ایرنا نوشت:

هر چند در روزهای اخیر بانک مرکزی طرح برخورد با دلالان و سفته بازان را اجرایی کرده و امروز نیز هشدار جدی تری را برای برخورد با آنان داده، اما این امر تنها زمزمه 'دلار دلار' را در بازار غیررسمی ارز آرام تر کرده است.

حضور نیروی انتظامی در بازار غیررسمی ارز و اعلام برخورد جدی تر با دلالان نیز سبب نشد تا این بازار در روز جاری نیز بدون حضور این افراد در خیابان فردوسی باشد.

از روز گذشته طبق اعلام رسمی بانک مرکزی ارز به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و از همین رو دیگر خرید و فروش آن در بازار آزاد مطابق قبل امکان پذیر نیست، اما دلالان و سفته بازان روز گذشته و امروز به کار خود به صورت مخفیانه ادامه دادند.

البته اولیتماتوم بانک مرکزی سبب شده تا بازار غیررسمی ارز در دو روز اخیر با رکود همراه شود و حتی معاملات در بازار سیاه ارز که از هفته های گذشته ایجاد شده نیز کاهش یابد.

هر چند نرخ فروش دلار در روز گذشته توسط صرافان اعلام نشد و این صرافان دیروز تنها اقدام به خرید دلار می کردند، اما نرخ دلار در بازار سیاه آن از 1700 تا 1730 تومان بود.

البته برخی از دلالان برخورد بانک مرکزی و نیروی انتظامی را باعث از رونق افتادن فعالیتشان می دانند و می گویند روز گذشته تنها مصرف کنندگان واقعی به آنها مراجعه کرده اند.

در همین حال بانک مرکزی در هفته های اخیر و حتی در روز جاری ارزی را به صرافی های مجاز دولتی نیز عرضه نکرده است.

در حالی که صرافان پس از یک روز وقفه نرخ هر دلار آمریکا را در روز جاری یک هزار و 665 تومان، نرخ یورو را 2 هزار و 200 تومان و نرخ پوند را دو هزار و 720 تومان اعلام کردند.

نرخ دلار در بازار سیاه و توسط دلالان 1700 تومان و نرخ یورو و پوند نیز به ترتیب دو هزار و 200 تومان و دو هزار و 800 ریال تعیین شده است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متقاضی واقعی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    34 13
    نرخ دلار آزاد در این حد بدک نیست چون یک سود 600 تومانی برای هر دلار را عاید ما متقاضیان واقعی می کند. البته اگر بالاتر رود چه بهتر. از رییس جمهور محترم خواهش می کنم مصوبه شورای پول و اعتبار را را در مورد سود بانکی تصویب نکند چون اگر سود بانکی بالا رود ممکن است نرخ آزاد دلار پایین تر بیاد و ما کمتر سود کنیم.
    • بدون نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      2 0
      به این نظر باید مثبت بدیم یا منفی ؟؟؟ . . . مگه میشه از کنارش ساده عبور کرد ؟؟؟
  • sali IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    7 17
    تصویب قانون: هرکسی دلار خارج از روال قانونی معامله نماید 3 ماه حبس بدون چون چرا در مرحله دو شش ماه حبس
    • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
      23 1
      در پاسخ به نظر این دوست باید گفت: دردنیا علوم ودانش های مختلفی وجودداردکه نتیجه سالها تلاش خرد جمعی و بشری است وبرای حل هر مشکلی نیز راه حل های علمی وجود دارند پس نباید همیشه بدنبال راحت ترین راه که همان بگیر و ببند وزندانی کردن افراد است رفت. راه حل این مسائل در علمی به نام اقتصاد نهفته است. دوست من!!!!!!
  • saeed IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    1 0
    اقای متقاضی واقعی واقعا برات متاسفم که فقط به فکر سود خودت هستی وبه اقشار ضعیف جامعه که ضرر می بینند حتی فکر هم نمی کنی.من کاری به قیمت دلار ندارم فقط می خواستم سه هفته پیش یک موبایل بخرم 700 هزار تومن همینطور گرون شد و الان رسیده به 1 میلیون تومن و فروشنده ها هم همش می ندازن گردن گرون شدن دلار.
  • نوید IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    3 0
    مگه بازار غیر سیاه هم داریم ؟!
  • حسام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    0 0
    فعلا که رسیده به 1850 تومن