۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷

واحدمرکزی خبر:

منابع آگاه موریتانیایی اعلام کردند، سفر امیر قطر به موریتانی بدون بدرقه رسمی از سوی مسئولان این کشور به پایان رسید. 

به گزارش شبکه خبری العالم، منابع آگاه موریتانیایی تأکید کردند، درحالیکه محمد ولد عبدالعزیز رییس جمهوری موریتانی در بدو ورود حمد بن خلیفه آل ثانی به گرمی از او استقبال کرد، این سفر در پایان بدون بدرقه رسمی به پایان رسید.
میدل ایست آنلاین به نقل از این منابع تأکید کرد، دلیل این مسأله درگیری لفظی امیر قطر با ولد عبدالعزیز بود؛ چراکه امیر قطر به ولدعبدالعزیز توصیه کرده بود با افزایش آزادی ها و در پیش گرفتن سیاست اقتصادی مناسب و حمایت از جریان اصلاح طلب اسلامی و نزدیک کردن آن به حکومت، در موریتانی دموکراسی ایجاد کند.
اما این توصیه موجب ناخرسندی ولدعبدالعزیز شد.
ولد عبدالعزیز سپس، سیاست قطر مبنی بر «صدور انقلاب» و اقدامات تحریک برانگیز و تفرقه آمیز شبکه الجزیره قطر ضد نظام های عربی را محکوم کرد و گفت این توصیه امیر قطر دخالت در امورداخلی است.
روزنامه موریتانیایی السراج خاطرنشان کرد: دیدار امیر قطر موجب نارضایتی رییس جمهوری موریتانی شد؛ و دلیل این امر توصیه های امیرقطر به ولدعبدالعزیز درباره ایجاد اصلاحات، و کمک به قطر برای تحت فشار گذاشتن بشار اسد رییس جمهوری سوریه بود.
السراج افزود: ولد عبدالعزیز در واکنش به این توصیه ها، با تأکید بر همبستگی با بشار اسد، آنچه را که قطر بعنوان انقلاب معرفی می کند، توطئه توصیف کرد.
بر اساس این گزارش، هیأت قطری هنگامی که در فرودگاه نواکشوت متوجه شد به جای نخست وزیر، وزیرامورخارجه موریتانی برای مراسم بدرقه به فرودگاه آمده است، به تصویربرداران تلویزیون موریتانی اجازه نداد، از خروج این هیأت از موریتانی فیلم برداری کنند.
به گفته منابع موریتانیایی، پیش از سفر هیأت قطری، برخی کشورهای عربی به مسئولان این کشور درباره خطر توطئه احتمالی قطر برای ایجاد تغییراتی در موریتانی هشدار داده بودند.
امیرقطر بعد از ظهر پنجشنبه گذشته نواکشوت را ترک کرد.
اخیرا نوار صوتی محرمانه ای روی شبکه اینترنت قرار گرفته است که در آن شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر از تلاش دوحه با همکاری آمریکا برای سرنگون کردن رژیم سعودی سخن می گوید.
نخست وزیر قطر در این نوار صوتی گفته است: رژیم آل سعود بدون شک به دست قطر سرنگون می شود و قطر روزی وارد مناطق القطیف و الشرقیه خواهد شد و عربستان تجزیه می شود.
شیخ حمد همچنین تأکید کرده است که آمریکا و انگلیس از وی گزارشی درباره وضعیت عربستان خواسته اند، و از تصمیم خود برای رها شدن از رژیم آل سعود و سرنگونی آن خبر داده اند اما واشنگتن و لندن درعین حال از حکومت اسلام گرایان بیمناکند.

4949

 

کد خبر 193452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 86754 IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    3 2
    راستی این امیر قطر چندتا زن داره؟؟؟حدس بزنید جایزه بگیرید