هفته​نامه پنجره نوشت:

اهالی ورزش در دوره‎‎‎های اخیر انتخابات مجلس نیز حضور نسبتا فعالی داشتند، برخی از آن‎‎ها موفق شدند به خانه ملت برسند و برخی هم ناکام ماندند. در هفتمین دوره اما امیررضا خادم قهرمان سابق کشتی در جمع آبادگران آرای لازم را کسب کرد و بهعنوان نخستین ورزشکار و نماینده سوم تهران، راهی مجلس شد، البته وی در هشتمین دوره نیز ثبتنام کرد، اما اینبار در رده 60 قرار گرفت و کمی بعد نیز شائبه تقلب در انتخابات را مطرح کرد.
علیرضا دهقان که سال‎‎ها بهعنوان گوینده اخبار ورزشی فعالیت میکرد، در دور دوم هشتمین دوره انتخابات مجلس، از حوزه ایذه و باغ ملک نامزد شد و توانست رأی لازم را کسب کرده و راهی بهارستان شود. رییس کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس که بار‎‎ها پای مجلس را به اتفاقات ورزش باز کرد، برای نهمین دوره نیز ثبتنام کرده است.
چهره‎‎‎های شاخص ورزشی دیگر نیز برای حضور در مجلس تلاش کردهاند، اما اغلب ناکام ماندهاند: حسن میرزا آقابیک، کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال، دو دوره کاندیدای مستقل مجلس شورای اسلامی شد، ولی رأی لازم را کسب نکرد. علی فتحاللهزاده خویی (مدیرعامل باشگاه استقلال) و محمد مایلیکهن (مربی همیشه منتقد فوتبال ایران) در دوره هشتم ثبتنام کردند اما راهی به مجلس نیافتند.
اکنون و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، باز هم شاهد ثبتنام برخی چهره‎‎‎های ورزشی هستیم. علاوهبر دهقان که بار دیگر از حوزه انتخابی ایذه و باغ ملک پای به عرصه انتخابات گذاشته است، اسماعیل حسنزاده، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خبرسازترین چهره ورزشی است که ثبتنام کرده است.
حسن​زاده رئيس کمیته انضباطی از تالش ثبت نام کرد.  سید مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی و سرپرست سابق وزارت کشور، ناطق نوری رئيس فدراسیون بوکس هم در اين رقابت حضور خواهند داشت.
علیرضا صفارزاده، رییس فدراسیون ملی ورزش‎‎‎های زورخانهای نیز گویا از درگیری‎‎‎های مداوم با محسن مهرعلیزاده (رییس سابق سازمان تربیت بدنی در دولت سید محمد خاتمی و رییس فعلی فدراسیون بینالمللی ورزش‎‎‎های زورخانهای) نيز ثبت نام کرده است. البته ناگفته نماند که چندی پیش سازمان بازرسی کل کشور، نامهای خطاب به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد مبنی بر اینکه دو شغله‎‎ها و بازنشسته‎‎ها حق شرکت در انتخابات مجدد فدراسیون‎‎‎های ورزشی را ندارند و صفارزاده نیز یکی از آنهاست!
مجید خدایی، قهرمان کشتی جهان و سرمربی سابق تیم ملی کشتی جوانان، هدایتالله ممبینی داور 42 ساله خوزستانی هم براي حضور در اين انتخابات دورخيزکرده اند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    6 20
    کامیاب تیموری قهرمان اسبق کشتی فرنگی کشور و جام بین المللی تختی نیز از حوزه انتخابیه کوهدشت کاندیدا شده است
  • بدون نام US ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    3 0
    این ها که برای دوره نهم نامزد شده اندورزشکار نیستند.با ورزشکاران سرو کاردارند.