده‌ام که او بخواهد درخواست طلاق دهد. زن بار دیگر در برابر قاضی بیان کرد: شوهرم به من اعتماد ندارد و چون می‌دانم او مالی به نامم نمی‌کند تا خیالم آسوده شود، خواهان جدایی هستم. قاضی این پرونده بعد از شنیدن اظهارات طرفین (زن و مرد) حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرده و آن دو را به مصالحه دعوت کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =