مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 11 دی 1390

عروسک‌سازی زن زندگی 5 ساله را به بازی گرفت

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: همسرم برای اینکه آبروی مرا ببرد عروسک درست کرده و به همسایه‌ها می‌فروشد در واقع او باعث شده که همسایه‌ها تصور کنند که من به او خرجی نمی‌دهم.
این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و با اشاره به اینکه 5 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، اظهار داشت: همسرم برای اینکه آبروی مرا ببرد عروسک ساخته و آن را به همسایه‌ها می‌فروشد که این موضوع مرا عذاب می‌دهد. وضع مالی خوبی دارم و نمی‌خواهم همسرم عروسک‌سازی کرده و باعث شود که همسایه‌ها در مورد من فکر منفی کنند. همسرم با این کار‌ش باعث شده که همسایه‌ها تصور کنند او خود مخارجش را تأمین می‌کند. می‌خواهم از همسرم جدا شوم و دیگر این استرس را نسبت به موضوع کار کردن همسرم نداشته باشم در واقع همسرم باید دست از این کارش بردارد یا از من جدا شود.
زن در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه شوهرم به خاطر کار کردن من حاضر است پا روی 5 سال زندگی مشترک بگذارد، گفت: از شوهرم جدا نمی‌شوم و او باید بداند که من به عروسک‌سازی علاقه داشته و نمی‌خواهم که زندگیم را نابود کنم. شوهرم باید به خاطر من با موضوع ساخت عروسک کنار بیاید و از درخواست جدایی‌اش منصرف شود چون من و او با یکدیگر تفاهم داشته و نباید زندگیمان را خراب کنیم.
زن بار دیگر با اشاره به اینکه شوهرم به دلیل وضع مالی خوبی که دارد نباید جلوی علایق مرا بگیرد، اظهار داشت: شوهرم باید مرا درک کند و اگر پیشرفت مرا می‌خواهد باید با این موضوع کنار بیاید. مرد با بیان اینکه اگر همسرم تمایل به ادامه زندگی دارد باید فقط عروسک ساخته اما آن را به همسایه‌ها نفروشد، عنوان کرد: همسرم باید موقعیت مرا درک کند و دست از این لجبازی‌اش بر دارد. قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن و مرد، آن دو را به مصالحه دعوت کرد و جلسه پایان یافت.

 

درخواست طلاق زن وسواسی از مرد شلخته!

ایسنا نوشت: زوج جوانی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق کردند، یکی مدعی بود که طرف مقابل بیش از اندازه شلخته است و دیگری تاکید داشت که حساسیت‌های طرف مقابل برای نظافت منزل، کاسه صبرش را لبریز کرده است.
در ابتدا زن جوان که 26 سال سن داشت خطاب به قاضی، دلیل درخواست توافقی‌شان برای طلاق را شلختگی همسرش عنوان کرد و گفت: همسرم فرد بسیار شلخته‌ای است و هر بار که از محل کار به منزل باز می‌گردد تمامی لباس‌هایش را در خانه پخش می‌کند و زمانی که از او می‌خواهم آنها را مرتب کند، بی‌اعتنا به تذکرم به رفتارش ادامه می‌دهد. همسرم یکی از اقوام‌ نزدیک ماست، من قبل از ازدواج از شلختگی او مطلع بودم، زمانی که از من خواستگاری کرد به او گفتم که من فرد بسیار مرتبی هستم و او نیز گفت،‌ من اکنون که در دوران مجردی به سر می‌برم رفتارهایم این گونه است و بعد از دوران تاهل، به دلیل علاقه و کمک به همسرم هیچ گاه رفتارهایم این گونه نخواهد بود، اما پس از ازدواج تعهداتش را نادیده گرفت.
مرد جوان که 29 سال سن داشت، ادامه داد: همسرم فرد بسیار مهربانی است، اما مرتب بودن او به قدری وسواسی است که من را به دیوانگی رسانده است. جرات ندارم در منزلمان که محل آرامش است، با آسودگی رفتار کنم، برای مثال، اگر لیوانی را از قفسه بیرون آورم و بعد از استفاده کردن آن را در جای خود نگذارم، دعوای شدیدی به راه خواهد افتاد. در خانه مانند غریبه‌ها رفتار می‌کنم، وقتی از محل کار باز می‌گردم در گوشه‌ای به آرامی می‌نشینم تا همسرم از رفتارهایم ایراد نگیرد. در خانه من مانند وسیله‌ای هستم که مرتب جا به جا می‌شوم، زیرا همسرم مرتب در حال تمیز کردن منزل است و هر مکانی را که برای استراحت انتخاب می‌کنم، بعد از دقایقی از من می‌خواهد از آنجا بلند شوم زیرا قصد تمیز کردن آن مکان را دارد. دیگر از رفتارهای او خسته شده‌ام و خواهان جدایی هستم.
زن جوان با بیان اینکه اگر همسرم فرد مرتبی بود، ما تصمیم به جدایی نمی‌گرفتیم. عنوان کرد: تنها دو سال از شروع زندگی‌مان می‌گذرد و رفتارهای همسرم باعث شده است که نتوانیم یکدیگر را تحمل کنیم و تصمیم به جدایی بگیریم. همسرم برای عصبانی کردن من رفتارهایش را تغییر نداده و باعث دلسردی من در زندگی شده است. مرد جوان نیز مدعی شد: گاهی اوقات همسرم، حتی اجازه ورود به منزل را به من نمی‌داد و می‌گفت به دلیل آلوده بودن هوا، لباس‌هایم کثیف است و باید قبل از ورود به منزل آنها را تعویض کنم، من دو سال تمامی رفتارهای او را تحمل کردم اما دیگر نمی‌توانم با این وضعیت به زندگی ادامه دهم. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و آنها را به واحد مشاوره ارجاع کرد.

 

نقض حکم اعدام یکی از عاملان جنایت هولناک بابل

مهر نوشت: پرونده عاملان قتل هولناک تاجر برنج و خانواده‌اش در شهرستان بابل، با نقض حکم اعدام یکی از از متهمان برای دومین بار به دادگاه کیفری استان بازگشت.
در این جنایت که صبح جمعه هفتم آبان 89 رخ داد، مرتضی توکلی - تاجر 64 ساله - به همراه همسرش معصومه - 34ساله - و دو فرزندشان علیرضا - 11 ساله - و عسل - 7ساله - به طرز هولناکی در خانه ویلایی‌شان از پا درآمدند. تیم جنایی پس از حضور در محل و انجام تحقیقات تخصصی، دو کارگر ساختمانی به نام‌های مرتضی - 33 ساله - و ابراهیم – 37 ساله - را به اتهام قتل شناسایی و دستگیر کردند. آنها نیز در بازجویی‌های فنی، تخصصی لب به اعتراف گشوده و به بیان جزئیات جنایت پرداختند.
مرتضی گفت: سه هفته قبل از قتل، همراه دایی ام ابراهیم در خانه مرد تاجر تعمیرات ساختمانی می‌کردیم. با مشاهده وضع مالی صاحبخانه و به تصور اینکه پول و طلای زیادی در خانه نگه می‌دارند، وسوسه شده و نقشه سرقت را طراحی کردیم. از آنجا که می‌دانستیم مرد صاحبخانه حدود ساعت 6 صبح برای خرید نان و ورزش از خواب بیدار می‌شود، طبق نقشه سوار بر خودروی دایی ابراهیم خود را به محل جنایت رسانده و به بهانه برداشتن وسایل و ابزار بنایی زنگ خانه را زدیم، اما وقتی هیچکس جواب نداد، با تلفن همراه صاحبخانه تماس گرفته و از او خواستیم در را باز کند. پس از ورود به انباری داخل حیاط در لحظه‌ای مناسب با دسته کلنگ چند ضربه به سرش زده و با سیم برق خفه‌اش کردیم. پس از ورود به ساختمان نیز معصومه و سپس علیرضا و عسل را کشتیم!
بدین ترتیب پس از اعتراف‌های دو مرد جنایتکار و بازسازی صحنه قتل، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده شد. در جلسه دادگاه متهمان با انکار اعتراف‌های قبلی، اتهام قتل را به گردن دیگری انداختند. با این وجود قضات دادگاه پس از شنیدن آخرین دفاعیات متهمان و وکلایشان، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام و برای صدور حکم وارد شور شدند.
آنها سپس مرتضی را به اتهام مشارکت در چهار فقره قتل به چهار بار قصاص در ملأ عام و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. ابراهیم نیز به اتهام مشارکت در قتل علیرضا - پسر خانواده - به یک بار قصاص در ملأ عام و به خاطر کمک در قتل مرتضی توکلی به حبس ابد، به دلیل معاونت در قتل عمدی معصومه و عسل به 15 سال حبس تعزیری و به اتهام سرقت به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
با اعتراض متهمان به حکم دادگاه، پرونده برای بررسی‌های نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما در دیوان عالی کشور حکم مجازات مرتضی - عامل اصلی جنایت - تأیید و حکم اعدام ابراهیم نقض شد. با نقض حکم پرونده دوباره در دادگاه کیفری استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت و قضات دادگاه این بار هم ابراهیم را به قصاص در ملاعام محکوم کردند.
با اعتراض مرد جنایتکار به حکم مجازاتش پرونده به شعبه 32 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور این بار به دلیل اینکه نظریه پزشکی قانونی به متهمان ابلاغ نشده بود به پرونده نقض شکلی گرفت. در حال حاضر پرونده این جنایت هولناک برای ابلاغ نظریه پزشکی قانونی به دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده شده است.

 

سودعتیقه‌های خیالی در جیب کلاهبردار حرفه‌ای

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که در پوشش فروش عتیقه از مردم کلاهبرداری کرده ‌بود، خبر داد. سرهنگ سید رسول صمدی گفت: در پی اعلام شکایت دو نفر با هویت معلوم مبنی بر این که توسط شخصی به هویت مشخص در پوشش فروشنده عتیقه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. کارآگاهان آگاهی با تحقیقات پلیسی متوجه شدند که متهم، پس از شناسایی افراد متمول با ترفندهایی خاص آنان را تشویق به خرید عتیقه‌جات کرده و در فرصتی مناسب با اخذ وجه متواری شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند روز محل اختفای متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند گفت: متهم پس از دستگیری در بازجویی‌ پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام‌قضایی معرفی و با قرار وثیقه یک میلیارد و 200 میلیون ریالی روانه زندان شد.

 

بازداشت دختری که برای سرگرمی از حساب مشتریان سرقت می‌کرد

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری دختر 19 ساله‌ای خبر داد که برای سرگرمی و نشان‌دادن توانایی خود از حساب مشتریان کافی‌نتی که در آن مشغول به کار بود سرقت می‌کرد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه در پی وصول یک فقره پرونده درباره برداشت غیرقانونی از حساب فردی به نام مهرداد در تاریخ 22 آبان ماه سال جاری رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: شاکی (مهرداد) با حضور در مقر پلیس عنوان کرد که مبلغ 800 هزار تومان به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی کسر شده است. ماموران در تحقیقات اولیه دریافتند که در حالی این اتفاق رخ داده است که مهرداد اطلاعات حساب خود اعم از شماره کارت و رمز دوم را در اختیار هیچ‌ فردی قرار نداده است.
رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این سرقت ادامه داشت، گفت: در حالی که تحقیقات پیرامون شناسایی سارق یا سارقان احتمالی این پرونده سرقت 800 هزار تومانی ادامه داشت دو پرونده‌ مشابه برای پیگیری تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
کاکوان با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی خود ردپای یک کافی‌نت را در پرونده‌های مورد بررسی یافتند، گفت: کارآگاهان با هماهنگی‌های قضایی به محل کافی‌نت مراجعه کرده و رییس کافی‌نت را بازداشت و با حکم مقام‌قضایی کافی‌نت را پلمپ کردند. مسئول کافی‌نت در بازجویی‌ها منکر هر گونه دخالت در سرقت‌های رخ داده شده بود.
وی با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی استعلام‌های برداشت پول از حساب‌های مالباختگان به ردپای یکی دیگراز کارمندان این کافی‌نت برخوردند گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی برای روشن‌شدن این پرونده پگاه 19 ساله را که یکی دیگر از کارمندان این کافی‌نت بود، به پلیس فتا دعوت کردند.
رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه این فرد در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی اعلام کرد که با یادداشت کردن اطلاعات مشتریان کافی‌نت اقدام به سرقت از حساب آنان می‌کرده است، گفت: پگاه اعترافات کرد که هنگامی که مالباختگان اقدام به وارد کردن شماره کارت و رمز دوم خود برای پرداخت قبوض، خرید اینترنتی یا غیره می‌کردند، این فرد با نگاه‌کردن به صفحه مانیتور و صفحه کیبورد شماره‌ها را به خاطر سپرده و پس از آن در فرصت مناسب اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد می‌کرده است.
رییس پلیس فتای البرز با بیان اینکه در 22 آذرماه سال جاری و پس از گذشت یک ماه از ارجاع اولین پرونده، متهم 19 ساله شناسایی و دستگیر شد گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که تنها برای سرگرمی و نمایش دادن توانایی خود اقدام به انجام چنین کاری کرده و پیش از آن که پرونده برای بررسی‌های تخصصی به دادسرا ارجاع داده شود سارق تمامی پول‌های برداشتی را به مالباختگان برگرداند. به گفته وی کافی‌نت نیز به دستور مقام‌قضایی پلمپ شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    10 0
    رئیس کافی نت که مقصر نبود بازداشت شد پگاه که مقصر بود دعوت شد
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    4 1
    عجب مردي ٤ ماه پيش إز بانك ملت إز حساب ٥ نفر بدون چك وعابر بانك ودفترچه توانست ٦٦ميليون تومان غير قانوني پول برىاشت كند مجرم بعد إز مدتي دستگير شد واعتراف كرد اما بانك تا حالا جوابگوي اين ٥نفرنه كه نيست هيچ ؟ پول هيج كس را تحويل نداده هيچ؟همه مواظب سند با برداشت ازاد بانك ملت با شند