مروری بر حوادث ایران در شنبه 3 دی 1390

انهدام باند رمالی و کلاهبرداری در کوهدشت

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت از انهدام یک باند رمالی و کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد. سرهنگ سپهوند در این باره گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که چهار نفر در کوهدشت با تشکیل باند رمالی و کلاهبرداری به بهانه نوشتن دعا، از مردم وجه نقد و جواهرات اخذ کرده بودند، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و اطلاعات کوهدشت با هماهنگی مقام‌قضایی و در اجرای طرح پاکسازی نقاط‌آلوده و کنترل صنوف، وارد عمل شدند. ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی، چهار عضو این باند را دستگیر و از آنان 47 گرم تریاک و شیشه و وسایل استعمال موادمخدر، 72 عدد کتاب دعا، 20 میلیون ریال وجه نقد، 331 عدد انواع پلاک فلزی و وسایل تحریر، هشت عددگوشی موبایل و تعدادی سیم‌کارت و عابربانک، سه عدد پوست حیوان برای دعانویسی و استخوان و دندان انسان و انگشترهای نقره قدیمی، 25 حلقه فیلم، 68 عدد نوار کاست و پوست مار را کشف و ضبط کردند.

 

باند سارقان مسلح در چنگال عدالت

سایت پلیس نوشت: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری قاتل و شرور فراری و انهدام باند قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر در روز گذشته خبر داد. سردار محمد علی آخوندی در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه شرور مسلح به هویت معلوم با تشکیل باندی اقدام به قاچاق و جابه جایی سلاح و مهمات غیرمجاز در محور بندرعباس تهران می نماید، با توجه به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. در پی ماه ها انجام کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت مخفیگاه های اعضاء باند در محلات بندرعباس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم در بازرسی از محل مخفیگاه، شرور مسلح با هوشیاری و سرعت عمل مأمورین خلع سلاح و دستگیر و در ادامه 6 نفر دیگر از اعضای باند به هویت های معلوم دستگیر شدند.
شرور دستگیر شده دارای سابقه اتهاماتی از قبیل سوء استفاده از لباس نظامی، حمل و قاچاق سلاح غیرمجاز، تیراندازی به سمت یک دستگاه سواری پراید در شهرک اندیشه، تیراندازی به سمت یک دستگاه تویوتا در روستای هشتبندی شهرستان میناب، تیراندازی به سمت پمپ بنزین، گروگان گیری، تیراندازی ایزایی در شهرستان کهنوج و جیرفت، درگیری با مأمورین انتظامی شهرستان کهنوج، حمل مواد مخدر، قتل مسلحانه در شهرستان کهنوج در سالهای گذشته بوده که تحت تعقیب مأمورین و مراجع قضایی قرار داشت. 
 

دستگیری پسری که از آرایشگاه مادرش دزدی ‌کرد

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی از دستگیری جوانی که اقدام به سرقت 350 میلیون ریال از آرایشگاه مادرش کرده بود، خبر داد. سرهنگ بیدمشکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه زنی به پلیس آگاهی و اعلام این که در روز حادثه طبق معمول در آرایشگاه را باز کردم متوجه شدم که سارق یا سارقانی به آنجا دستبرد زده و مقادیری وجه نقد، ارز خارجی و چند سکه طلا به ارزش تقریبی 350 میلیون ریال را به سرقت برده‌اند. کارآگاهان پس از استماع اظهارات شاکی وارد عمل شده و با حضور در محل به انجام تحقیقات میدانی پرداخته که با توجه به این که سرقت بدون کمترین خسارتی انجام شده و هیچ قفلی شکسته نشده بود، متوجه شدند سارق به محل آشنایی کافی داشته و احتمالا از آشنایان زن آرایشگر است.
بیدمشکی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه ‌شدند شاکی دارای پسر جوانی است که اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد، اضافه کرد: با توجه به ضد و نقیض‌گویی جوان در تحقیقات، ظن کارآگاهان بیشتر شده تا این که در نهایت پسر به سرقت اعتراف کرده و مدعی شده مدتی بود که به موادمخدر صنعتی اعتیاد پیدا کرده بودم و در اواخر والدینم نیز از این موضوع مطلع شده و دیگر هیچ پولی در اختیارم نمی‌گذاشتند و از آنجایی که می‌دانستم مادرم پول و دلارهای خود را در آرایشگاه نگهداری می‌کند با سرقت کلید از مادرم و تهیه کلید یدک شب هنگام وارد آرایشگاه شدم و دست به سرقت زدم.  

 

اتوی روشن خانه را به آتش کشید

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: رعایت نکردن اصول ایمنی و بی توجهی به هشدارهای آتش نشانی در این زمینه حادثه آفرید و در آخرین ساعت شب گذشته منزل مسکونی را دچار شعله های آتش کرد که با تلاش همه جانبه آتش نشانان به سرعت مهار شد. قرار گرفتن اتوی برقی روشن روی تختخواب علت رخداد آتش سوزی در واحد مسکونی طبقه اول ساختمان 4 طبقه اعلام شد که خسارت مالی بر جا گذاشت.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر رخداد این آتش سوزی در تهرانپارس، خیابان جلیلوند بی درنگ زنگ ایستگاه 57 را ساعت 23:26 دقیقه به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سوی محل حادثه حرکت کردند. عباس فتحی فرمانده آتش نشانان درباره این حادثه گفت: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل حادثه و اجرای عملیات آبرسانی شعله های آتش را در کمترین زمان ممکن مهار و کاملا خاموش کردند. این آتش سوزی هیچ گونه تلفات و خسارت جانی نداشت و تنها خسارت مالی به بار آورد.

 

کورس مرگبار دو جوان موتورسوار

ایسنا نوشت: برگزاری کورس موتورسواری بین دو موتورسیکلت سوار، در آذربایجان شرقی، منجر به فوت دو جوان روستایی شد. حبیب حسین‌قلی‌زاده، مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر برخورد یک موتورسیکلت‌ با خشت تراکتور در جاده خراسانک – هشترود مقابل روستای علی‌آباد در ساعت 16:40، روز جمعه به وقوع پیوسته است که به موجب آن راکبان دو موتورسیکلت که هر دو 18 ساله بودند، در دم جان باختند.
حسین‌قلی‌زاده، همچنین از وقوع تصادف دیگری در کمربندی میانی تبریز، نرسیده به میدان افلاک نما خبر داد و افزود: براثر برخورد پرشیا با پیکان هفت نفر مصدوم شدند که توسط آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان، به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

 

کشف بیش از 6300 حلقه سی دی غیر مجاز در خمینی شهر اصفهان

سایت پلیس نوشت: ماموران فرماندهی انتظامی خمینی شهر اصفهان در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف بیش از شش هزار و 300 حلقه سی دی و دی وی دی غیر مجاز را کشف و ضبط کردند. سرهنگ حسن یاردوستی- فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر استان اصفهان- با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه متصدی یکی از واحدهای صنفی خدمات رایانه ای در امر تهیه و توزیع سی دی های غیر مجاز فعالیت دارد موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند. ماموران در بازریس از این واحد صنفی متخلف تعداد شش هزار و 312 حلقه سی دی و دی وی دی غیرمجاز را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ادامه داد: در این رابطه متصدی این واحد صنفی به نام علی به اتهام تهیه و توزیع سی دی های غیر مجاز دستگیر شد.

 

برخورد مرگبار پراید با آمبولانس در حال ماموریت

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از برخورد مرگبار یک دستگاه خودروی سواری پراید با آمبولانس در حال ماموریت اورژانس و مرگ یک تن و مجروحیت هفت تن دیگر خبر داد. حسن عباسی گفت: تکنیسین‌های اورژانس در ساعت 16:12 روز جمعه در منطقه تیربرق 404 واقع در اتوبان تهران ـ قم در حال جابجایی و انتقال مصدوم یک حادثه تصادف بودند که خودروی پرایدی از عقب با آنان برخورد می‌کند. وی با بیان اینکه در اثر شدت حادثه مصدوم، همراه مصدوم و تکنیسین‌ اورژانس که در کابین عقب آمبولانس قرارداشتند، دچار تروما شدند گفت: پنج سرنشین خودروی سواری پراید نیز به علت شدت برخورد دچار مصدومیت شدید می‌شوند.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه یکی از سرنشینان خودرو پراید که زنی 31 ساله بود به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد، گفت: حال عمومی چهارسرنشین دیگر این پراید نیز نامساعد گزارش شده است
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =