آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) روز جمعه فهرست بلند نامزدهای این دوره جوایز خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «هفته من با مریلین» و «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» هر یک با حضور در 16 بخش بیشترین بخت را برای نامزدی در این دوره جوایز بفتا دارند.

«بانوی آهنین» در 14 بخش و «هنرمند»، «دختری با خالکوبی اژدها»، «نیمه‌شب در پاریس» و «اسب کارزار» هر یک در 13 بخش فرصت رقابت دارند.

«کمک» و «هوگو» هر یک با حضور در 12 بخش، «عید مارس» و «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» هر یک با حضور در 11 بخش و «باید درمورد کوین صحبت کنیم» با حضور در 10 بخش در رده‌های بعدی هستند.

فهرست بلند بفتا شامل 15 فیلم در بیشتر بخش‌ها به اضافه پنج فیلم در دو بخش انیمیشن و مستند است که در مرحله اول رای‌گیری اعضاء انتخاب شده‌اند. رای‌دهنده‌ها در دومین مرحله رای‌گیری که نتایج آن 17 ژانویه (27 دی) اعلام می‌شود، پنج نامزد نهایی هر بخش را انتخاب می‌کنند.

«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران یکی از 15 فیلم فهرست بلند بخش فیلم غیرانگلیسی‌زبان است. از دیگر نامزدهای اولیه این بخش می‌توان به «آتش‌افروزان»، «پینا» و «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» اشاره کرد.

مراسم اعطای جوایز فیلم آکادمی بریتانیا روز 12 فوریه (23 بهمن) در اپراخانه سلطنتی لندن برگزار می‌شود. بفتا مهمترین جوایز سینمایی سال بریتانیاست.

اسکرین دیلی / 6 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    54 2
    به اميد برنده شدن فيلم مو ن.جدايي نادر از سيمين .افرين به افتخار سينماي ايران زمين .اصغر فرهادي !!!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    23 0
    خداییش خیلی قشنگه وچقدر قشنگ بازی کردند