واحدمرکزی خبر:

اکران فيلمي در چين، سفر نخست وزير ژاپن به چين را تحت الشعاع قرار داده است
02\10\1390 1:23 PM

یوشیهیکو نودا نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه وارد چین می شود با این حال به نظر می رسد این سفر تحت تاثیر اکران فیلمی جدید در چین قرار گرفته است که یادآور جنایت های جنگی ژاپن در چین است.

این فیلم که هفته گذشته با عنوان «گلهای جنگ » اکران شده است در واقع روایتی جدید از کشتار نانجینگ در سال هزا رو نهصد و سی و هفت است.

به نظر می رسد این فیلم در واقع الهام گرفته از سریالها و فیلم های بی شمار ساخت چین است که در راستای سیاست فراموش نشدن جنایات جنگی ژاپن در چین ساخته می شوند.

این فیلم در هفته اول نمایش خود در چین توانست به فروش دویست میلیون یوان معادل سی و یک میلیون و ششصد هزار دلار دست یابد.

ژانگ ایمو کارگردان این فیلم که پیش از این سابقه فعالیت های ملی گرایانه ای برای چین را در کارنامه خود دارد اکنون واقعا تبدیل به یک قهرمان ملی در چین شده است.

در این فیلم برخی از خشونت های نظامیان ژاپنی که به علت فرهنگ چین تاکنون تنها زبان به زبان مردم این کشور می گشت، اکنون به تصویر کشیده شده و به طور قطع احساس خشم مردم چین نسبت به ژاپن را زنده کرده است.

چین می گوید نیروهای ژاپنی در حمله هزارو نهصد و سی و هفت به چین سیصد هزار مرد، زن و کودک را در نانجینگ کشتند.

گفتنی است مناسبات چین و ژاپن سالها تحت تاثیر این کشتار قرار داشت و چین علت اصلی این تیرگی در مناسبات دو کشور را خودداری ژاپن به اعتراف درباره جنایاتی که بین سالهای هزارو نهصد و سی و یک تا هزار و نهصد و چهل و پنج در چین مرتکب شده است، اعلام کرده بود. خبرگزاری رویترز از پکن گزارش داد، شماری از تاریخنویسان ژاپنی می گویند درباره کشتار نانجینگ اغراق شده است و برخی از شخصیت های محافظه کار ژاپنی نیز حتی به طور کامل این کشتار را انکار می کند که این امر، موجی از اعتراضات چین را در پی داشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =