کارگردان فیلم سینمایی «بچه‌‌های آسمان» تاکید کرد وزیر ارشاد در سه سال گذشته هیچ درخواستی برای دیدار با او نداشته است.

سمیه علیپور- مجید مجیدی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره درخواستی که برای دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته، اظهار داشت:‌ «اول از اینکه درخواست دیدار با وزیر از طرف وزیر نبوده و از طرف من بوده است.»
 
او ادامه داد:‌ «با وجود گرفتاری‌هایی که داشتم به دلیل اینکه معتقدم مسئله خانه سینما یک مطلب ملی است و همچنین به خاطر ضرورت و اهمیت مسئله روز چهارشنبه (چهاردهم دی‌ماه) حدود ساعت چهارونیم یا پنج با دفتر وزیر ارشاد تماسی گرفتم تا با ایشان دیدار کنم.»
 
کارگردان فیلم سینمایی «محمد(ص)» گفت: «دو سه ساعتی برای یافتن وزیر و صحبت با ایشان تلاش کردیم. در این مدت گاه برای یافتن آقای صالحی مدیر دفتر وزیر با سختی ربرو شدیم این در حالی بود که گفته بودم با وزیر کار واجبی دارم. بعد از سه ساعت پیگیری و رساندن پیغام از طرق مختلف به وزیر بالاخره به من زنگ زدند.»
 
مجیدی اظهار داشت:‌ «از وزیر خواهش کردم به دلیل شرایط ایجاد شده برای خانه سینما دیداری با او داشته باشم. چون فردای آن روز برای ادامه کار فیلمم عازم سفر بودم، تاکید کردم همین امشب باید وزیر را ببینم که گفتند وقت ندارند و قرار ما به فردای آن روز یعنی پنج‌شنبه (پانزدهم دی‌ماه) ساعت چهار موکول شد.»
 
این سینماگر که «بچه‌های آسمان» به کارگردانی او تنها نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار بوده، گفت:‌ «من سفرم را یک روز عقب انداختم و خواستم به نمایندگی از بچه‌های سینما برای برون رفت از این بحران چاره ای بیاندایشیم. من با حسن نیت کامل می‌خواستم به دیدار وزیر بروم تا داستان حل شود.»
 
او ادامه داد:‌ «من نه در هیئت مدیره خانه سینما بوده‌‌ام و نه جایی بودم که به دلیل شرایط به وجود آمده برای خانه سینما منافع شخصی‌ام به خطر افتاده باشد. می‌خواستم به عنوان یک آدم بی‌طرف که دغدغه سینمای ایران را دارد برای برون‌رفت از مشکلات با وزیر دیدار کنم.»
 
مجیدی با تاکید براینکه وزیر ارشاد به محتوایی که قرار بود در دیدار با آنان ردو بدل شود آگاه بوده، گفت:‌ «وزیر با توجه به اینکه می‌دانست با من قرار دارد ، و قطعا قرار نیست در این دیدار در مورد آب و هوا صحبت کنم و می‌خواهیم تلاش کنیم خانه سینما از انحلال بیرون بیاید، در چهارشنبه شب کاری که نباید می کرد کرد و سینما را در برنامه چهارشنبه شب گفت‌وگوی ویژه خبری متهم به همه چیز کرد.»
 
کارگردان فیلم سینمایی «بیدمجنون» گفت:‌ «فکر کردم فردای آن روز دیگر دیدار ما موضوعیت ندارد. آقای وزیر با آن موضع‌گیری همه درها را بست.  حداقل این بود که کمی تامل می کرد و نظرات ما را هم می‌شنید.»
 
او تاکید کرد که وزیر ارشاد در این سال‌‌ها هیچ‌گاه درخواستی برای دیدار با او مطرح نکرده است، گفت:‌ «برای این دیدار تلاش از طرف من بوده است. در این سال‌ها یک دفعه نخواست ببیند. تنها دیدار من با وزیر به یک سفر بازمی‌گردد که در این سفر به نجف و کربلا به صورت اتفاقی او را دیدم.»
 
مجیدی سخنان خود را چنین پایان داد: «وزیر نخواست ما را ببیند. این در حالی است که ما را متهم می‌کند که نخواستیم با او تعامل داشته باشیم. صفارهرندی هم وزیر دولت نهم بود و در دوره او من سه دوره داور بودم. در زمان صفارهرندی نسبت به هنرمندان تعرضی وجود نداشت و با کمال احترام به سینما رفتار می‌کردند و متعاقبا سینماگران نیز چنین رفتاری داشتند. بر این اساس است که معتقدم ادعای اینکه ما با آنان تعامل نداشتیم کاملا باطل است به خصوص در مورد مسئله خانه سینما. آقای وزیر خودتان می‌دانستید که ما می‌خواستیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم، آن شب به برنامه تلویزیونی رفتید و همه چیز را خراب کردید.»
 
57243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    9 151
    ""تاکید کردم همین امشب باید وزیر را ببینم ؟؟؟!!!"" بی جنبه ها!! حتما یکی باید بهتون نشون بدهد که رئیس است تا جایگاه خودتان را بدانید ؟؟!! بعد هم خطاب به شما نویسنده ها : آدم باید خودش اعتبار داشته باشه!!هی می گید "" کارگردان فلان کارگردان فلان "" این آثار هستند که از آدمها اعتبار می گیرند نه آدمها از آثارشان!!!
    • ایرانی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
      7 1
      آقای بی نام! خودت فهمیدی چی میگی؟
  • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    129 8
    من ایرانی ومسلمان به اقای مجیدی وفیلمهایش افتخار میکنم
  • بدون نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    53 9
    وزیر و امثالهم بدانند که قطعاً محبوبیت افرادی مثل مجید مجیدی و اهالی خانه سینما در میان مردم آنقدر زیاد است که در باور آنها نمی گنجد. آقای وزیر! شما در میان مردم چقدر محبوبیت دارید؟! ما که نمی دانیم، خود شما به ما بگویید!