علی لاریجانی اظهار داشت: این یک اصل است که حوزه باید استقلال داشته باشد و حتی به دولت جمهوری اسلامی نیز متکی نباشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رئیس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، با اعلام این مطلب، افزود: استاد شهید مطهری نیز یکی از نقاط قوت حوزه های علمیه شیعی را استقلال آن می داند و لذا باید بر این اصل همواره تاکید کرد.
نماینده مردم قم در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: البته استقلال حوزه دلیل نمی شود که دیگران وظیفه خود را به ویژه در بحث تخصیص بودجه های عمرانی برای ساخت و ساز مدارس علمیه انجام ندهند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ما نیز به سهم خود در مجلس تلاش های خوبی داشته ایم که بوستدجه های عمرانی مناسبی در اختیار حوزه ها از این حیث قرار گیرد.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم، ابراز داشت: قم حقیقتا قطب نشر در کشور است و نیاز دارد که شهرک چاپ و نشر داشته باشد و ما امیدواریم که مشکلات فراروی ساخت این شهرک به زودی مرتفع گردد.
لاریجانی همچنین با اشاره به این که در این نمایشگاه برخی ناشران آثار بسیار خوب و با کیفیتی را به معرض نمایش عموم گذاشته بودند، گفت: کمبود فضا یکی از مشکلات این نمایشگاه بود به گونه ای که برخی ناشران نتوانسته بودند کتب بیشتری را به غرفه ها بیاورند؛ در مجموع نمایشگاه پرمنفعتی است که توانسته تحرک خوبی در عرصه موضوعات دینی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: نشر قم به عنوان قطب کشوری از کیفیت چاپ خوبی برخوردار شده است و البته امیدواریم این روند روز به روز بهتر هم شود.
رییس مجلس همچنین با اشاره به این که اقتصاد نشر در کشور ما با مشکلات جدی روبرو است، بیان داشت: پایین بودن تیراژ کتب در کشور ما اصلا مناسب نیست و وزارت ارشاد باید اقتصاد نشر را قوی کرده و مشکلات ناشران از جمله بحث گرانی ارز و نیز کاغذ را تا حد توان خود مرتفع سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست خصمانه استکبار جهانی در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان گفت: در سال های اخیر که کشورمان در عرصه هسته ای پیشرفت های بسیار خوبی داشته است، عوامل استکبار و صهیونیسم، دست به ترور نخبگان علمی ایران زده اند. لاریجانی همچنین با اشاره به حمایت همه جانبه مجلس و دولت از حفاظت از نخبگان هسته ای کشور افزود: ما در عرصه بین المللی بارها دیده ایم که برخی کشورهای مدعی در خصوص این ترورها، ژست هایی گرفته اند اما پشت آن ها خبری نبوده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =