جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس؛ کدام تیم جام را بالای سر می‌برد؟

رقابت استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اخیر به حساس‌ترین شکل خود رسیده است.

سپهر ستاری: هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر روز دوشنبه به پایان رسید و استقلال با برتری مقابل فولاد صدر جدول را از پرسپولیس پس گرفت. شاگردان جواد نکونام با این برد ۶۰ امتیازی شدند و بالاتر از پرسپولیس ۵۹ امتیازی همچنان صدرنشین جدول هستند. رقابت سرخابی‌ها در ۳ هفته پایانی لیگ بسیار حساس و نفس‌گیر شده و تنها یک اشتباه کوچک هم می‌تواند سرنوشت قهرمان را تغییر دهد.

صدرنشینی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم!

پرسپولیس و استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و با بردهای متوالی فاصله زیادی با دیگر تیم‌ها دارند. در جدول نیم‌فصل دوم لیگ برتر، پرسپولیس با ۹ برد، یک باخت و ۲ تساوی و کسب ۲۹ امتیاز صدرنشین است و استقلال هم با ۸ برد و ۴ تساوی و کسب ۲۸ امتیاز در تعقیب رقیب خود به سر می‌برد. عملکردی که باعث شده این ۲ تیم خودشان را از دیگر رقبا مانند سپاهان و تراکتور جدا کنند و از آن‌ها فاصله بگیرند. نکته جالب در خصوص عملکرد استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اخیر این است که آن‌ها در ۵ مسابقه آخرشان دقیقه مثل هم نتیجه گرفته‌اند.

هر ۲ تیم در این مدت موفق به کسب ۴ برد و یک تساوی شده‌اند و حتی در یک هفته مشابه مقابل تراکتور و سپاهان امتیاز از دست دادند. عملکردی که باعث شده رقابت قهرمانی در این فصل داغ‌تر از چند فصل اخیر دنبال شود و هر کدام از مسابقات ۲ تیم مثل یک فینال به نظر برسد.

استقلال در اندیشه تکرار نتایج نیم‌فصل اول

آبی‌های پایتخت در ۳ بازی آخرشان باید به ترتیب با نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران بازی کنند. آن‌ها در نیم‌فصل اول از تقابل با این ۳ تیم موفق به کسب ۷ امتیاز شدند و در صورت تکرار نتایج برای استقلال و پرسپولیس، این شاگردان نکونام هستند که جام قهرمانی را بالای سر می‌برند. استقلال این هفته یکی از سخت‌ترین بازی‌های نیم‌فصل دوم خود را در پیش دارد و باید با نساجی احیاشده ساکت الهامی بازی کند که از ۵ بازی اخیرش ۳ برد، یک تساوی و یک شکست مقابل پرسپولیس به‌دست آورده و توانسته شانس خود برای بقا را افزایش دهد. نساجی در تاریخ لیگ برتر هرگز موفق به شکست استقلال نشده و در ۵ بازی اخیر هم ۳ شکست و ۲ تساوی کسب کرده است.

استقلال هفته بیست‌ونهم در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهری است که این روزها اصلا شرایط خوبی ندارد و اکنون ۷ بازی است که بردی کسب نکرده است. البته آبی‌پوشان همیشه مقابل گل‌گهر نتایج خوبی گرفته‌اند و پیش از تساوی بازی رفت، در ۷ بازی متوالی این تیم را شکست داده بودند. استقلال در ورزشگاه آزادی ۴ بار میزبان گل‌گهر بوده که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را دارد.

آخرین بازی فصل استقلال هم مقابل پیکان است که مثل گل‌گهر شرایط خوبی ندارد و در ۵ بازی اخیر خود فقط ۲ امتیاز گرفته و ۳ بازی متوالی شکست خورده است. پیکان هم سال‌هاست که موفق به پیروزی مقابل استقلال نشده و آخرین بار در لیگ نهم مقابل این تیم ۳ امتیاز را کسب کرده بود.

جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس؛ کدام تیم جام را بالای سر می‌برد؟

۲ رقیب سرسخت شاگردان اوسمار در هفته‌های پایانی

پرسپولیس در ۳ بازی آخر خود باید با تیم‌های استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و مس رفسنحان بازی کند. سرخچوشان در نیم‌فصل اول تنها شاگردان سعید دقیقی را شکست دادند و از ۳ بازی پایانی ۵ امتیاز گرفتند. عملکردی که در آن مقطع انتقادی را از یحیی گل‌محمدی به همراه داشت و او هم در نهایت تصمیم به جدایی گرفت. شاگردان اوسمار ویرا در این مقطع از فصل جایی برای از دست دادن امتیاز ندارند و در صورت تکرار عملکرد نیم‌فصل اول، بعید است بتوانند قهرمان شوند. آن‌ها در هفته بیست‌وهشتم باید با استقلال خوزستان دیدار کنند که هفته قبل ۴ - یک به نساجی باخت و از ۵ بازی آخر خود ۳ تساوی، یک برد و یک باخت به‌دست آورده است. شاگردان پورموسوی اگر مقابل پرسپولیس هم شکست بخورند در یک‌قدمی سقوط قرار خواهند گرفت و محکوم به کسب امتیاز هستند.

پرسپولیس در ادامه باید با شگفتی‌ساز لیگ برتر یعنی شمس‌آذر بازی کند. تیمی که با ۳۸ امتیاز در رده ششم قرار دارد و در ۵ هفته اخیر ۳ برد، یک تساوی و یک شکست مقابل استقلال کسب کرده و این روزها فرم بسیار خوبی دارد. شاگردان دقیقی البته در بازی رفت علی‌رغم عملکرد بسیار خوبی که داشتند، مقابل پرسپولیس شکست خوردند.

آخرین دیدار فصل پرسپولیس مقابل مس رفسنجان است که با محرم نویدکیا در نیم‌فصل دوم احیا شده است. البته مس این روزها کمی از فرم بسیار خوب خود فاصله گرفته و در ۵ بازی اخیر یک برد، یک باخت و ۳ تساوی داشته است. آن‌ها انسال در ورزشگاه آزادی استقلال را متوقف کردند و امیدوارند همین عملکرد را مقابل پرسپولیس هم داشته باشند. پرسپولیس تاکنون ۷ بار با مس بازی کرده که آمار بسیار خوب ۵ برد و ۲ تساوی را به ثبت رسانده و همیشه مقابل این تیم عملکرد خوبی داشته ولی این بار شاید کار سخت‌تری برای کسب برد داشته باشد.

جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس؛ کدام تیم جام را بالای سر می‌برد؟

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =