مهر نوشت:

عضو انجمن صنفی لبنی ایران گفت: با توجه به احتمال افزایش مجدد قیمت شیر از 630 به 700 تومان تا یک ماه آینده، به طور قطع قیمت سایر فرآورده‌های لبنی هم افزایش می‌یابد.
همایون باهری  با اعلام این خبر افزود: به طور قطع افزایش قیمت شیر و رسیدن آن به 700 تومان منجر به افزایش قیمت فرآورده های لبنی می شود.

وی اظهارداشت: افزایش قیمت شیر از 410 به 630 تومان در سالجاری منجر به کاهش تولید شده است. از سوی دیگر، دامداران از فروش شیر خام با این قیمت راضی نیستند، زیرا آنان مجبور هستند علوفه را کیلویی 550 تومان خریداری کنند و با فروش شیر با این قیمت تنها باید ضرر بدهند.
باهری با اشاره به اینکه شیر به اندازه کافی تولید نمی شود، اظهار داشت: کارخانجات تولید فرآورده های لبنی از افزایش قیمت راضی نیستند، چرا که این مسئله باعث می شود تا متقاضایان فرآورده های آنها نیز کاهش یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه دامداران از قیمت 630 تومان شیر نیز راضی نیستند، ادامه داد: افزایش قیمت بدون شک کاهش تولید را به دنبال دارد، ضمن این که 7 ماه ابتدای سال دامداران تنها ضرر داده اند. باهری بیان کرد: آن زمان قیمت علوفه بسیار بالا بود ولی شیر با قیمت ارازن فروخته می شد و درنهایت همین اتفاق باعث ضرر مالی دامداران شد.
عضو انجمن صنفی لبنی ایران با یادآوری اینکه احتمال دارد قیمت شیر خام تا ماه آینده به 700 تومان نیز برسد، اظهار داشت: با این شرایط می توان پیش بینی کرد که روند افزایش قیمت فرآورده های لبنی ادامه داشته باشد.
وی در ادامه تهیه علوفه با قیمت مناسب را از دیگر مشکلات دانست و اعلام کرد: بسیاری از دامداریهای کوچک به دلیل مشکلات این‌چنینی و عدم هماهنگی در دخل و خرج از بین رفته اند.
باهری همچنین در زمینه جریمه های تعین شده برای افزایش قیمت فرآورده های کارخانجات لبنی گفت: مسئولان باید برای افزایش قیمت علوفه، شیرخام، ظروف پلاستیکی، شکر و کاکائو نیز تدابیری بیاندیشند.
وی گفت: اگر باید قیمت فرآورده های لبنی تعزیراتی و تحت کنترل باشد باید قیمت سایر مواد نیز تحت مدیریت قرار گیرد.
این مقام مسئول گفت: سیاستهای اخیر اعمال شده باعث کاهش میزان تولید شیر شده؛ به این ترتیب حمایت از تولید کننده امری ضروری است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    8 0
    همين الآن هم( بيش از دو ماهه) شير را در خرمشهر 700 تومان ميخريم. زياد به خودتون زحمت نديد كه اعلام قبلي ميكنيد.
  • محمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    1 0
    قیمت خرید را از دامدار نمی دانم،در قم لبنیاتها شیر را کیلویی 800 تومان می فروشند.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    4 0
    با سلام و احترام از دو ماه پيش 900 گرم شير در خراسان رضوي به قيمت 700 تومان عرضه مي شود. با تشكر
    • یه مرد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      2 0
      خواهش میکنم قابلی نداشت
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    1 0
    شیر 3درصد چربی میهن تا هفته گذشته پاکتی 1300 تومن بود از هفته پیش شده 1400 تومن برو بخر همه جای ایران هم هست.ضمناً شیر در لبنیاتی ها بصورت باز کیلویی 1100 تومنه خدا رو شکر میکنیم
  • نازی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    1 0
    حمایت از تولیدکننده امری ضروریه ولی حمایت از مصرف کننده نه .البته حق دارید چون مصرف کننده مجبوره بخره ولی تولید کننده می تونه تولید و عرضه نکنه سیاست خوبیه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    1 0
    كسي هست كه از كيفيت رو به زوال شير هم حرفي بزنه ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 1
    شير غذاي بالاي شهري هاست اگه گرون بشه مشكلي نداره . براي همسايه ما فرقي نمي كند او اصلان براي بچه هاي صغيرش شير نمي خرد كه گران شدنش تاثيري داشته باشد.