ادعای شبکه آمریکایی درباره یورش تمام عیار اسرائیل

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: به باور دولت واشنگتن، رژیم صهیونیستی آنقدر نیرو در شهر رفح متمرکز کرده که احتمال اجرای یک حمله زمینی تمام‌عیار را در روزهای آتی قوت می‌بخشد.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: تعداد سربازانی که اسرائیل در رفح مستقر کرده به مقداری رسیده که این می‌تواند در روزهای آتی حمله تمام‌عیار زمینی خود به این شهر را آغاز کند.

با این حال، باتوجه‌به درخواست «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی برای خودداری از حمله زمینی تمام‌عیار به رفح، سی‌ان‌ان گزارش داد کارشناسان آمریکایی نمی‌دانند آیا این حمله واقعا اتفاق خواهد افتاد یا نه، زیرا این کار به‌نوعی سرکشی در مقابل خواسته آمریکا خواهد بود.

همچنین بر اساس این گزارش، دولت آمریکا نگران این مسئله است که رژیم صهیونیستی هنوز هیچ طرح قابل‌قبولی برای وضعیت غزه پس از جنگ ندارد و در عین حال به دنبال دستیابی به اهداف خود در جنگ است.

یکی از منابع سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته رفح را تخلیه کنند، هشدار داد که این رژیم هنوز زیرساخت‌های لازم برای تامین غذا، نیازهای بهداشتی و سرپناه لازم برای فلسطینیان را تدارک ندیده است.

رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که رهبران حماس در رفح پنهان شده‌اند، حمله به این شهر را گامی اجتناب‌ناپذیر برای دستیابی به اهداف نظامی خود عنوان کرده است.

با این حال، «کرت کمبل» معاون وزارت خارجه آمریکا در روز دوشنبه به صورت علنی گفت بر اساس ارزیابی‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در برابر حماس در غزه به «پیروزی کامل» دست یابد.

جامعه بین‌المللی نیز با حمله به رفح مخالف بوده و نتیجه آن را فاجعه‌ای انسانی برای فلسطینیان ساکن این شهر می‌داند. در هفت ماه گذشته رژیم صهیونیستی بخش اعظم باریکه غزه را تخریب کرده و بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر پناه گرفته‌اند.

۱۰ پزشک آمریکایی در غزه گیرافتاده‌اند

رژیم صهیونیستی در حالی برای حمله تمام‌عیاربه رفح تدارک می‌بیند که محاصره این شهر و اشغال گذرگاه مرزی رفح با مصر باعث شده چندین پزشک داوطلب از جمله ۱۰ پزشک آمریکایی در بیمارستانی در نزدیکی رفح گرفتار شوند. از سوی دیگر، از آنجا که رژیم صهیونیستی اجازه ارسال کمک‌های دارویی را به غزه نمی‌دهد، این پزشکان نمی‌توانند بیماران خود را مداوا کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست، این پزشکان قرار بود روز دوشنبه پس از دو هفته استقرار در بیمارستانی در خان یونس، از گذرگاه رفح وارد مصر شده و غزه را ترک کنند، اما حالا می‌گویند مشخص نیست چه زمانی بتوانند از مرز عبور کنند. رژیم صهیونیستی از هفته گذشته کنترل گذرگاه مرزی رفح را در دست گرفته است، گذرگاهی که در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه نقش مهمی داشت. این رژیم همچنین در روز دوشنبه یکی از کارکنان سازمان ملل متحد را که با خودروی حامل پرچم این نهاد بین‌المللی در مسیر بیمارستان بود، هدف قرار داد.

«مونیکا جانسستون» پزشک آمریکایی که به صورت داوطلبانه به غزه آمده، به واشنگتن‌پست گفت: «در حال حاضر در غزه گیرافتاده‌ایم. هیچ راه امنی به خارج (از غزه) نیست و هیچ محموله کمکی هم وارد نمی‌شود.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =